ایسنا نوشت:

 حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه‌ مراسم معارفه‌ مسئولان سه معاونت این وزارتخانه در پاسخ به سئوالی در خصوص تلاش هیاتی که به ایران سفر کرده بود مبنی بر به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، گفت: اصل خبر دروغ است؛ زیرا وزیر اقتصاد آلمان در دیداری که با رئیس جمهور کشورمان داشتند گفته‌اند که چنین حرفی را نزده‌اند و وی اعتراض کرده است که چرا چیزی که ما نگفتیم در رسانه‌ها مطرح شده است؛ بنابراین قرار شده که این موضوع را بررسی کند که خبر از کجا مطرح و منتشر شده است.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سئوال که آیا این موضوع مطرح شده بود خاطرنشان کرد:‌ من از جزییات اطلاع ندارم اما اصل خبر این است که کسانی که این خبر به آنها نسبت داده شده آن را تکذیب کردند و پیش رئیس جمهور اعتراض کردند.

پورمحمدی درباره‌ پرونده خون‌های آلوده و همزمانی این موضوع با سفر فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به ایران و این که گفته می‌شود دولت در این مساله هیچ گونه اقامه دعوایی نداشته است تصریح کرد:‌ پرونده زیاد داریم. جنایات برخی از کشورهای غربی علیه ایران زیاد است و باید برای هر کدام پرونده ایجاد شود.

وی در پاسخ به این که آیا متهم این پرونده فابیوس است گفت: باید مستندات کافی وجود داشته باشد تا توسط مرجع قضایی مورد پیگیری قرار گیرد. فابیوس در حال حاضر به عنوان مقام رسمی به ایران می‌آید نه به عنوان متهم. اگر پرونده اتهامی وجود داشته باشد باید مسیر خود را طی کند و متهمان تحت تعقیب قرار گرفته شوند.

وی در رابطه با این موضوع که گفته می‌شود دولت در ارتباط با این موضوع کاری نکرده است افزود: این موضوع را باید از کسانی که این ادعا را دارند بپرسید؛ زیرا این کاری است که باید توسط مراجع حقوقی ما انجام شود، البته این مساله مربوط به امسال نیست، بلکه مربوط به 20 سال قبل است. در واقع در دولت‌های قبل باید این موضوع پیگیری می‌شد و این پرونده پرونده‌ای نیست که در طول یک سال قبل ایجاد شده باشد، بلکه مربوط به زمان جنگ است.

پورمحمدی در پاسخ به سئوالی درباره‌ سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران و این که گفته می‌شود حامل پیام خاصی است تصریح کرد: از طرف چه کسی حامل پیام است؟ بزرگترهای‌شان حرف‌های خود را زده‌اند. ایشان کسی نیست که حامل پیام باشد. اینها می‌خواهند گلیم خود را از آب درآورند و حال سراسیمه بلند شدند تا از قافله عقب نمانند، البته این پیامی جز معذرت خواهی و تسلیم در برابر ملت ایران و پذیرفتن این که تحریم‌ها ظالمانه بوده است ندارد. این ها اگر راست می‌گویند باید روابط جدیدی را بر پایه‌ صداقت برقرار کنند.

27215

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =