استاندار آذربایجان غربی بر لزوم مقابله با زمین‌خواری و کنترل حاشیه‌نشینی در شهرهای استان تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربايجان غربي، مهندس سعادت در جلسه مشترك اعضاي ستاد توانمندسازي سكونتگاههاي غيررسمي و كميته ساماندهي امور اجتماعي، فرهنگي و امنيتي مناطق ويژه استان بر ضرورت مقابله و كنترل حاشيه نشيني در شهرهاي استان تاكيد كرد و گفت: قانون‌گريزي، زمين‌خواري و تفكيك غيرمجاز اراضي توسط سودجويان و دلالان و مهاجرت هاي بي‌رويه بويژه مهاجرت از روستاها به شهرها با هدف يافتن كار و زندگي بهتر، ريشه اصلي ظهور و گسترش حاشيه‌نشيني در شهرهاي استان است.

وي ادامه داد: بر همين اساس از نهادها و مراجع ذي‌ربط در استان انتظار مي رود كه با استناد به قانون، با اين دلالان و تفكيك كنندگان غيرمجاز اراضي برخورد نمايند و پرونده هاي آنان را به مراجع قضايي ارجاع دهند.

استاندار آذربايجان‌غربي همچنين بر ضرورت پيش‌بيني، طراحي و ايجاد سكونتگاههاي رسمي و شهرهاي جديد در استان تاكيد كرد و افزود: بايد در مناطق و شهرهايي مانند اروميه كه مهاجرپذير هستند و پديده سرريزجمعيت در آن وجود دارد، سكونتگاهها و شهرهاي جديد براي افزايش اين جمعيت در نظر گرفته شود.

سعادت اضافه كرد: براي مثال، براي سرريز جمعيت شهر اروميه، مي توان در منطقه سيلوانا كه يك منطقه خوش آب و هواست، شهر جديدي را بعنوان شهر دوم و منفصل از اروميه ايجاد كرد.

وي خاطرنشان كرد: اروميه امروز با انفجار جمعيت روبروست و همين مساله منجر به توسعه بي رويه شهر شده كه لازم است ضمن تعيين حدود و ثغور شهر و پاسداري از آن، براي اين افزايش جمعيت، چاره انديشي شود.

توانمندسازي سكونتگاههاي غيررسمي و مناطق حاشيه اي شهرهاي استان از ديگر موارد مورد تاكيد استاندار آذربايجان غربي در اين جلسه بود.

سعادت در اين خصوص گفت: ارائه طرح هاي علمي و عملي و پيش بيني اعتبارات لازم براي توانمندسازي اين مناطق بايد در دستور كار مديران و مسئولان استان قرار گيرد.

استاندار آذربايجان غربي در بخش ديگري از سخنان خود خواستار برنامه ريزي و همفكري فرمانداران، مديران دستگاههاي اجرايي، شهرداران و اعضاي شوراهاي اسلامي شهرها براي مقابله جدي با معضل حاشيه نشيني در شهرهاي استان شد و گفت: نبايد نسبت به مسائل توسعه شهري بي تفاوت باشيم و لازم است با تكيه بر قانون، از توسعه حاشيه نشيني در استان جلوگيري كنيم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =