بازنده اصلی در مذاکرات هسته ای امریکایی ها خواهند بود

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شامگاه دوشنبه میهمان جمعی از بسیجیان و خانواده های معظم شهدا برای مراسمی که بود که در پاسداشت شهدا معظم انقلاب اسلامی در دهقان ویلای کرج تدارک دیده شده بود.

اسماعیل حیدرپور خبرآنلاین- البرز: علاء الدین بروجردی در این مراسم که با بازسازی دوران هشت سال دفاع مقدس تداعی گر آن ایام شده بود، در پاسخ به علت حضور خود در این محفل معنوی گفت: اینجا حال و هوای عشق بود و ضرورت آمدن به چنین فضاهایی یادآوری دوران هشت سال دفاع مقدس است و همواره برای انسان مرور خاطرات و کلاس درس آموزشی برای جوانان است. در واقع این محافل به ما مسئولان کمک می کند تا در تحقق اهداف خود مصمم تر شوند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر آخرین توافقات ژنو و تصمیمی که نمایندگان در این خصوص داشته اند نیز عنوان کرد: فعلا تصمیمی بین نمایندگان اتخاذ نشده اما در بیانیه مواضع نمایندگان در قالب طرحی فوریتی طی اسفند ماه تصویب و در دستور کمیسیون امنیت ملی مجلس ورود پیدا کرده که در جلسات بعدی راجع آن بحث خواهیم داشت.
بروجردی ضمن اشاره به بدعهدی های امریکا و مواضع کشور در مقابل این رفتارهای غیر دیپلماتیک، درباره نحوه اطلاع رسانی آخرین توافقات نیز گفت: محور مذاکرات به ما اعلام می شود و ما در جریان قرار می گیریم؛اتفاقا دکتر عراقچی هم در جلسه کمیسیون آخرین تحولات را مطرح کردند.
امریکایی ها خودشان اختلاف داخلی دارند
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین با اشاره به سازهای مخالف کنگره امریکا از وجود اختلافات داخلی این کشور خبر داد و گفت: بحثی بین کنگره با خود رئیس جمهور وجود دارد و کنگره ای های امریکا ساز مخالف می زنند؛این وضعیتی است که خودشان دچار اختلاف داخلی شدند و این اختلاف به ما ربطی ندارد.
اگر تحریم ها برداشته نشد، بحث انرژی هسته ای را دنبال می کنیم
وی در پاسخ به این سئوال که اگر آنها به تعهدات خود عمل نکند تکلیف چه خواهد بود؟ بیان کرد: ما هم ملزم نیستیم به تعهدات عمل کنیم در واقع روح طرح مجلس که ارائه شده همین است. اگر به تعهدات عمل نکنند ما هم تعهدی انجام نمی دهیم و دولت را مکلف می بینم که اگر تحریم ها برداشته نشد در تمام توافقات، لوزان و ژنو را کنار می گذاریم تا دولت بتواند فعالیت هایش را در بحث انرژی هسته ای دنبال کند.
احتمال تداوم پروسه ای ای یک تا دوماه در توافقات هسته ای
یکی از مهمترین سوالاتی که رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در جمع خبرنگاران البرز به آن پاسخ داد این بود که در نهایت چه زمانی توافقات نهایی اعلام می شود؟ گفت: با این روند پروسه مذاکرات ظرف یک تا دوماه دیگر نیز به طول خواهد انجامید.

سوال اختصاصی خبرآنلاین از رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس این بود که چه میزان به توافقات خوش بین هستید؟
بروجردی وی در پاسخ به خبرنگار دیگری اگر امریکا بداهل است و در مذاکرات عهد شکنی کند مواضع ایران چه خواهد بود؟ نیز بیان کرد: در هر صورت ما در مذاکرات تا الان برنده بوده ایم و براساس مواضع و مصوبات توافق شده پیش می رویم، در هر صورت امریکایی ها به اگر توافقات شان عمل نکنند بازنده بزرگ آنها خواهند بود و فکر می کنم با این روند اروپایی ها نیز مطمنا از امریکایی ها تبعیت نخواهند کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =