استاندار آذربایجان‌شرقی از تشکیل زودهنگام ستاد برون رفت از بحران آب در این استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در جلسه مدیریت بحران کم آبی آذربایجان‌شرقی گفت: بر خلاف سال قبل که ستاد از تیرماه فعال شد این ستاد امسال از هفته اول اردیبهشت ماه می‌شود و آب مشترکان پرمصرف قطع خواهد شد.
وی خواستار استفاده از تجربیات سال گذشته ستاد بحران آب شد و گفت: تجربه مدیریت سال قبل نشان داد که می‌توانیم در مواقع بحران با مشکلات کنار آمده و مردم نیز باید در کنار مسئولان باشند.
استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به مدیریت آب استان در سال گذشته اظهار داشت: با هماهنگی‌های خوبی که میان ادارات صورت گرفت در برق و آب مشکل قطعی نداشتیم، در حالی که در برخی استان‌ها مشکلات متعددی به وجود آمده بود.
جبارزاده تاکید کرد: عموما همزمان با انتشار اخبار خوشایند در زمینه فراوانی آب، مصرف آب در جامعه افزایش می‌یابد و بر همین اساس اعلام می‌کنیم که با بحران کم آبی مواجه هستیم و حفر چاه‌های متعدد در نقاط مختلف استان موجب آسیب‌های فراوان به محیط زیست می‌شود.
وی با بیان اینکه استفاده حداقلی از منابع زیرزمینی خدمت به آیندگان است، خاطرنشان کرد: باید مصرف آب مدیریت شود چرا که منابع زیرزمینی تجدیدناپذیر هستند و در مدیریت مصرف به مشترکان پر مصرف تخفیف و اغماضی وجود نخواهد داشت.
استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار کاهش زمان میان کنتور خوانی شد و گفت: آب هر مشترکی که الگوی مصرف را رعایت نکند، قطع می‌شود تا صاحب خانه متعهد به رعایت الگوی مصرف آب شود.
جبارزاده افزود: سال گذشته به تذکر اکتفا می‌شد که این امر نتیجه‌ای در پی نداشت و باید با برخورد جدی با متخلفان کنترل دائمی وجود داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: تامین آب سالم در روستاها بر عهده آب و فاضلاب روستایی است و نباید شوراهای اسلامی روستایی در این زمینه دخالت کنند.
اسماعیل جبارزاده گفت: تمام آب شرب استان سالم است و احدی حق ندارد برای تامین منافع خود عملکرد آب و فاضلاب شهری را زیر سئوال ببرد و برهمین اساس نمونه‌گیری مستمر از آب‌های شهری در نقاط مختلف جدی است.
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سفر قریب‌الوقع رئیس جمهور به تبریز گفت: پروژه‌های آب و تامین آب در اولویت درخواست از رئیس جمهور باشد و جزو پروژه‌های درخواستی باشد تا در سفر مطرح شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411586

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =