وقوع 253 حادثه در چهارشنبه سوری/ 3نفر کشته و 407 نفر مجروح شدند/ 22 مورد قطع عضو و مورد تخلیه چشم

شمار حوادث شب چهارشنبه آخر سال در نقاط مختلف کلانشهر تهران تا ساعت 22:30 شب گذشته 253 مورد اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، حوادثی که تا ساعت 22:30 شب گذته در نقاط مختلف تهران رخ داد و به ستاد فرماندهی(سامانه 125) سازمان آتش نشانی تهران گزارش شده 4 مورد انفجار ترقه، 50 مورد آتش سوزی مسکونی، 49 مورد آتش سوزی در فضای سبز، 32 مورد آتش سوزی سطل زباله، 46 مورد آتش سوزی ضایعات، 20 آتش سوزی خودرو، 4 آتش سوزی واحد تجاری، 3 مورد آتش سوزی واحد صنعتی و چندین آتش سوزی دیگر بوده است.

همه آتش سوزی ها با تلاش آتش نشانان در کمترین زمان ممکن خاموش شده است.

در جریان حوادث انفجار 4 مورد مواد محترقه، تعداد یک نفر جان خود را از دست داده و 57 نفر دیگر از شهروندان دچار آسیب دیدگی شدند که به مراکز درمانی اعزام شدند.

 

 3 کشته و 407 مجروح در چهارشنبه‌سوری 93
سخنگوی اورژانس کشور از افزایش مجروحان چهارشنبه سوری امسال به 407 تن و نیز مرگ 3 تن در خوادث این شب خبر داد و به ایسنا گفت: تا صبح امروز 407 تن در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شده‌اند.

مجتبی خالدی با بیان این‌که متأسفانه 3 تن نیز در پی این حوادث جان خود را از دست داده‌اند، گفت: یکی از این حوادث مربوط به نوجوان 14 ساله‌ای در تهران بوده، دیگری نیز جوان 17‌ ساله‌ای در ورامین و سومی نیز مربوط به جوانی 18 ساله در کرج بوده است . متاسفانه دو جان باخته 17 و 18 ساله در پی انفجار مواد محترقه در دستشان جان خود را از دست دادند.

سخنگوی اورژانس کشور در خصوص وضعیت مصدومان نیز اظهار کرد: از میان 407 مصدومی که تا این لحظه به ما گزارش شده است 35 نفر زن بودند.

به گفته خالی، چهار تن از حادثه دیدگان در ICU هستند که یک تن از آنها در گنبد و 3 تن دیگر در تهران مورد مداوا قرار گرفته‌اند.

خالدی با بیان این‌که در حوادث این شب 22 مورد قطع عضو داشته ایم، اظهار کرد: دو مورد نیز تخلیه چشم در شهرستان‌های گنبد و کرج گزارش شده است.

خالدی با اشاره به شهرهای دارای بیشترین حوادث در چهارشنبه سوری امسال،‌ گفت: تهران و پس از آن شیراز شهرهایی هستند که برابر گزارش‌های واصله به ما بیشترین حوادث چهارشنبه سوری را به خود اختصاص داده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه آمار فعلی قطعی نیست و امکان افزایش آن وجود دارد، خاطرنشان کرد: هنوز برخی از مراکز درمانی کوچک آمار خود را به مراکز اورژانس ارائه نداده‌اند از این‌رو احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

 

چهارشنبه آخر سال در زاهدان 10 مصدوم داشت                                                                                     
 
معاون فنی و عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان به ایرنا گفت: چهارشنبه آخر سال در شهر زاهدان 10 مصدوم بر جا گذاشت. سوختگی، پارگی چشم، ضربه به چشم و دست مهمترین این جراحات بحساب می آید.

حسن شه بخش گفت: هفت نفر از مصدومان حوادث چهارشنبه سوری زاهدان توسط نیروهای اورژانس در محل درمان شدند. سه مصدوم دیگر این حوادث نیز برای درمان به بیمارستان منتقل و بعد از اقدامات اولیه مرخص شدند. تمام مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال زاهدان مرد و در سنین 10 تا 30 سال بودند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: شش آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانسی، هشت پایگاه اورژانس شهری و شش تیم سیار با 50 نیرو شب گذشته برای خدمات رسانی فوری در صورت بروز حادثه در میدان های امام علی(ع)، دکتر حسابی و بوستان ملت زاهدان استقرار داشتند.  تاکنون گزارشی از بروز حوادث چهارشنبه آخر سال از دیگر شهرهای استان دریافت نشده است.

او گفت: چهارشنبه سوری سال گذشته استان هشت مصدوم داشت که امسال دو نفر به این آمار اضافه شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در این رابطه گفت: با توجه به اهمیت چهارشنبه سوری پلیس استان قبل از آغاز این مراسم اقدامات مناسبی را در این زمینه آغاز کرد که کشف بیش از 300 هزار عدد مواد محترقه مشکل ساز از جمله این اقدامات است.

 

خودروی آتش‌نشانی مورد اصابت مواد محترقه قرار گرفت
مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد به ایسنا گفت: خودرو عملیاتی آتش‌نشانی مشهد که در حال اعزام به ماموریت بود مورد اصابت مواد محترقه قرار گرفت.

‌حسین خاکپور گفت‌: این خودرو مورد حمله‌ی برخی از افراد قرار گرفت که به سمت آن سنگ و ترقه پرتاب کردند که این مواد از ناحیه شیشه جلو و بدنه به ماشین برخورد کرد. خوشبختانه در این حادثه آتش‌نشانان صدمه‌ای ندیده‌اند.

خاکپور گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به بارش شدید باران در مشهد از حجم آتش‌سوزی‌ها کاسته شود.

انفجار مواد محترقه 24نفر را در شهرهای استان فارس راهی مراکز درمانی کرد
مدیر مرکز حوادث فوریتهای پزشکی استان فارس به ایرنا گفت: در مراسم چهارشنبه سوری تعداد 24 نفر بر اثر انفجار مواد محترقه در این استان دچار مصدومیت و راهی بیمارستان شدند.

محمدرضا عالی منش گفت: آمبولانس های اورژانس، 19 مصدوم را به بیمارستانهای مختلف انتقال داده و تعداد پنج مصدوم هم در محل مورد مداوا قرار گرفتند.

او با اشاره به اینکه تاکنون خوشبختانه گزارشی در خصوص قطع عضو و تلفات جانی نداشته ایم، گفت: افراد مصدوم بیشتر از ناحیه دست، صورت و چشم دچار آسیب شده اند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز نیز گفت: از عصر سه شنبه تاکنون تعداد 50عملیات بازدید و اطفای حریق بوسیله تیم های عملیاتی این سازمان در شیراز انجام شده است .

فرشاد مویدی گفت: در یکی از این عملیاتها در خیابان کارگر شیراز دو نوجوان 12و 17ساله که در حال درست کردن مواد محترقه دست ساز بودند از ناحیه صورت و دست دچار آسیب جدی شده بودند که با کمک اورژانس راهی بیمارستان شدند و محل حریق ایجاد شده نیز پاکسازی شد.

او گفت: در انفجار دیگری که در بلوار امیرکبیر شیراز صورت گرفت دو مصدوم 24و 25ساله نیز هم دچار آسیب جدی شدند.

قدرت بالای انفجار این مواد آتش زا به حدی بود که ضمن تخریب بخشهایی از سازه یک ساختمان، تمامی شیشه های آن هم شکسته شده بود.

 

 

سه مورد قطع عضو نتیجه بازی با مواد محترقه در چهارشنبه آخر سال آذربایجان غربی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی به ایرنا گفت: بر اثر بازی با مواد محترقه در سطح این استان، سه مورد قطع عضو گزارش شده است.

امیرعباس جعفری گفت: این آمار از ساعت 12 ظهر تا 9 دیشب بوده و تعداد افراد مصدوم احتمالی پس از این زمان نیز اطلاع رسانی می شود.

او گفت: طبق بررسی های صورت گرفته 140 نفر نیز بر اثر استفاده از مواد محترقه در شهرستانهای مختلف آذربایجان غربی مصدوم شده اند. تاکنون موردی از جان باختن مردم استان بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال گزارش نشده است.

 

34 نفر در چهارشنبه آخر سال در استان کرمانشاه مصدوم شدند
 مسوول روابط عمومی مرکز فوریتهای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به ایرنا گفت: 34 نفر بر اثر انفجار مواد محترقه در استان دچار مصدومیت شدند. 29 نفر از این افراد در شهر کرمانشاه و پنج نفر دیگر نیز در شهرستانهای استان دچار حادثه شدند.

مصدومان چهارشنبه آخر سال توسط آمبولانسهای مرکز فوریتها به بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه و دیگر بیمارستانهای شهرستانها منتقل شدند.

اکبر آزادی با اعلام اینکه خوشبختانه تاکنون قطع عضو و تلفات جانی نداشته ایم، گفت: در چهارشنبه سوری سال گذشته 49 نفر در استان کرمانشاه دچار مصدومیت شدند.

آتشپاد حجت الله جهانبخشی مدیرعامل آتش نشانی کرمانشاه نیز گفت: 15 مورد آتش سوزی لاستیک، درختان و آسفالت خیابانها رخ داد که با تلاش کارکنان آتش نشانی مهار شد.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    2 1
    ای کاش از این سنت زیبا می شد استفاده بهرتری کرد . یعنی برنامه ریزی های درست می تونه کاری کنه که این مراسم هم شادی آور باشه و هم جذب توریست کنه . مثل چین و دیگر کشورها .
  • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    1 0
    خدایا به بعضی از این جوونا عقل بده..هم خودشونو هم مردم بدبخت رو توی دردسر می اندازن..