بهنام محمودی: شورایی ها ورزش را با دست پس می زنند با پا پیش می کشند

در جلسه امروز شورای شهر پیرامون درخواست شهرداری مبنی برپرداخت 5 میلیارد ریال بودجه به باشگاه مقاومت البرز و همچنین در اختیار قراردادن قطعه زمینی در روبه روی بیمارستان رجایی و جهت ایجاد یک مرکز درمانی کوچک مانند درمانگاه بحث شد.

نیوشا فتحی زاده خبرآنلاین -البرز: در ابتدای جلسه ،سعید فیروزگاه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج در مورد کمک به تیم فوتسال مقاومت البرز توضیح داد: این تیم تنها نماینده استان در لیگ برتر فوتسال است و بر اساس صحبت هایی که میان مدیران این تیم و شهرداری کرج صورت گرفته ،بیا ن شده است که نام تیم از مقاومت البرز به مقاومت شهرداری کرج تغییر نام یافته و این تقاضای معاونت فرهنگی شهرداری است .همچنین در این دستور ذکر شده است تا یک نفر از اعضای شورا و نفری دیگر از اداره کل ورزش استان البرز به عنوان نمایندگان این دو نهاد، در هیات مدیره این تیم حضور یابند.
رضا شریفی رییس کمیسیون بر نامه و بودجه شورای شهربا اعلام مخالفت در خصوص طرح مذکوربیان داشت: شورا نباید به سراغ تیم داری برود و رسالت ما این نیست ، در شورای سوم تجربه ی بسیار نا موفقی در این زمینه داشته و 170 میلیون تومان برای تیمی خرج کردیم که نفهمیدیم آخر عاقبت این کار چه شد؟ مدیریت شهری باید بحث ورزش های همگانی مانند ورزش های محلاتی که عموم مردم در آن حضور دارند را دنبال کند.
وی ادامه داد:. پیشنهاد این است که بودجه برای کل ورزش باشد و بهتر است از همین بتدای کار،جلوی چنین پیشنهاداتی گرفته شود ؛ زیرا طبعات بعدی برای شهرداری خواهد شد. همچنین برای تامین بودجه این تیم سپاه به اندازه کافی بودجه و توان دارد که باشگاهش را نگه دارد و نیاز به کمک شورا نیست و اگر قرار باشد شورا کاری انجام دهد به ورزشی مانند تکواندو کمک می کند که دارای مقام آفرینی و کسب مدال است.
مجید کاویانی عضو دیگر شورای شهر نیز بیان داشت:سال گذشته اعتباری برای تاسیس باشگاه فرهنگی-ورزشی اختصاص یافت ،اما شهرداری بعد از مدتی نتوانست آن را تاسیس کند. در خصوص این طرح،تحلیل این است که در کرج هیچ حوزه اقتصادی فعالی نیست که بتواند ورزش را حمایت کند و در راستای هویت بخشی به ورزش شهراست که این پیشنهاد از سوی رییس کمسیون دنبال می شود.
وی ادامه داد:اگر قرار است شورا عضو هیات مدیره تیم مقاومت باشد،باز هم موضوع تیم داری مطرح است و شاید سال بعد مالک تیم نخواهد آنجا را نگه دارد،در نتیجه ما می مانیم و یک تیم منحل شده.پس بهتر است به پتانسیل های دیگر در سایر ورزشها پرداخته شود .
بهنام محمودی از ديگراعضايی شورای شهر با اشاره به اينكه ورزش در جامعه محبوب است توضيح داد: اعضای شورا در خصوص بحث ورزش با دست پس مي زنند ، با پا پيش مي كشند. شهرداری بزرگترین بيت المال را در اختیار دارد كه می توان 50 درصد آن را به ورزش اختصاص داد يا حتی مي توان نیمی از بودجه ماده 17 را برای بحث ورزش كنار گذاشت ؛چرا كه تبعات فرهنگی و اجتماعی اين امر بسيار زياد است ،اما متاسفانه ما هميشه به فكر بازدهی خود از امور مربوطه هستيم.
وی ادامه داد: در شهرهای ديگر برای ورزش هزينه های بسياری مي شود اما در كرج 100 ميليارد تومان برای پروژه عمرانی مانند پل حصارك هزينه می شود اما برای ورزش كه خروجی زيادی دارد تصميم درستی گرفته نمي شود.
مريم قهرمانی صارم عضو دیگر شورا نيز با توضيح اينكه شورا به پرداختن ورزش را امری ضروری می داندافزود: موضوع مهم اين است كه نبايد رسالت اصلی شورا را فراموش شود. رسالت اصلی ما اين است كه در امر ورزش براي تمامي هيات ها اقداماتی انجام داده و به عنوان مديريت شهری سالن ها را مجهز كرده و در اختيار مردم قرار دهيم. اما در خصوص بحث تيم های ورزشی اين اقدام خود بودجه مستقل استانی در نظر گرفته شده دارد كه از می توان از میزان 15 ميليارد تومان بودجه استاني آن را پرداخت کرد.
حميدرضا ابوالحسنی عضو ديگر شورای شهردراين خصوص اظهار داشت: بحث باشگاه و باشگاه داری برای شورا پذيرفته نيست؛ چرا كه در شورا كميسيون ورزش و سلامت را ايجاد كرده و خود نيز آن را منحل كرديم. اگر اعتقاد به حمايت است بايد اين كميسيون را تقويت مي كرديم، همچنين ما 70 هيئت ورزشی داريم كه اگر قرار باشد بدون تحقيق و چارچوب خاصی تنها به يك تيم يا هيات مانند كشتی كمك كرده و در قالب آن به نتايج ضعيفی در مسابقات دست یابیم ، مانند نتیجه ای که در مسابقات اخير كشتی با عنوان گرامیداشت زنده یاد سلیمانی کسب کردیم.بهتر است كه اين حمايت ها ازهیات های ورزشی انجام شود كه دارايی مدال آفرينيی هستند .
محمود دادگو رئيس شورای شهر با توضيح اينكه اين تيم تنها تيم حاضردر فوتسال از استان البرز است بيان داشت: در صحبت هایی كه با مديريت آنجا داشتم مطرح شد حيف است كه اين تيم منحل شود و لذا تقاضای كمك از شورای شهر مي شود، در نتيجه درخواست مي كنم كه در شورا تصميم گرفته شود تا در حد لازم به تيم مربوطه كمك شده و جلوی منحل شدن يا سقوط آن به دسته پايين تر گرفته شود. همچنين نياز است لايحه ای تنظيم و به هر نحوی كه كميسيون فرهنگی لازم مي داند بندهايی در اين لايحه ذكر شده و سپس در مورد آن تصميم گيري شود.
در ادامه جلسه بررسی لوايح كميسيون حقوقی انجام شد، اولين لايحه در خصوص تملكی بود كه سال 82 در جهت طرح تعريض خيابان صورت گرفته بود ،زيرا طرح مذكور در طرح تفصيلی قرار می گرفت اما در نهايت تنها 47 متر از ملك مربوطه در طرح گنجانده شد و به دنبال آن مالك تقاضای برگرداندن ملك مذكور را داشت.
رضا رضاپور قائم مقام شهردار کرج در اين مورد توضيح داد: ملك مذكور را بر مبنای كاربری خاصي خريداری كرده و فقط در آن جهت از آن استفاده مي كنيم و در آئين نامه ذكر شده است اگر زمانی نياز به تغيير كاربری بود اين اجازه از مالك گرفته شود .حال بنا به دلايلی اين طرح در محل ملک از بين رفته است و كاملا قانونی است كه مالك می خواهد ملك وي به او بازگردانده شود و هر تصميمي غير از اين بخواهد بيفتد مالك مي تواند شكايت كند تا به موضوع آن رسيدگي شود پس بهتر است كارشناسي های مربوط بر طبق آئين نامه در اين خصوص انجام شود و كار به مزايده كشيده نشود.
غلامرضايی رئيس كميسيون عمران و شهرسازی، حمل و نقل وترافیک شهری شورای کرج نيز در اين ارتباط بيان داشت: شهرداري بايد رضايت كامل مالك را بدست آورد و در اين مسير چون سند مالكيت به نام شهرداری انتقال يافته اگر مي خواهد به شخصی ديگر ملك موردنظر را واگذار كند بايد طبق مزايده و براساس آئين نامه ها انجام شود.
بعد از اعلام نظرات اعضای شورا در اين خصوص تصميم گرفته شد تا لايحه از دستور خارج شده و پرونده هاي آن برای بررسی مجددا به صحن شورا آورده شود.
در ادامه بررسی لوایح،لايحه ای ديگر در خصوص در اختيار قراردادن زمینی از اراضي كشاورزي باقيی مانده از پلاكی با كاربري بهداشتی - درماني و در مجاورت بيمارستان رجايی مطرح شد كه قرار است به دانشگاه علوم پزشكي واگذار شود تا يك مركز تخصصی - درمانی در آنجا ايجاد شده و تا پايان سال 94 به بهره برداري برسد و این لایحه با رای اکثریت آرا تصویب شد.
دكتر صادق باغستانی عضو كميسيون فرهنگی و سلامت شورای شهر در توضيح اين لايحه بيان داشت: در رابطه با اين بحث چند قيد در متن لايحه آمده است: 1- سازه هاي سبك در ايجاد بنا كار شود كه پچیشنهاد می شود از سازه های اساسی در ايجاد اين مركز استفاده شود 2- در لايحه ذكر شده كه به صورت تخصصی و به بيماريهای قلبی در اين مركز پرداخته شود اما روی صحبت اين است كه اكنون در كرج در رسیدگی به بیمارن دچار مسموميت، سوختگی و روانپزشكی به شدت با كمبود تخت مواجه هستیم و نياز است به اين موارد پرداخته شود .
وی افزود:اما در خصوص بيماريهای قلبی بخش خصوصی به حد كافی فعاليت دارد و نيازی به مركز درمانی مجدد برای اين بخش نمی باشد. 3- نياز است با قيد تعرفه دولتی كار ساخت و ايجاد اين مركز انجام شود.
باغستانی همچنين در كنار بيان درخواست های خود در خصوص لايحه ی مذكور اضافه كرد: در هفته مبارزه با دخانيات هستيم و تا حدی كه شورا مسئول می باشد بايد موضوع سلامتی مردم را جدی بگيرد.در شرايط كنونی متاسفانه استفاده از دخانيات به سنين پايين تر در شهر رسيده و به سرعت ميان نوجوانان و بانوان درحال گسترش است و شاهد افزايش قليان سراها كه مي تواند باعث پيشرفت بزهكاری های اجتماعيی شود هستیم و اين زنگ خطري براي جامعه ما است.
روح الله كيان از دیگر اعضای شورای شهر توضيح داد: در حوزه سلامت بيمارستان ها براساس يكسری مسائل تخصصی كار می كنند مانند بيمارستان رجايی كه مركز تخصصی قلب است، اما متاسفانه درمانگاه آن به دلايل نامعلومی تعطيل شده و بيماران مراجعه كننده در محوطه اين بيمارستان بر روی تخت ها معطل رسيدگي به وضعیتشان می باشند .لذا نياز است تا اين كار با سرعت انجام شود تا مردم بتوانند از خدمات ارائه شده در درمانگاه برای درمان ساير بيماريها ی خود بهره برند.
مصطفی سعيدی سيرايی عضو ديگر شورای شهر نیز گفت: در افزایش سرانه های خماتی -درمانی تا كنون 20 هزار متر از اراضی كشاورزی به بيمارستان رجايی واگذار شده است و حال بهتر است كمك های بعدی به بيمارستان های ديگر شهر يا به منطقه فرديس داده شود.
وی اضافه کرد: ما زمين های زيادی در جاهای مختلف داريم كه می توان در آنجا بارگذاري كرد و يك بيمارستان خوب ساخت ؛چرا که به نظر من اين كار بسيار بهتر از آن است كه در يك قطعه زمين كوچك تنها يك درمانگاه ساخته شود.
ابوالحسنی در رابطه با اين بحث اشاره داشت: بيمارستان كوثر كه شورا برای راه اندازی مجدد آن رای دادمربوط به بیمارستان رجایی نیست، بلکه چون بیمارستان کاملا آماده است ما هنوز چون هنوز وزارت بهداشت و درمان دستور استخدام نيرو براي اين مركز درماني را نداده ،دانشگاه علوم پزشكی پيشنهاد داده است تا كادر پزشكی از بيمارستان رجايی به آنجا رفته و فعاليت اين بيمارستان از سر گرفته شود تا دانشگاه بتواند به تعهد خود در خصوص راه اندازی بيمارستان طی ماه ديگر اعمل كند.
رضاپور با توضيح اينكه اين اقدام بسيار كار پسنديده ای است افزود: اين لايحه در طرح تفصيلي دارای كاربری درمانی است و تحقق سرانه های خدماتی بر مبنای طرح تفصيلی تعيين می شود، لذا چون كاربری زمين، درمانی تعيين شده است ،باید مدیریت شهری با هزينه خود آنجا را بسازد يا اينكه آن را به بخش دولتی واگذار كرده تا توسط آن بيمارستان مربوطه احداث شود. لذا حال که دانشگاه علوم پزشكی در این کار پیش قدم شده است ، بهتر است كه به این ارگان سپرده شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =