معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: طرح پرداخت جریمه مشمولان وظیفه غایب و فراری از نیمه اردیبهشت ماه در استان کرمانشاه آغاز شده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از تسنیم، سرهنگ علی جهان‌آرا در نشست خبری که امروز در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مشمولانی که در بهمن و اسفند ماه سال گذشته در طرح پیش ثبت‌نام مشمولان غایب شرکت کرده‌آ‌ند از طریق شماره پیامک 1100 متنی مبنی بر مراجعه متقاضی به دفتر خدمات الکترونیک انتظامی برای رسیدگی به درخواست آنان ارسال می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: متقاضیان باید حداکثر بعد از گذشت 10 روز از زمان دریافت پیامک به دفتر پلیس به علاوه 10 مراجعه و نسبت به تعیین تکلیف خود و واریز مبلغ جریمه اقدام کنند و در غیر این صورت پس از انقضای 10 روز از مهلت فرد مذکور به منزله منصرف محسوب شده و با آنان همانند سایر مشمولان غایب و فراری برخورد می‌شود.

سرهنگ جهان‌آرا با اشاره به اینکه در متن ارسالی از طریق شماره پیامک 1100 هیچ‌گونه شماره حسابی جهت واریز جریمه اعلام نشده است، عنوان کرد: متقاضیان باید با هشیاری و آگاهی از افتادن به دام سودجویان و کلاهبرداران پرهیز کنند و شماره حساب معتبر مربوطه را تنها از طریق دفاتر پلیس به علاوه 10 دریافت و نسبت به واریز مبلغ جریمه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مبالغ جریمه پرداختی با توجه به مدرک مقطع تحصیلی و مدت زمان هشت سال غیبت برای افراد مختلف متفاوت است، گفت: جریمه براساس مدرک زیردیپلم وبی‌سواد معادل 100میلیون ریال، دیپلم 150میلیون ریال، فوق دیپلم 200میلیون ریال، کارشناسی 25میلیون ریال، کارشناسی ارشد 300میلیون ریال، دکتری غیرپزشکی 350میلیون ریال، دکتری پزشکی 400میلیون ریل و پزشکان متخصص و بالاتر 500 میلیون ریال است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برای تمامی مشمولان به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال 10درصد به عنوان جریمه در نظر گرفته می‌شود، افزود: مشمولان اجرای این طرح متولدین یکم فروردین ماه 1355 تا سی‌ام اسفند ماه 1368 هستند.

سرهنگ‌ جهان‌آرا با بیان اینکه این طرح تنها براساس قانون بودجه سال 94 اجرا می‌شود، عنوان کرد: در اجرای این طرح برای مشمولان متاهل پنج درصد و مشمولان دارای فرزند به ازای هر فرزند پنج درصد از مبلغ کل جریمه کسر می‌شود.

انتخای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرعلی IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    7 19
    تحصیلکرده هایی که غیبت ندارند سر خورده شدند