برگزاری سمینار علمی و تخصصی هواشناسی در ارومیه

سمینار علمی و تخصصی هواشناسی و شاخص UV در آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش خبر آنلاین آذربايجان غربي، سمينار علمي و تخصصي هواشناسي و شاخص UV امروز صبح با حضور مهندس تقي كهوريان معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار آذربايجان غربي، مديران كل سازمان هواشناسي و صنعت،‌معدن و تجارت استان، رئيس اتحاديه عينك سازان و عينك فروشان استان و جمعي از كارشناسان هواشناسي و اعضاي انجمن نجوم استان در سالن اجتماعات كانون جوانان بسيج اروميه برگزار شد.

كهوريان در اين سمينار ارتقاي شاخص سلامت را يكي از اولويت هاي اساسي استان عنوان كرد و افزود: شاخص سلامت يكي از شاخص هاي مهم سنجش توسعه انساني در جامعه به شمار مي‌آيد و درصدد هستيم با كمك رسانه ها، دستگاههاي ذيربط بويژه بهداشت و درمان و همچنين ارائه آموزش‌هاي مختلف بحث سلامت به آحاد جامعه، نسبت به ارتقا و بهبود اين شاخص در استان كمك كنيم.

وي بر ضرورت آگاهي مردم در خصوص مضرات پرتو فرابنفش نيز تاكيد كرد و گفت: آموزش و آگاهي مردم در زمينه ضررهاي پرتو فرابنفش، مي تواند در حفظ سلامت بينايي افراد و همچنين استفاده بيشتر از عينك هاي آفتابي استاندارد در جامعه، موثر واقع شود.

معاون استاندار همچنين ارائه عينك هاي آفتابي استاندارد با قيمت و كيفيت مناسب را عاملي ديگر در جهت تقويت فرهنگ استفاده از اين عينك ها بعنوان محافظ چشم انسان در برابر تشعشعات پرتوی فرابنفش، عنوان كرد.

كهوريان در ادامه با اشاره به اهمیت و نقش اصناف در بازار، اشتغال و تامین نیازهای مردم بر لزوم حل مشکلات اصناف و ضرورت اصلاح نارسايي هاي موجود در قانون نظام صنفي تاکید کرد.

وي همچنين به موضوع اشتغالزايي جوانان اشاره كرد و افزود: در تلاش هستيم كه منابع مالي را بيشتر به سمت توسعه زيرساخت هاي اشتغال بويژه در بخش صنعت سوق دهيم تا بتوانيم زمينه اشتغال جوانان بويژه فارغ التحصيلان جوياي كار را در استان فراهم كنيم.

مديركل صنعت، معدن و تجارت استان نيز در اين سمينار در خصوص جايگاه اصناف در اقتصاد گفت: بيش از 17 الي 20 درصد توليد ناخالص داخلي متاثر از فعاليت هاي صنفي‌ مي‌باشد و اين نشانگر نقش بي بديل اصناف در اقتصاد كشور مي‌باشد.

اسكندري همچنين به آمار واحدهاي صنفي فعال در استان اشاره كرد و افزود : در استان آذربايجان غربي 20 هزار واحد توليدي صنفي و 15 هزار واحد خدمات فني فعال است كه اين واحدها نقش بسزايي در حوزه اشتغال، كسب و كار و خدمات ايفا مي‌كنند.

وي در ادامه اظهار كرد: در راستاي توانمندسازي و ارتقاي جايگاه علمي اصناف و تشكل هاي صنفي در استان، دو نوع آموزش شامل آموزش هاي عمومي و اختصاصي براي اين تشكل ها در نظر گرفته شده است.

يعقوب قاسم نژاد رئيس اتحاديه عينك سازان و عينك فروشان استان نيز در اين سمينار، به طرح مسائل و مشكلات موجود در ميان اصناف و تشكل هاي صنفي پرداخت و خواستار توجه و رسيدگي مسئولان به رفع اين مشكلات شد.

مساله قانون نظام صنفي و اشكالات آن و مساله ماليات اصناف، از جمله مشكلات مطرح شده توسط رئيس اتحاديه عينك سازان و عينك فروشان استان بود.

تقدير از نفرات اول دوره هاي آموزشي برگزار شده توسط اتحاديه عينك سازان و عينك فروشان با حضور معاون برنامه‌ريزي استاندار آذربايجان غربي، از ديگر بخش هاي اين سمينار بود.

در حاشیه اين سمينار، برنامه رصد خورشید و آشنایی با فعالیت‌های نجومی برای علاقمندان و شركت كنندگان در سمينار نيز ارائه شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =