نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: همان گونه که در حوزه سلامت، نمایندگان بودجه مناسبی را تصویب کردند،در آموزش وپرورش هم نیازمند عزم جدی نمایندگان محترم هستیم.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با واحد اطلاع رسانی اداره کل آموزش وپرورش گیلان گفت:نمایندگان مجلس در حوزه سلامت از محل بند ب ماده ۳۴ قانون برنامه پنجم توسعه و ۱۰ درصد هدفمندی ،بودجه مناسبی برای سلامت مردم تصویب کردند و اگر قرار است اتفاقی برای فرهنگیان بیفتد باید از سوی مجلس طرحی مدون توسط کمیسیون آموزش ارائه شود.

وی با اشاره به استیضاح وزیر آموزش وپرورش در چهارشنبه گذشته، گفت:موافقان استیضاح دو گروه بودند:گروه اکثریت که واقعا دغدغه فرهنگیان را داشتند و گروه اقلیتی که معیشت ومنزلت فرهنگیان مسئله شان نبود،بلکه دغدغه انتصاب وتغییر مدیران را داشتند.

جعفرزاده گفت:این عده می خواستند از مدیران کل تا آبدارچی وزارتخانه را تغییر دهند تا با اجابت این شرط استیضاح را متوقف کنند اما فانی مقاومت کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد:اگر استیضاح رای می آورد،حداقل شش ماه طول می کشید تا شخص جدید بر امور آموزش و پرورش مسلط شود.

جعفرزاده در ادامه اظهار داشت: متاسفانه لحن گفتاری ، نوع ادبیات و عدم انسجام در کلام و جملات یکی از به اصطلاح همکاران ما در روز استیضاح وزیر آموزش و پرورش موجب تمسخر نمایندگان قرار گرفت !

وی ادامه داد:با اینکه استیضاح،اقدام خوبی نبود، ولی سبب شد که مشکلات آموزش و پرورش در صحن علنی مطرح شود تا مجلس ودولت در سال همدلی وهمزبانی بتوانندمشکلات فرهنگیان راحل کنند.

جعفرزاده دربخش دیگری از سخنانش با توجه به ویژگی های مدیر کل آموزش و پرورش گیلان، گفت: مهدی حاجتی از بطن جامعه فرهنگیان وآشنا به مسائل آنها و همچنین کاربلدودارای برنامه است.نماینده مردم رشت گفت:ما در آموزش و پرورش مدیران شجاعی مانند حاجتی می خواهیم تا زیر بار مشکلات خم نشوند. ایشان فردی قوی است که بدون هیاهوکارش را انجام می دهد.

نماینده مردم رشت با اشاره به فرافکنی ها و توهین های عده ای در طی چند روز اخیر در استان گفت: نماینده خاص بودن نه تنها اشکالی ندارد ، بلکه نماینده بی خاصیت بودن است که مشکل دارد و عده ای از این جنس اکنون عضو خنثی مجلس می باشد و مردم باید در انتخابات آتی به این مسائل توجه نمایند.

جعفرزاده در پایان اظهار داشت : گویا عده ای خاص که هیچ جایگاه مردمی نیز ندارند خیلی احساس خطر کرده اند که هجمه های رسانه ای و جلسات و میتینگ های خود را بسیار زودتر از وقت انتخابات آغاز کرده اند .

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =