رییس مستعفی فیفا می گوید تا زمان انتخابات فعلا خودش در فیفا می ماند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛سپ بلاتر در نشستی خبری که خیلی از کشورها آن را تحریم کرده بودند و معتقد بودند حضور بلاتر باعث افزایش فساد در فیفا شده است، استعفای خود را از فیفا اعلام کرد و در نشست خبری خود گفت:« فکر می کنم فیفا به یک تغییر و تحول اساسی نیاز دارد. درست است که در فیفا من را قبول دارند و به من اعتماد کردند ولی فکر نمی کنم در کل به من اعتماد وجود داشته باشد و خیلی از کشورها اعتقادی به من ندارند. به همین دلیل من همینجا استعفای خودم را از فیفا اعلام می کنم و تا زمان برگزاری انتخابات فقط به عنوان رئیس فعالیت خواهم کرد.»
بلاتر ادامه داد: «40 سال است زندگی من با فیفا گره خورده است و همیشه دغدغه ام این بوده است که فوتبال پیشرفت کند. اگر هم این تصمیم را گرفتم که خیلی برام سخت بود فقط به خاطر پیشرفت فوتبال بوده است.»
او در پایان گفت:« جلسه بعدی اعضای فیفا قرار بود سال دیگر در مکزیکو سیتی برگزار شود ولی من درخواست می‌کنم یک جلسه فوق العاده برای انتتخاب رئیس برگزار شود. »

این درحالی است که منتقدان بلاتر که بسیاری از کرسی های هیات اجرایی فیفا را در اختیار دارند به دنبال برگزاری جلسه در هیات اجرایی هستند تا بر اساس اختیاراتی که دارند ، رئیسی موقت به جای بلاتر انتخاب کنند. از این پس و با بازداشت ژروم والکه ، شرایط روز به روز برای بلاتر سخت تر می شود. حتی شرکای تجاری بزرگ دوران مدیریتی او هم یک به یک پشتش را خالی می کنند. قبل از همه شرکت کوکاکولا در بیانیه ای این تصمیم بلاتر را ستود اعلام کرد این تغییر ، حرکتی به سوی مدیریت قرن بیست و یکمی برای اداره فیفاست.

بلاتر در کنفرانس خبری خداحافظی اش گفته بود:«با 40 سال از عمری که برای فیفا گذاشتم ، این رشته را به محبوب ترین رشته دنیا بلد کردم.» او در همین کنفرانس با سئوالی در این باره مواجه شد که آیا پای خودش هم در این رسوایی گیر خواهد بود؟ سئوالی که با خنده ای از کنارش گذاشت و با طمانینه سعی کرد از کوره در نرود. 

این درحالی است که شبکه ای بی سی آمریکا به نقل از یک افسر آگاه از جزئیات پرونده اعلام کرد بزودی شخص بلاتر هم باید برای پاسخگویی خودش را به افسران پرونده معرفی کند. مقامات پلیس سوییس اما هرگونه ارتباط میان بلاتر و این پروند رسوایی را به شدت تکذیب می کنند. آنها اعلام کردند او هیچ ارتباطی با این ماجرا ندارد . به نظر می رسد خط قرمز دولت سوییس در این پرونده ، بازداشت بلاتر است . آنها اصلا دوست ندارند این دیپلمات بازنشسته شان که سالها فوتبال دنیا را گردانده در 80 سالگی بازداشت شود.

4141

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    74 15
    پلاتینی بزرگترین فاسده کسیکه دو بار اخیر فرانسه رو با تبانی و حق خوری و رشوه برد جام جهانی و میزبانی یورو 2016 رو برای کشورش گرفت
    • بی نام IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
      7 35
      شما حالت خوبه؟
  • امین IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    72 4
    کفاشیان بهترین گزینس...
  • حسنعلی IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 1
    خط قرمز دولت سوییس در این پرونده ، بازداشت بلاتر است . آنها اصلا دوست ندارند این دیپلمات بازنشسته شان که سالها فوتبال دنیا را گردانده در 80 سالگی بازداشت شود.این خیلی مهمه...