وضعیت وخیم «شاخص توسعه» و رکود «واحدهای تولیدی» استان آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی به لحاظ برخورداری از شاخص های توسعه انسانی مانند درآمد سرانه، سواد و بهداشت و سلامت، جزو استان های عقب مانده کشور است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از دورنانیوز ، قربانعلی سعادت ظهر دوشنبه در دیدار با معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی کشور اظهارداشت: در این راستا بصورت جدی لازم است برای رفع این مشکلات و ارتقای شاخص های توسعه در استان برنامه ریزی و اقدام شود و سازمان تامین اجتماعی می تواند نقش تاثیر گذاری در این بحث داشته باشد.
وی با انتقاد از برخی اقدامات صورت گرفته در سال های قبل گفت: در دولتهای نهم و دهم، درآمدهای بسیار زیادی از فروش نفت بدست آمد، اما معلوم نیست این پول ها در کجا سرمایه گذاری شده است؛ کسانی که در گذشته با شعار عدالت وارد صحنه شدند، با انجام پروژه ها و اقدامات بدون مطالعه، بزرگترین ضربه را با نام عدالت به مردم وارد ساختند.
سعادت در پایان سخنان خود با اشاره به تعطیلی حدود ۱۲۵۰ واحد تولیدی صنعتی در استان گفت: این واحدها به دلیل نوسانات اقتصادی با مشکل تامین سرمایه در گردش روبرو و در نهایت دچار رکود شده اند و در حال حاضر در پرداخت تسهیلات دریافتی خود از بانکها با مشکل مواجه هستند.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به چارچوب و سیاست های دولت گفت: مدیران و مسئولان دولتی باید در چارچوب سیاست های دولت تدبیر و امید در جهت ابجاد رونق اقتصادی و توسعه کشور گام بردارند.
سعادت همچنین بر لزوم تقویت تعامل و ارتباط بین مسئولان و مدیران استان با یکدیگر تاکید کرد و افزود: ارتباط و ارتقای سطح تعامل مدیران و مسئولان با یکدیگر، نقش موثری در شناخت و درک صحیح نیازها و مطالبات مردم دارد و بی تردید در تصمیم گیری های آنان برای رفع مسائل و مشکلات، موثر خواهد بود.
عبدالرحمن تاج الدین معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه یکی از دغدغه های دولت تدبیر و امید ارتقای سلامت و بالا بردن کیفیت خدمات درمانی و رفع دغدغه مردم در امر درمان بود که این مهم تا حد زیادی انجام شد و سازمان تامین اجتماعی نیز در این زمینه نقش مهمی داشت و با تمام توان و امکانات دولت را در این زمینه یاری کرده است.
وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی علاوه بر تأثیرگذاری بر نیمی از جمعیت کشور، به شدت تحت تاثیر قوانین و سیاست‌هایی است که تصمیم ‌گیران و تصمیم‌ سازان کشور وضع و اجرا می‌کنند، به طوری که یک قانون غیرکارشناسی، می‌تواند چالش بزرگی سرراه منابع و مصارف این سازمان ایجاد کند همانطوری که در گذشته سازمان با این مشکل روبرو بود.
معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی در پایان سخنان خود گفت: خدمات ارایه شده به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی باید به بهترین شکل ارایه شود و باید شان و منزلت تمامی مخاطبان این سازمان حفظ شود و هدف ما باید در این سازمان بالا بردن رضایت مخاطبان این سازمان باشد.
در پایان این جلسه مقصود مقدمی کیا به عنوان مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی معرفی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =