کتابخانه‌ای برای آیندگان با نویسندگانی از گذشته

آثاری از 100 نویسنده در یک اتاق مخصوص در کتابخانه‌ای در اسلو جمع‌آوری خواهند شد تا سال 2114 به انتشار برسند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  یک هزار درخت خارج از اسلو برای تهیه کاغذ کتاب‌‌ها در زمان انتشار کاشته شده است. مارگارت اتوود نخستین نفر از 100 نویسنده است، که اثرش را در پروژه «کتابخانه آینده» قرار خواهد داد. این پروژه داستان‌هایی از نویسنده‌های متفاوت را هر سال به مجموعه اضافه می‌کند، که در نهایت تمام آنها در سال 2114 منتشر خواهند شد. «کتابخانه آینده» توسط هنرمند اسکاتلندی کتی پترسون پایه‌گذاری شده، و کتاب‌ها در اسلو پایتخت نروژ نگهداری خواهند شد.

مارگارت اتوود، برنده جایزه بوکر در سال 2000 گفت : «به اینکه قسمتی از این کار را به عهده دارم، افتخار می‌کنم. حداقل این پروژه اعتقاد دارد که بشریت تا 100 دیگر نیز به حیات خود ادامه می‌دهد. «کتابخانه آینده» در طول دهه‌ها توجه مردم را به خود جلب خواهد کرد، همچنان که درخت‌ها بزرگ و بزرگتر می‌شوند، در اطراف آنها مردم به زندگی ادامه می‌دهند و تلاش می‌کنند حدس بزنند، نویسنده‌ها در جعبه‌های مهر و موم شده چه چیزی گذاشته‌اند.»

برخلاف پرفروش‌ترین کتاب‌های اتوود، «داستان خدمتکار» و «آدمکش کور»، این اثر را مردم در زمان حیات او نخواهند خواند. کتابخانه آینده هر سال از یک نویسنده برای مشارکت در این پروژه دعوت خواهد کرد. این نوشته‌ها در یک مکان مخصوص در کتابخانه‌ای در اسلو نگهداری خواهند شد. مقامات اسلو همچنین اجازه کاشت یکهزار درخت را در جنگل‌های اطراف اسلو داده‌اند. قرار است این درخت‌ها کاغذ مورد نیاز چاپ کتاب‌‌ها را، در سال 2114 تامین کنند.

پترسون خالق این پروژه گفت : «این رویای من است که اتوود برای کتابخانه آینده بنویسد. من دوست دارم بدانم چه می‌نویسد، اما هیچ‌گاه نخواهم فهمید.»

منبع : بی بی سی / 26 می

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =