بیش از 400 برنامه به مناسبت هفته جوان در کرمان برگزار می شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: 21 دستگاه متولی حوزه جوانان هستند که لازم است با هم افزایی برای فعالیت موثر پای کار بیایند.

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کرمان و به نقل از ایرنا محمود محمودی نیا روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته جوان در روز میلاد حضرت علی اکبر (ع) افزود: قرار است در ستاد ساماندهی جوانان استان برنامه های دستگاه ها به صورت کاربردی و هدفمند تصویب و سپس اجرا شود.


وی گفت: مشاوران جوان دستگاه ها کار را در دست بگیرند و همانطور که استاندار کرمان استفاده از مشاوران جوان را آغاز کرده، سایر دستگاه ها نیز این حرکت را آغاز کنند که متاسفانه بعضی سازمان ها در این رابطه خوب عمل نکرده اند.

وی افزود: روحیه کار تیمی را باید تزریق کنیم و همه کار گروهی انجام دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: جوانان بکر و ظرفیت بسیار بالایی هستند که ورود آنها در هر حوزه ای می تواند تحولات خوبی را در آن حوزه بوجود آورد.

وی بیان کرد: هنگامی که انگیزه، خلاقیت و نوآوری یک جوان با تجارب دیگران همراه باشد می تواند مسیر را به خوبی هدایت کند و به ارتقا جامعه بیانجامد.

محمودی نیا تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم تلاش کنیم جوانان وارد صحنه شوند و با وجود مشکلات و چالش های زیاد جوانان، باید به آنها عزت نفس، خودباوری و اعتماد به نفس دهیم و انگیره های آنها را بالا ببریم.

وی گفت: جوان ها خلاقیت و ابتکار دارند و اگر بستر مناسب برای آنها فراهم شود بخوبی می توانند به نظام خدمت کنند.

وی با اشاره به اینکه جوان ها سرمایه بی نظیری هستند بیان کرد: این سرمایه در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، انتخابات و عبور از بحران ها نقش داشته است.

محمودی نیا اشتغال به کار جوانان، ازدواج و تامین مسکن آنها را از چالش های اساسی جوانان ذکر کرد و گفت: البته استان کرمان بویژه منطقه جنوب با چالش های دیگری روبرو است.

وی با بیان اینکه ما در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار داریم و جوانان مورد تهدید هستند گفت: باید کاری کنیم که خودباوری جوانان را بالا ببریم که با این کار حداقل آنها را ایمن کرده ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تصریح کرد: 30 تا 34 درصد جمعیت استان را که حدود یک میلیون نفر می شوند جوان ها تشکیل می دهند که یک ظرفیت است.

وی در رابطه با تغییر در معاونت فرهنگی و امور جوانان این اداره کل گفت: به دلیل مطالبه و خواسته جوانان این تغییر اتفاق افتاد.

وی ضمن تقدیر از خبرنگاران برای انعکاس اخبار، تحلیل ها و انتقاداتی که به ورزش داشتند افزود: این فعالیت رسانه ای باعث می شود نگرش مردم و مسوولان به ورزش مثبت باشد و همکاران ما با آرامش خاطر کار کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان بیان کرد: حاشیه سازی همیشه مانع پیشرفت است و با وجود حاشیه هیچ کجا کار ورزش در مسیر صحیحش انجام نشده است.


افزایش 40 سمن در استان کرمان 

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان هم گفت: تا پایان سال جاری 40 موسسه و سازمان مردم نهاد به تعداد سمن های استان کرمان اضافه خواهد شد.

روح الله اسدی افزود: 157 سمن در استان کرمان داریم که هیچ یک فعال نیستند و باید به سمت تمدید مجوز بروند.

وی گفت: تمامی نهادهای متولی و ستاد ساماندهی امور جوانان را فعال کردیم و بیش از 400 برنامه در هفته جوان در سراسر استان اجرا خواهد شد.

اسدی، اظهار کرد: برگزاری جشن جوان در تمام شهرستان ها، تجلیل از جوانان برتر با عنوان جشنواره حضرت علی اکبر (ع)، کلاس و کارگاه های آموزشی، برنامه های ورزشی، همایش صبحگاهی، پاکسازی محیط زیست، کوهپیمایی و برگزاری همایش ها و جشن های مختلف از جمله این برنامه هاست.

وی بیان کرد: عمده کار ما در برگزاری کارگاه ها در موضوعات مهارت های زندگی و توانمندسازی است. 

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: همچنین در هفته جوان نمایشگاه توانمندی سازمان های مردم نهاد را داریم.

وی اظهار کرد: سند توسعه فرابخشی امور جوانان باید عملیاتی شود که زمینه لازم نیز برای آن فراهم است.

وی گفت: برنامه بعدی ستاد ساماندهی رونمایی از سامانه اوقات فراغت است.

اسدی اظهار کرد: جشنواره اتفاق برای توانمندسازی جوانان در شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد.


 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =