نگاه مسئولان به حوزه جوانان در حد رفع تکلیف است

مشاور امور جوانان شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: متاسفانه در حال حاضر رویکرد و نگاه مسئولان به حوزه جوانان در حد رفع تکلیف است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، وحید پورطهماسبیان اهرابی در مراسم میلاد حضرت علی اکبر (ع) در جمع جوانان تبریزی افزود: تجلیل و تکریم از جوانان و برگزاری برنامه های متعدد و مراسمات متنوع کیفی جهت پاسداشت روز جوان کم ترین انتظار جوانان از مسئولین می باشد که متاسفانه بعضآ به ورطه فراموشی سپرده شده و یا در حد رفع تکلیف به آن نگاه می شود.

پورطهماسبیان با اشاره به حادثه کربلا و رشادت آفرینی های جوانان در روز عاشورا گفت: جوانان غیرتمند کشورمان نیز به تاسی از مولا و امام خود همواره و در همه مقاطع چه در زمان انقلاب اسلامی و چه پس از آن و در دوران دفاع مقدس ثابت کرده اند که همیشه پیرو امام و رهبر خود بوده اند و خواهند بود و در این هدف مقدس از هیچ تلاش و کوششی و رشادت و جانبازی دریغ نخواهند کرد.

مشاور رییس شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اشاره به توصیه های حکیمانه و تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به  پیگیری امور جوانان توسط مسئولان افزود: نبود برنامه ریزی و چشم انداز مناسب وعدم هدف گزاری مشخص برای حوزه جوانان از مشکلات اساسی این بخش می باشدکه متاسفانه چندان توجه نمی شود.

پورطهماسبیان گفت: نگرانی ما این است که اگر در روز جوان اهمیتی به جوان داده نشود،در هیچ زمان دیگری هم این مهم مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف دولت در حوزه جوانان افزود:متاسفانه موضوع جوان و جوانان به باده فراموشی سپرده شده است که انتظار داریم این خلاء بزرگ حداقل با برنامه ریزی و توجه ویژه توسط شهرداری و مدیریت شهری جبران شود.

مشاور امور جوانان شورای اسلامی کلانشهر تبریز مجموعه بزرگ شهرداری را باظرفیت ترین نهاد برای برنامه ریزی و حمایت از جوان ها دانست و گفت: با توجه به نگاه جوان محور و جوان باور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز ، امیدواریم مدیران ارشد شهرداری نیز به تبعیت از شهردار تبریز زمینه بکارگیری و بهره مندی از ظرفیت های گسترده و توانمندی های مختلف جوانان در عرصه مدیریت شهری را فراهم آورند.

این کارشناس ارتباطات اجتماعی با بیان اینکه باید بپذیریم بخش اعظمی از مشکلات و معضلات در جامعه از بی توجهی به جوانان نشات می گیرد افزود: باید با اتخاذ نگاه کارشناسانه بستر شکوفایی، بالندگی و پیشرفت جوانان را فراهم آوریم تا از این طریق حجم مشکلات و معضلات اجتماعی نیز به نوعی کاسته شود.

رییس گروه مشاوران جوان شورای شهر تبریز  با اشاره به شاخص های جمعیتی کشور افزود: خوشبختانه فعلاً از یک شاخص جمعیتی جوان در جامعه برخورداریم که باید قدر این فرصت را بدانیم و این امر مهم می طلبد مسئولان امر با یک نگاه عمیق و دقیق در راستای حل مشکلات جوانان به ویژه موضوع اشتغال، مسکن و تسهیل سازی ازدواج جوانان گام های موثری بردارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =