امام جمعه اهل سنت بندرعباس: مروجان تکفیر همان راه خوارج را می روند

امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: تکفیر و تروریسم جایگاهی در اسلام ندارد و مروجان چنین اقداماتی همان راهی را می روند که خوارج در طول تاریخ رفتند.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بندرعباس، سید عبدالباعث قتالی، امام جمعه اهل‌سنت بندرعباس حمله تروریستی به مسجد شیعیان کویت را محکوم کرد و برای قربانیان این حادثه آرزوی رحمت و مغفرت اللهی نمود.

وی با بیان اینکه حمله به مساجد مسلمانان و نمازگزاران بی گناه امری محکوم و غیر قابل دفاع و جرمی عظیم است خاطرنشان کرد: چنین حوادثی قلب هر مسلمانی را جریحه‌دار می کند و ما خواهان شناسایی و مجازات عاملان چنین جنایتی هستیم.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: سنی و شیعه با هم برادرند و مساجد هر دو دارای احترام است و هیچکس حق ندارد برای اهداف مذهبی، شخصی یا سیاسی مساجد مسلمانان را مورد حمله قرار دهد.

سید عبدالباعث قتالی با بیان اینکه شیعه و سنی در کشور کویت بطور سنتی با یکدیگر دارای وحدت هستند و زندگی مسالمت آمیزی دارند بیان کرد: حمله به مساجد شیعیان در این کشور با هدف تفرقه مذهبی میان مسلمانان این کشور صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: هر گاه به مسجدی حمله می شود و او از مسجد برادران شیعه باشد، گویی به یک مسجد اهل سنت حمله شده است، زیرا حرمت مساجد مسلمانان از هر مذهب که باشند بر همگان واجب است.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس با بیان اینکه وقتی به مظلومی حمله می شود ما در کنار مظلوم هستیم گفت: در شرع به ما اجازه داده نشده که برای اهداف مذهبی یا هر هدفی دیگر بی­گناهان را مورد حمله و تهاجم قرار دهیم.

سید عبدالباعث قتالی با بیان اینکه در پشت چنین اقداماتی دست دشمنان است اظهار کرد: هدف آنها ناامن کردن کل کشورهای منطقه است و باید هوشیار بود و وحدت خود را حفظ کنیم تا دام ها و نقشه‌های دشمن به خودش بربگردد.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس با بیان اینکه تکفیر مسلمانان و حمله به آنها و کشتن افراد بی گناه بدون هرگونه دلیل و محاکمه ای، انحرافی آشکار است تصریح کرد: تکفیر هیچ جایگاهی در سیره نبوی و سیره خلفاء راشدین ندارد و کسانی که دست به چنین اقداماتی می زنند در چنگال عدالت الهی گرفتار خواهند شد و باید روزی پاسخگوی اعمال خود باشند.

سید عبدالباعث قتالی با بیان اینکه تکفیر و تروریسم جایگاهی در اسلام ندارد و مروجان چنین اقداماتی همان راهی را می روند که خوارج در طول تاریخ رفتند گفت: خوارج بدلیل جهل و تعصب همواره علیه مسلمانان شمشیر کشیدند و مسلمانان را کشتند و تاریخ در مورد چنین افرادی بدترین قضاوتها را خواهد کرد همین طور که در مورد خوارج چنین قضاوتی می کند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =