مدیر کل هواشناسی گیلان از احتمال وقوع سیل در گیلان خبر داد

مدیرکل هواشناسی گیلان به ورود سامانه بارشی از امروز به استان اشاره کرد و گفت: احتمال بالا آمدن آب در معابر عمومی و جاری شدن سیل در رودخانه‌های گیلان وجود دارد.

فارس نوشت: بهمن کمانگر ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به بارندگی مناسب در هفته گذشته اظهار کرد: امروز یک جبهه هوای ابری وارد گیلان شده است که به‌تدریج بر میزان ابرها اضافه می‌شود و در بعضی از ساعات‌ بارندگی همراه با رعد و برق پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه جبهه هوای ابری اصلی بعد از ظهر روز جمعه وارد منطقه می‌شود، تصریح کرد: انتظار داریم تا روز سه‌شنبه 50 تا 100 میلی‌متر بارندگی در گیلان داشته باشیم.

کمانگر از کاهش محسوس دما در استان خبر داد و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود بخشی از نیاز آبی مزارع و باغ‌ها در این بارندگی جبران شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به افزایش بارندگی در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در گیلان، گفت: احتمال بالا آمدن آب در معابر عمومی و جاری شدن سیل در رودخانه‌های استان وجود دارد.

کمانگر بارندگی را به صورت رگباری همراه با وزش باد شدید دانست و خاطرنشان کرد: در شالیزارهایی که خوشه‌های برنج در حال خمیده شدن است مسیر آب باید باز شود.

وی با بیان اینکه 200 هزار هکتار از شالیزارهای استان در مرحله گل‌دهی، قبل از خوشه‌زنی و پنجه‌زنی هستند، یادآور شد: احتمال آسیب به شالیزارها وجود دارد.

*بیشترین بارندگی در مناطق جلگه‌ای گیلان

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان نیز در جلسه مذکور از وقوع بارندگی از صبح فردا در استان خبر داد و گفت: بیشترین بارندگی در مناطق جلگه‌ای گیلان است.

سیف‌الله آقابیگی میزان بارندگی در گیلان را 60 تا 70 میلی‌متر پیش‌بینی کرد و افزود: بارندگی در مناطق کوهستانی کمتر است.

وی با اشاره به اینکه رهاسازی آب سد سفیدرود هنگام بارندگی قطع می‌شود، بیان کرد: نیاز آبی مزارع از طریق آب باران جبران می‌شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =