عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: طرح «جابجایی» شهروندان حاشیه نشین تبریز با مصوبه اخیر پارلمان محلی این کلانشهر وارد مرحله عملیاتی شد.

به گزارش خبرآن لاین، سعید حاجی زاده پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: جابجایی به عنوان یکی از سه سناریوی طرح پایا در حوزه ساماندهی حاشیه نشینان که اواخر سال 92 بین شهرداری تبریز، وزارت راه و شهرسازی و استانداری آذربایجان شرقی منعقد شد، مطرح بود که با واگذاری 48 هکتار از اراضی ملی به شهرداری تبریز وارد مرحله نهایی شد.

وی با بیان اینکه عملیاتی شدن طرح جابجایی حاشیه نشینان در جلسه فوق العاده هفته گذشته شورا به تصویب رسید، افزود: در اجرای این طرح و در فاز نخست، 11 هکتار از این اراضی در سه قطعه برای ساخت 592 واحد مسکونی در شهرک اندیشه تبریز توافق شده است که با مشارکت یک مجموعه انبوه ساز احداث و تحویل خواهد شد.

این عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: مقرر شده واحدهای مسکونی مزبور در یک دوره دو ساله، ساخته و تعدادی از حاشیه نشینان تبریز به این واحدهای نوبنیاد منتقل شوند.

حاجی زاده اضافه کرد: ارزش ریالی این پروژه 440 میلیارد ریال است که 20 درصد آن معادل 90 میلیارد ریال، سهم شهرداری و مابقی معادل 350 میلیارد ریال سهم شرکت سازنده این واحدهای مسکونی است و پیش بینی شده است هر متر مربع از این واحدها به مبلغ 630 هزار تومان واگذار شود.

وی با بیان اینکه نحوه واگذاری واحدهای مزبور و شرایط متقاضیان در آینده اطلاع رسانی خواهد شد، افزود: شهرداری با عدم دریافت عوارض و صدور رایگان مجوز ساخت، سهم خود را در اجرای این طرح به منصه ظهور می گذارد ضمن اینکه در مصوبه شورای شهر، پیش خرید این واحدها توسط شهرداری از شرکت سازنده در مرحله 50 درصد پیشرفت فیزیکی تضمین شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =