گلزاری : برخی داروها ، الکل ،مواد مخدر و اختلالات هورمونی از دلایل پرخاشگری هستند

معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان که میهمان جمعیت سفیر دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان بود، به بررسی آسیب‌های اجتماعی با محوریت خشونت‌های اجتماعی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود گلزاری گفت : در کشور ما با اقلیم‌های متفاوت آسیب‌های اجتماعی متعددی نیز وجود دارد. آسیب‌های اجتماعی آسیبی است که از فرد فراتر رفته و جمعیت زیادی را درگیر کرده و به افراد دیگر سرایت می‌کند.

معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان پیرامون خشم و پرخاشگری گفت: خشم در خود انسان وجود داشته و این خشونت حالتی از بروز خشم است و از نظر روانشناسان خشم یک حالت درونی و طبیعی است اما اگر این خشم از حدی بیشتر شود پرخاشگری محسوب می‌شود.


علل پرخاشگری


گلزاری با اشاره به علل پرخاشگری گفت: مسائل جدی از جمله گرما، گرسنگی و بی‌خوابی؛ داروها از جمله الکل و مواد مخدر از جمله شیشه و مشکلات هورمونی از جمله این عوامل است.

او ادامه داد: در سنین جوانی و نوجوانی افکار و پردازش ذهنی در ایجاد خشم و پرخاشگری مؤثر بوده و افرادی که دارای مهارت‌های فردی کم و اعتماد به نفس پایین هستند دچار این معضل می‌شوند. یکسری افراد نیز انسان‌های خودشیفته بوده و بعضی افراد نیز طوری یاد گرفته‌اند که با خشم کار خود را پیش ببرند. این افراد نیز به گونه‌ای دچار این پرخاشگری می‌شوند.

 

جوان یاوری

گلزاری تاکید کرد: از ۵ هزار تشکل جوانان که در سال‌های گذشته وجود داشته به ۱۹۷ مورد کاهش پیدا کرده که در رویکرد دولت تدبیر و امید در هفته جوان در ۶ خرداد در قالب شعار جوان‌باوری به جوان‌یاوری است.
او گفت: باید باور کنیم که جوانان با کودکان ضعیف، نوجوانان هیجانی و محافظه‌کاران میانسالی تفاوت داشته و باید به عنوان یک نیرو و آینده‌ساز کشور به آنان نگاه کرد.

معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی زیر بنایی‌ترین مسائل مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است گفت: به طور مثال داستان فرار مغزها اگر با زمینه فرهنگی نباشد فرار بوده و اگر بسترسازی فرهنگی صورت گرفته باشد این مسئله به عنوان یک بازگشت مهاجر مطرح می‌شود.

46232

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =