رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز:برخی ازشهرداران  همکاری لازم با تبلیغات اسلامی ندارند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه شهرداران استان البرز همکاری لازم را با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ندارند، گفت: در ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر هم درخواست‌هایی را داشتیم ولی ظاهرا گوش شنوایی وجود ندارد.

به گزارش تسنیم از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین روحی‌یزدی در جلسه ستاد انتفاضه و قدس که پیش از ظهر امروز در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز برگزار شد، با بیان اینکه امسال برگزاری جلسه هماهنگی راهپیمایی روز قدس قدری با تاخیر انجام شد، اظهار داشت: علت این تاخیر برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در هفته گذشته بوده است.
وی افزود: ‌پس از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر لازم بود جلسه هماهنگی روز جهانی قدس را برگزار کنیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز بیان کرد: امسال برگزاری مراسم روز قدس از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است چون که در منطقه شاهد این هستیم که خوی ستمگری و همان روشی که صهیونیست‌ها نسبت به مردم مظلوم فلسطین و غزه داشته‌اند گسترش یافته است.
روحی‌یزدی متذکر شد: آل سعود در شرایطی مردم یمن را مورد ظلم و ستم قرار داده که پس از گذشت بیش از 3 ماه متاسفانه مجامع بین‌المللی سکوت کامل و مطلق را انتخاب کرده‌اند و می‌توان گفت این جنایت‌های آل‌سعود برای تحت‌الشعاع قرار دادن جنایت صهیونیست‌ها است تا اذهان عمومی را از جنایت آن‌ها منحرف سازند.
وی گفت: حرکت بزرگداشت روز جهانی قدس یک حرکت الهی و جهانی است که روز جمعه 19 تیرماه این مراسم به صورت همزمان در سراسر کشور و همچنین استان البرز برگزار می‌شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز اظهار داشت: اقدامی که در سال گذشته مورد توجه قرار گرفت و در نظرسنجی‌ها هم مردم تایید کردند انتخاب مسیر کوتاه برای راهپیمایی روز قدس بود و امسال نیز سعی می‌کنیم مسیر را همچون سال قبل تعیین و اعلام کنیم.
روحی‌یزدی بیان کرد: زمان شروع راهپیمایی روز قدس در تمام مراکز استان‌ها راس ساعت 11 است و در ساعت 12 راهپیمایان به مصلای نماز جمعه ورود پیدا می‌کنند و سخنرانان ویژه روز قدس از ساعت 12 سخنرانی خود را شروع می‌کنند و تا قبل از اذان ظهر قطعنامه راهپیمایی نیز قرائت می‌شود و پس از آن ائمه جمعه به ایراد خطبه می‌پردازند.
وی متذکر شد:‌ مسیر راهپیمایان در شهرستان کرج از میدان شهدا به طرف خیابان مهدیه (مظاهری) و بعد میدان توحید و از میدان توحید به سمت سه راه امامزاده حسن(ع) و از این سه راه به سمت مصلای نماز جمعه است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز گفت: برای برگزاری راهپیمایی روز قدس نیاز داریم تا سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز حدود 20 سرباز را در اختیار ستاد قرار دهد همچنین در صورت امکان در هر شهرستان یک مراسم محوری برای تبیین جایگاه روز جهانی قدس و اهمیت آن برگزار می‌شود.
روحی‌یزدی با ابراز گلایه از برخی شهرداران استان البرز، اظهار داشت: در ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر هم درخواست‌هایی را داشتیم ولی ظاهرا گوش شنوایی وجود ندارد تا درخواست‌های ما مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: متولی محیط سازی و آماده کردن بستر برای هر مراسمی شهرداری‌ها هستند به همین جهت شهرداری نمی‌تواند منتی بگذارد که چه اقداماتی را در این زمینه انجام داده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه متاسفانه ما کمتر شاهد حضور شهرداران در جلسات و همکاری‌های لازم هستیم، بیان کرد: از شهرداری‌ کرج درخواست می‌کنیم تا به مناسبت روز جهانی قدس و دعوت از مردم در هر منطقه‌ای حداقل 5 بَنِر نصب کند.
روحی‌یزدی متذکر شد: طرح واحد برای روز جهانی قدس تا فردا در ستاد تهیه و به نهادها ارائه می‌شود تا از آن طرح یکسان، بهره‌برداری لازم انجام شود همچنین پوسترهای مخصوص این ایام توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تهیه می‌شود و در اختیار ستادهای شهرستانی قرار می‌گیرد.
وی گفت: از شهرداری تقاضا می‌کنیم تا دو دستگاه بالابر را در اختیار ستاد برگزاری روز جهانی قدس قرار دهد تا در مناسبت‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز اظهار داشت: اتوبوسرانی جهت ایاب و ذهاب مردم و رساندن آن‌ها به مبادی راهپیمایی همکاری شایسته‌ای انجام می‌دهد و در روز قدس از این سازمان تقاضا می‌کنیم اقدامات لازم را به نحو احسن انجام دهد.
روحی‌یزدی بیان کرد: در مسیر راهپیمایی در میدان شهدا، توحید و قبل از مصلای نمازجمعه غرفه‌هایی را برای عرضه محصولات فرهنگی ایجاد می‌کنیم و این موضوع را نیز شهرداری باید مورد توجه و حمایت خود قرار دهد.
وی متذکر شد: از نیروی انتظامی انتظار ایجاد امنیت در مسیر راهپیمایی را داریم همچنین پلیس راهور که همیشه همراه ما بوده‌اند نیز مسیر را از توقف وسایل نقلیه پاکسازی کنند و شهرداری ‌هم در زمینه نظافت مسیر اقدامات لازم را باید انجام دهد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز گفت: سال گذشته در طول مسیر 2 تونل برای تلطیف هوا ایجاد شده بود که امسال این تونل‌ها را به 5 می‌رسانیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =