استاندار آذربایجان غربی:انتخابات سالجاری را با هر اختلاف نظر و سلیقه جدی بگیریم

سعادت در مراسم بزرگداشت سالگرد حماسه سیاسی انتخابات 24 خرداد گفت: انتخابات سالجاری را با هر اختلاف نظر و سلیقه جدی بگیریم.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، مهندس سعادت در مراسم بزرگداشت سالگرد حماسه سياسي انتخابات 24 خرداد که عصر امروز در سالن اجتماعات شركت توزيع نيروي برق استان برگزار شد گفت: انتخابات سالجاری را با هر اختلاف نظر و سلیقه برای توسعه و آبادانی کشورمان جدی بگیریم.

وی ادامه داد: برای ما بعنوان مجریان انتخابات، آنچه که اولویت دارد اجرای دقیق قوانین است لذا گروه سیاسی مخالف و موافق برای ما مفهومی ندارد و از همه گروهها و افراد که در چهارچوب قوانین وارد صحنه انتخابات می شوند استقبال می‌کنیم.

استاندار آذربایجان غربی بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سالجاری برای خلق حماسه سیاسی دیگری تاکید کرد.

سعادت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه موضوع دریاچه ارومیه در دولت تدبیر و امید از یک مساله امنیتی به یک موضوع اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است، خاطر نشان کرد: مساله درياچه اروميه كه در گذشته نگاه امنيتي به آن وجود داشت، امروز تبديل به يك موضوع اجتماعي و فرهنگي شده و دولت تدبير و اميد، مشاركت مردمي را اصلي ترين عامل احياي اين درياچه مي‌داند.

وی به توجه ويژه رئيس جمهور و دولت تدبير و اميد به بحث احياي درياچه اروميه نيز اشاره كرد و گفت: رياست محترم جمهور و دولت تدبیر و اميد، احیای دریاچه ارومیه را يك اولويت می داند و این امر را از نخستین روزهای آغاز به کار خود نشان داده است بطوريكه دكتر روحاني، دراولين جلسه هيئت دولت، دستور تشكيل ستاد احياي درياچه اروميه را صادر نمود و احیای اين درياچه جزو اولین مصوبه های دولت تدبیر و امید بود.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود به تشریح راهبرد مدیریت بدون پول در استان اشاره کرد و افزود: نکته ای که بعد از تشکیل دولت دکتر روحانی به عنوان دولت تدبیر و امید وجود داشت بحث نداشتن اعتبارات و بودجه برای تکمیل پروژه ها و زیرساختها در کل کشور بود و با توجه به وجود محدودیت ها از نظر کاهش فروش و عدم فروش نفت و وجود طرحهای نیمه تمام زیاد، بر آن شدیم تا از روش مدیریت بدون پول استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در ابتدای امر در بخش خصوصی با مواردی مواجه بودیم که در زمینه های مختلف کار کرده بودند و به علت انباشته شدن مطالبات از دولت، کار تعطیل و در شرایط حاضر امکان کار برایشان فراهم نبود که پس از طرح شیوه مدیریت جدید با دو راهکار، ادامه کار و یا واگذاری کار مواجه بودند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در نهایت این اطمینان در جامعه پیمانکاری استان حاصل شد که دولت تدبیر و امید مطمئنا با تسلط بر مسائل بودجه ای، شرایط بهتری پیدا می کند و مطالبات پرداخت می شود لذا همه کارگاهها فعال شدند و برخی طرحها که شروع نشده بود نیز به پیمانکاران جدید واگذار شد.

سعادت در بخش دیگری از سخنان خود به احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی اشاره کرد و گفت: این سازمان به عنوان بازویی توانمند موجب تسریع در رشد و اعتلای کشور می گردد.

وی با اشاره به اینکه احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به‌عنوان یکی از وعده‌های اصلی دولت تدبیر و امید محسوب می‌شد، گفت: دولت گذشته (نهم و دهم ) بنا بر دلایل مبهم، این سازمان را که نبض برنامه ریزی در کشور بود ،منحل کرد و یکی از مهمترین دلایل تضعیف انضباط مالی، اختلال و بهم ریختگی در تخصیص منابع بخش عمومی و در نتیجه کاهش آهنگ رشد اقتصادی، عدم حضور این سازمان در تصمیمات کشوری بود، تا اینکه با انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ایران، وی در نخستین نشست خبری خود اعلام نمود که "سازمان را احیاء می‌کند" و پس از گذشت یک سال ونیم از سپری شدن عمر دولت تدبیر و امید، این سازمان احیا گردید.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی پشتوانه کارشناسی برای اداره کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: این سازمان همواره از کارشناسانی زبده در امر برنامه ریزی و اقتصاد برخوردار بوده که متاسفانه پس از انحلال، بخش زیادی از نیروی انسانی و توان کارشناسی این مجموعه تضعیف شد.

سعادت در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملکرد دولت نهم و دهم گفت: دولت نهم و دهم یکی از دولت های ثروتمند بود و درآمد خیلی زیادی از فروش نفت داشت ولی با بی برنامگی ها و اقدامات غلط کشور را دچار خسارات زیادی کردند و باعث شدن تا ارتباط ما با کشورهای جهان قطع شود.

استاندار آذربایجان غربی در پایان سخنان خود بر فراهم‌سازي ابزارها و سازو كارهاي لازم براي تحقق منويات و سیاست های دولت تدبیر و امید در استان تاكيد كرد.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =