رئیس امور مبلغین و مساجد تبلیغات اسلامی البرز:۱۸۰ مسجد در سامانه پورتال ملی مساجد البرز به ثبت رسید

رئیس امور مبلغین و مساجد تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه ۱۸۰ مسجد در سامانه پورتال ملی مساجد البرز به ثبت رسیده است، گفت: در گذشته تنها ۲۰ مسجد استان در این سامانه ثبت نام کرده بودند.

به گزارش تسنیم ، حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین محمدمهدی محمدی در دومین جشنواره پورتال ملی مساجد استان البرز که صبح امروز در محل مسجد حجت‌ابن الحسن(عج) برگزار شد، اظهار داشت: محور مدنیت در اسلام مسجد است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین حرکات اسلام از مسجد به وقوع پیوسته است، افزود: بیش از 32 کارکرد در صدر اسلام برای مساجد تعریف شده و باید به این نکته اذعان داشت که همواره مساجد سبب رشد جامعه در طول تاریخ اسلام بوده‌اند.

رئیس امور مبلغین و مساجد تبلیغات اسلامی البرز با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مرکز ارتباط با امامت مساجد بوده‌ است، خاطرنشان کرد: مساجد نقش مهم و تاثیرگذاری در راستای پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس داشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی با اشاره به اینکه مساجد بزرگترین شبکه اطلاع‌رسانی پیش از انقلاب اسلامی بودند که زمینه پیروزی این رویداد بزرگ را فراهم کردند، تصریح کرد: نباید اجازه داد مساجد کارکرد اصلی خودرا از دست دهند و تنها محل اقامه نماز شوند.

وی با اشاره به اینکه امروزه بیش از 50 درصد مردم کشور از اینترنت استفاده می‌کنند که این امر اغلب سنین 25 تا 32 سال را به خود اختصاص می‌دهد، گفت: طبق آمار اعلامی بیش از 5 میلیون ایرانی عضو صفحه مجازی فیس‌بوک هستند.

وی با بیان اینکه پورتال ملی مساجد سامانه‌ای است که در آن مساجد برنامه‌های مختلف و امور مهم خود را برای آگاهی بهتر و بیشتر اعضا قرار می‌دهند، افزود: تا کنون 180 مسجد استان البرز در سامانه پورتال ملی مساجد البرز  به ثبت رسیده‌ است.

رئیس امور مبلغین و مساجد تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اینکه از مساجد برتر و فعال در این سامانه تقدیر و تجلیل می‌شود، اظهار داشت: در گذشته تنها 20 مسجد استان در این سامانه ثبت نام کرده بودند.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =