۰ نفر
۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
بلاتر رفت تا با دستبند او را نبرند

سپ بلاتر خودش استعفا داد تا این استعفا پایانی باشد بر سالها حکمرانی او بر فیفا.

وحید نمازی:سرانجام سپ بلاتر خودش خواست و از ریاست بر مهمترین جایگاه مدیریتی فیفا کنار رفت .او کمتر از 5 روز از شروع دوره ریاستش و درحالی که در ابتدای نشستن دوباره روی صندلی ریاست برای ابرقدرت ها خط و نشان کشیده بود و می گفت کارشان را از یاد نمی برد ، ناگزیر به استعفاء شد.

١- اين پايان يك دوران است. خوب يا بد، شيرين يا تلخ ، ناموفق يا كامياب.بزرگترين سازمان ورزشي جهان در دو دهه اخير خيلي كارها كرده؛ بهترين جام هاي جهاني را برگزار كرده، فوتبال را در اين سوي و آنسوي جهان توسعه داده و با شعار فراگيرتر كردن آن در "بازارهاي جديد"، ميزباني جام هاي جهاني آينده را به روسيه و قطر "اهدا" كرده است.پديده اي جهاني تر از فوتبال سراغ داريد؟ كدام تجارت غير از فروش تسليحات در جهان پيدا مي شود كه گردش مالي يكساله اش اينچنين باشد: درآمدها حدود پنج ميليارد و ٧٠٠ ميليون و هزينه‌ها حدود پنج ميليارد و ٤٠٠ ميليون دلار. طبيعي است كه در چنين گردش مالي نزديك به ١١ ميليارد دلاري، بهشتي براي فاسدان و سودجويان ايجاد شده باشد.
٢- چهارسال پيش كه سپ بلاتر از تصميم "خود" براي بردن جام جهاني به سرزمين هاي تازه و بازارهاي هدف بزرگ و بكر دور دست خبر داد، علاوه بر ساكنين آن سرزمين هاي ناشناخته، قدرت هاي بزرگ را هم شوكه كرد.تلاش انگليس و ديويد بكام اش و آمريكا و سرمايه هايش براي بدست آوردن دومين ميزباني جام جهاني بي نتيجه ماند تا آنها بفهمند در عزم رييس سالخورده رخنه اي راه ندارد.سازمان بلاتر با برنامه ريزي و مطالعه اي دقيق و كشيدن تور عوام پسندانه ي دادن حق به سرزمين هاي جديد و بازارهاي مقصد تازه، ميزباني جام جهاني را فروخت؛ گرچه هنوز هيچ شاهد اثبات شده اي بر اين ادعا وجود نداشته باشد.
٣- "حجم" فساد آنقدر بزرگ شده بود كه بتوان براي متوقف كردنش مداخله كرد.رسانه هاي بزرگ انگليسي و آمريكايي هم كه مدتها بود "آتش تهيه" خوبي براي حمله نهايي تدارك ديده بودند، آتش خبري را داغ تر كردند و حتي بعد از انتخابات جمعه گذشته در سوييس هم بي كار ننشستند.ديروز كه رسانه هاي غربي از پيداشدن ردي از يك رشوه ده ميليون دلاري به يكي از معاونين ارشد بلاتر خبر دادند، شايد تير خلاص را در خشاب گذاشتند تا رييس پير كه خطر را پشت در اتاقش مي ديد مجبور به استعفا شود.
٤- حالا بلاتر رفته است. دوراني به سر آمده و جهان آماده انتخابي تازه است. شايد دوران ديوان سالارهاي پير در فيفا به سر آمده و بخت فوتبالي ها مثل يوفا در فيفا هم باز شده باشد. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    30 1
    آدم بزدوشی بودش. مثل بزدوش شیر فوتبال رو دوشید