حسن غفوری فرد در مصاحبه ای که چندی پیش با خبرآنلاین داشت به روند انتخاب لیست انتخاباتی اصولگرایان در انتخابات گذشته مجلس انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاين، غفوري فرد گفت که یک لیست 80-70 نفره ای را تهیه کرده بودند و از روی آن اسامی را می خواندند و یک جمعی از بزرگان که همان 7+8 بودند، نظر موافق یا مخالف خود را اعلام می کردند و با هرکس که مخالفت می شد، آن فرد کنار گذاشته می شد، آقای باهنر به من گفت که با شما هیچ کسی مخالف نبود اما با فلانی و فلانی مخالف بودند.

غفوري فرد همچنين گفت که از لیست 30 نفره 7 نفر حذف شدند و 23 نفر ماندند اما باید 25 نفر معرفی می کردند، دو نفرکم داشتند و به خود من بازهم گفتند که حتما شما در لیست هستید و آقای ابوترابی فرد گفت که شما این بار هستید اما در کمال ناباوری رفتند و دو نفر را از لیست جبهه پایداری آوردند گذاشتند داخل لیست خودشان! کاری که من فکر می کنم حتی اگر ملانصرالدین بود، چنین کاری نمی کرد. (ايــنـــجـــا بخوانيد)

حالا محمدرضا باهنر در گفت وگويي که با ايسکا داشته است به اين انتقاد غفوري فرد پاسخ داده و گفته است: فرایند کار به همین صورت است هر گروهی که بخواهد لیست خود را ببندد اول به همه گروه ها می گوید اسامی پیشنهادی را اعلام کند. مثلا 20 تا لیست 30 نفره بدست ما می رسد که در مجموع 300 اسم مطرح می شود و برای کاندیداتوری تهران این 300 نفر طی دو سه ماه شروع به ریزش می کند و در نهایت یک لیست 30 نفره می ماند. کسانی که حذف می شوند با خوشحالی حذف نشدند اگر 50 نماینده قرار بود معرفی شوند مطمئنا اسم خیلی از افراد از جمله آقاي دكتر غفوری فرد هم در آن لیست بود. در جلسات ممکن است اختلاف نظر وجود داشته باشد و در روز آخر رأی گیری مخفیانه صورت می‌گیرد. یعنی 50 نفر لیست تهران در ستاد مرکزی مورد رأی گیری مخفیانه قرار می‌گیرند تا 30 نفر نهایی مشخص شوند.

باهنر همچنين در بخش ديگري از اين مصاحبه درباره احتمال نقش آفريني حجت الاسلام و المسلمين ناطق نوري در جبهه اصولگرايي هم گفت: ما وی را به عنوان یک اصولگرا قبول داریم.خواستگاه آقای ناطق نوری اصولگرایی است اما برخی در صدد القاء این هستند که او می خواهد با  اصلاح طلبان و اعتدالیون کار کند؛ مشکلی که با وی داریم این است که خود می گوید احساس تکلیف نمی کنم که بخواهم به میدان بیایم. اصولگرایان بارها از وی دعوت کردند که به میدان بازگردد  و مانند گذشته بزرگتری کند اما تاکید دارد که من احساس تکلیف ندارم.اینکه خود کاندیدا شود بارها شخصا ازآقای ناطق نوری  سوال کردم گفتند نه جزو کاندیداها نیستم و میدان داری هم حاضر نیست داشته باشد.

 

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =