مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تامین اجتماعی استان از دستگاه‌ها و کارخانجات طلب دارد که در این میان شرکت واحد تبریز با ۴۰ میلیارد تومان بیشترین بدهی را به تامین اجتماعی دارد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، جعفر سمساری در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های تامین اجتماعی در بعد بلند مدت و کوتاه مدت افزود: این برنامه‌ها بر اساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ همگام با کل کشور اجرایی شده که گسترش افراد تحت پوشش یکی از این اهداف است.

وی افزود: ۲۸ شعبه تامین اجتماعی در استان فعال است و سه شعبه اقماری نیز در استان فعال هستند و برخی شعب نیز در محل استیجاری فعال هستند.

سمساری گفت: ۵۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای استان هستند و ۱۳۰ هزار نفر مستمری بگیر در استان داریم و ضریب پوشش بیمه‌ای اجباری افزایش چندانی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: فناوری‌های نوین در سازمان تامین اجتماعی استان مورد استفاده قرار می‌گیرد که موجب کاهش ترافیک و حجم مراجعه می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: ۷۳ هزار فیش نقدی در سازمان صادر می‌شود که ۵۶ هزار فیش به صورت غیر حضوری صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روند فناوری‌های نوین و حضور غیرحضوری ادامه خواهد یافت و امکان دسترسی کارفرمایان و ریزبدهی‌ها و ثبت بازرسان را می‌تواند از طریق سیستم مشاهده کند.

سمساری افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر مستمری بگیر بیکاری وجود دارد و ۲۲ میلیارد تومان نیز کمک‌های کوتاه مدت شامل هزینه‌های ازدواج و مسائل متفرقه پرداخت شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی از ۸۰ هزار بیمه شده قالی‌بافی و ۵۰ هزار بیمه کارگر ساختمانی خبر داد و افزود: سیاست دولت پالایش این بیمه شده‌ها است که ۲۷ هزار بیمه من غیر حق شناسایی و حذف شده است.

وی یادآور شد: ۵ میلیارد تومان از این محل صرفه جویی شده و در برنامه های بلند مدت نیز بر اساس مصارف سازمان برنامه ریزی شده است.

سمساری در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری الزام به تعهدات کوتاه مدت در کنار تعهدات بلند مدت یادآور شد: تامین اجتماعی تلاش دارد تا تعهدات سر به سر و به موقع خود را حفظ کند.

وی افزود: در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان طلب از دستگاه‌ها و کارخانجات مختلف داریم که در این میان شرکت واحد با ۴۰ میلیارد تومان بیشترین بدهی را به تامین اجتماعی دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی از افزایش بررسی و پالایش بیمه شدگان خاص در سطح استان و کشور خبر داد و گفت: پس از کارگران ساختمانی و قالی‌بافان رانندگان را نیز پالایش خواهیم کرد و سیاست تامین اجتماعی ادامه بررسی‌ها است.

وی با یادآوری لزوم پرداخت جرایم و بدهی‌ها کارخانه‌ها و صنایع استان ادامه داد: بخشودگی جرایم باید به تصویب مجلس برسد و در همین زمینه بخشودگی جرایم به صورت کوتاه مدت صورت می‌گیرد.

سمساری افزود: غالب بدهی به تامین اجتماعی اصل بدهی است و در ماه دو درصد جریمه در نظر گرفته می‌شود و ۷۵ درصد اصل حق بیمه و بیکاری است.

وی از برنامه‌ریزی برای کارت هوشمند درمان در استان خبر داد و گفت: در صورت صدور این کارت میزان مراجعات بسیار کاهش خواهد یافت.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی افزود: در زمینه سرمایه‌گذاری شستا در استان برنامه جدیدی وجود ندارد.

وی با اشاره به قطع بیمه خبرنگاران گفت: صندوق اعتباری هنر در این زمینه اقدام کرده و تامین اجتماعی هیچ‌گونه دخالتی نداشته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =