حسن غفوری فرد نسبت به اظهارت باهنر در ارتباط با فرآیند تنظیم فهرست انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان برای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و چگونگی حذف شدن نام او از این فهرست واکنش نشان داد.

چندی پیش محمد رضا باهنر در گفتگویی با ایسکانیوز در باره اینکه در انتخابات مجلس نهم لیستی بسته شد که برخی افراد مانند آقای غفوری فرد که در لیست اصولگرایان بودند از آن کنار گذاشته و افرادی از لیست رقیب جایگزین شدند،دلیل آن چیست که از جناح رقیب افراد را انتخاب کردید، مطرح کرد: این دلیل روشن است و فرایند کار به همین صورت است هر گروهی که بخواهد لیست خود را ببندد اول به همه گروه ها می گوید اسامی پیشنهادی را اعلام کند. مثلا 20 تا لیست 30 نفره بدست ما می رسد که در مجموع 300 اسم مطرح می شود و برای کاندیداتوری تهران این 300 نفر طی دو سه ماه شروع به ریزش می کند و در نهایت یک لیست 30 نفره می ماند. کسانی که حذف می شوند با خوشحالی حذف نشدند اگر 50 نماینده قرار بود معرفی شوند مطمئنا اسم خیلی از افراد از جمله آقاي دكتر غفوری فرد هم در آن لیست بود.در جلسات ممکن است اختلاف نظر وجود داشته باشد و در روز آخر رأی گیری مخفیانه صورت می‌گیرد. یعنی 50 نفر لیست تهران در ستاد مرکزی مورد رأی گیری مخفیانه قرار می‌گیرند تا 30 نفر نهایی مشخص شوند. تلاشمان بر این است که افرادی که رأی بالاتری دارند در لیست گنجانده شوند .

وی همچنین در پاسخ به اینکه برای رای آوری حتی اگر فردی از گزینه رقیب باشد ارجحیت دارد افزود:نه رقیب که نه با اصلاح طلبان لیست واحد نمی بندیم منظور رقیب درونی اصولگرایان است.

حال جامعه اسلامی ورزشکاران به دبیر کلی حسن غفوری فرد در واکنش به اظهارات محمد رضا باهنر به منظور تنویر افکار عمومی متنی را در اختیار ایسکانیوز قرار داده که به شرح زیر است :

نظر به انتشار نظرات جناب آقای مهندس باهنر در خصوص فرآیند تنظیم فهرست انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان برای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و چگونگی حذف شدن نام جناب آقای دکتر غفوری فرد از این فهرست، به منظور تنویر افکار عمومی و متوجه ساختن سیاستمدارانی که بدون در نظر گرفتن واقعیات، به بیان رویدادهای سیاسی از زاویه سلائق شخصی می پردازند، مطالبی به اجمال به استحضار می رساند :

1.مستقل از انتقادات جدی به فرآیند شکل گیری جبهه های انتخاباتی و روند تنظیم فهرست های مربوط، توجه خوانندگان محترم را به متن مصاحبه منتشر شده در پایگاه اینترنتی خبر آنلاین جلب می نماید؛ جناب آقای مهندس باهنر در پاسخ به سوال صریح خبرنگار محترمخبرانلاین در دوشنبه؛ یکم اسفند 1390 مبنی بر صحت حذف جناب آقای دکتر غفوری فرد از فهرست جبهه متحد اصولگرایان با تکیه بر روش نامتعارف قرعه کشی، ضمن تأیید موضوع، تأکید نموده اند که چاره دیگری هم نبوده است.

2. به نظر می رسد انتخاب روش غیرمتعارف قرعه کشی برای تنظیم فهرست انتخاباتی مجلس شورای اسلامی؛ مصداق انتخاب کورکورانه و بدون تحقیق است که معمار کبیر انقلاب اسلامی شرعا آن را نهی فرموده‌اند: احدی شرعا نمی‌تواند به کسی کورکورانه و بدون تحقیق رأی بدهد. (صحیفه امام؛ جلد 18؛ صفحه 337)

3.و امام وجه حیرت آور فرآیند تنظیم فهرست انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان در مجلس نهم، در مرحله دوم این انتخابات روی داد. با توجه به عدم تأمین نصاب قانونی تعداد آرا برای 25 نامزد حوزه انتخابیه تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات و نظر به دو مرحله ای شدن انتخابات، جبهه متحد اصولگرایان به ارائه فهرست 25 نفره ای اقدام نمود که نام دو تن از نامزدهای فهرست رقیب (جبهه پایداری) را در آن گنجانده بود. حال آن که هر عقل سلیمی تأیید می نماید که چنانچه گروه تنظیم کننده فهرست، حسب تعداد نامزدهای هم وزن! به ناچار! مجبور! به قرعه کشی از میان افراد مورد تأیید خود شده باشد؛ چنانچه مجال یابد، از همان ظرفیت ذخیره خود برای تکمیل فهرست انتخاب می‌کند. لازم به ذکر است که تعداد نامزدهای واجد شرایط جبهه متحد اصولگرایان برای مرحله دوم انتخابات مجلس نهم، 23 نفر بوده است.
29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =