مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از اجرای ۴ هزار و ۵۰۰ فقره عملیات امداد و نجات توسط نیروهای امدادی این جمعیت در سال ۹۳ خبر داد

 

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه  مازندران «مهدی ولی پور» در نشست خبری هفته هلال احمر در سالن كنفرانس جمعیت هلال احمر مازندران با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای امدادگر مازندران، اظهار داشت: هلال احمر مازندران در دوران انقلاب و دفاع مقدس، 28 شهید تقدیم اسلام کرده است. وی افزود: مردم مازندران همواره در امورات خیرخواهانه پیشگام بوده و در عرصه فعالیت هلال احمر اثرگذار بودند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به وجود 17 شعبه شهرستانی و 33 پایگاه امداد و نجات در محورهای کوهستانی و حادثه‌خیز استان، تصریح کرد: این جمعیت در حوزه فعالیت‌های توانبخشی و فیزیوتراپی و امداد هوایی، ساحلی و درمان تخصصی برای مردم استان به صورت شبانه‌روزی خدمات رسانی می‌کند. وی با بیان اینکه ایران در ردیف 10 کشور حادثه‌خیز دنیا است، افزود: مازندران نیز از استان‌های حادثه‌خیز کشور بوده که نقش امدادگران جمعیت در مقابله با سوانح برجسته است.

*سوانح جاده اي در صدرعملياتهاي امدادونجات

ولی پور با اعلام اینکه نقش رسانه‌ها در پوشش اخبار صحیح و مناسب خدمات امدادگران بسیار حائز اهمیت است، گفت: جمعیت هلال احمر در سه حوزه ارزیابی صحنه حادثه، جستجوو نجات و انتقال مصدومان به مراکز درمانی، تغذیه اضطراری بازماندگان حوادث توانستیم 4 هزار و 582 عملیات امداد و نجات اجرا و 45 هزار نفر از حادثه دیدگان حوادث، خدمات‌دهی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه سال گذشته 5 هزار و 774 تیم عملیاتی متشکل از 17 هزار و 203 نیروی عملیاتی در مجموعه حوادث استان خدمات ارائه کردند، افزود: حوادث جاده ای با 1646مورد در صدر بیشترین عملیات‌های امداد و نجات استان بوده است. وی با اشاره به اینکه 10 هزار و 312 نفر حادثه دیده ناشی از برف و کولاک زیرپوشش خدمات امدادی جمعیت قرار گرفتند، تصریح کرد: بیشترین حوادث جاده ای در محور سوادکوه بوده که توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر انجام شده است.

*افتتاح 7پرژه زيرساختي تا پايان سال

ولی‎پور با اشاره به اینکه در حوزه پروژه زیرساختی 17 پروژه را از سال 90 در دست اجرا داشتيم گفت: پنج پروژه در سال 91 به بهره‎برداری رسید. اظهار کرد: پنج پروژه دیگر این نهاد نیز در سال 93 و طبق برنامه زمان‌بندی‌ شده در هفته دولت و هفته هلال احمر به بهره برداري رسيد و مابقي پروژه ها  با پيشرفت فيزيكي 50 تا 90 درصد دردست اجرا قراردارندكه تا پايان سال جاري افتتاح خواهند شد.

*ويژه برنامه هاي گراميداشت هفته هلال احمردرمازندران

وی درادامه به برنامه‌های هفته هلال‌احمر در مازندران اشاره کرد و افزود: با توجه به نامگذاري 18 لغايت 24ارديبهشت به نام هفته جمعيت هلال احمر،برنامه هاي متنوعي از سوي هلال احمر استان تدوين شده كه در اين هفته اجرا مي شود. ولي پور افزود: ديدار با نماينده مقام معظم رهبري در استان ،حضور در گلزار شهدا و تجديد ميثاق با آرمانهاي امام «ره» و شهيدان،اعزام سفيران صلح و دوستي،نشست رسانه اي با خبرنگاران ،پياده روي اعضاء،كاركنان و خانواده هاي همكاران عضو جمعيت هلال احمراستان،حضور متشكل و يكپارچه در ميعادگاههاي نمازجمعه،اجراي برنامه جمعه ،ايمان و ايمني،اجراي برنامه هاي متنوع آموزشي،تقدير از اعضاي فعال جمعيت،ارائه خدمات درماني و توانبخشي با تخفيف ويژه،اجراي مانور مشترك منطقه اي  بهداشت و درمان با مشاركت استان گلستان وعيادت از بيماران و سالمندان از جمله برنامه هاي پيش بيني شده هفته گراميداشت هلال احمر در استان است. وي افزود:ديدار رؤساي شعب با ائمه جمعه شهرستانها،آغاز فرايند راه اندازي خانه هاي هلال روستايي،برگزاري گردهمايي دبيران كانون هاي هلال روستايي،اعزام كاروان سلامت به مناطق محروم،برگزاري مسابقات فرهنگي،ديدار با خيرين و حاميان،برگزاري مراسم تجليل از داوطلبان فعال،ديدار و تجليل از خانواده هاي شهداي امدادگر و پيشكسوت،اجراي اردوي جهادي و اجراي طرح حمايت ماندگار و اهداء خون از سوي اعضاء و داوطلبان عضو جمعيت هلال احمر استان از ديگر برنامه هاي تدوين شده هفته هلال احمر در مازندران است.

* نبايد به مراكز خدمات جمعيت هلال احمر به عنوان رقيب نگاه كرد

وي همچنين در پاسخ به سوالي درباره علت عدم صدور مجوز رسمي داروخانه براي مركز فوريت هاي دارويي هلال احمر مازندران تصريح كرد:بيش از 30سال است كه مركز فوريت هاي دارويي در شهرستان ساري خدمات دارويي موردنياز بيماران را ارائه مي دهد و با وجود درخواستهاي مكرر، هلال احمراستان هنوز موفق به دريافت مجوزداروخانه براي اين مركز نشده است. افزود:در شرايطي كه كشور با تحريمهاي ظالمانه دشمنان نظام اسلامي مواجه است و بسياري از شركت هاي خارجي از فروش دارو به شركتهاي واردكننده ايراني خودداري مي كنند،جمعيت هلال احمر با استفاده از ظرفيت بين المللي و جهاني خود مي كوشد داروهاي موردنياز بيماران را تامين نمايد.وي افزود:جمعيت هلال احمر با عنايت به اهداف بشردوستانه خود هرگز در انديشه انتفاع و كار اقتصادي به معناي خاص نيست چراكه اين امر با روح فعاليتهاي بشردوستانه جمعيت هلال احمر منافات دارد و تمامي فعاليتهاي اين جمعيت براساس اصول هفتگانه آن و بصورت داوطلبانه و رايگان ارائه مي شود . وي تصريح كرد:نبايد به مراكز ارائه خدمات وابسته به جمعيت هلال احمر از جمله مركز فوريت هاي دارويي به عنوان رقيب نگاه كرد.وي در پايان از مسئولان دانشگاه علوم پزشكي استان خواست در سال همدلي و همزباني دولت و ملت  نسبت به صدور مجوز داروخانه براي مركز فوريت هاي دارويي جمعيت هلال احمر استان مساعدت نمايند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414418

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =