سخنگوی اورژانس کشور، تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری را ۱۰۱ نفر اعلام کرد.

مجتبی خالدی به مهر گفت: تا این لحظه آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری به ۱۰۱ نفر رسیده است که دو نفر آنها خانم هستند.

او همچنین آمار فوتی را یک نفر اعلام کرد و گفت: آنچه را که تاکنون از گزارش های اورژانس و بیمارستان های کشور به دست ما رسیده است، یک مورد فوتی بوده است.

خالدی با اعلام اینکه بیشترین آسیب ها متوجه چشم و دست های مصدومان بوده است، از مصدومیت پسر بچه ۲ ساله در کردستان خبر داد.

انفجار منزل مسکونی در مشهد سه نفر را راهی بیمارستان کرد

مدیر منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی مشهد از وقوع انفجار در یک مجتمع شش واحدی و مصدومیت سه نفر خبر داد و به ایرنا گفت: این حادثه شامگاه سه شنبه به ستاد فرماندهی اعلام و آتش نشانان به محل حادثه واقع در بلوار الهیه اعزام شدند.

مهدی رضایی گف: در این حادثه هنگامی که سه جوان در زیرزمین این مجتمع در حال بازی با مواد محترقه دست ساز بودند ،انفجار مهیبی رخ داد و هر سه نفر زیر آوار گرفتار شدند.

رضایی با بیان اینکه آتش نشانان ضمن مهار حریق به سرعت این سه نفر را از زیر آوار به بیرون منتقل کردند، گفت: وضعیت جسمانی دو نفر از این افراد بسیار وخیم بود.

او با اشاره به اینکه این سه جوان به بیمارستان اعزام شدند، گفت: 50 درصد زیرزمین این مجتمع تخریب شد و سایر آپارتمانها نیز دچار دودگرفتگی شده بودند.

این سومین حادثه انفجار مجتمع مسکونی از ظهر روز گذشته تا کنون در مشهد بر اثر انفجار مواد محترقه است که در مجموع شش نفر راهی بیمارستان شدند.

هزار و 200 آتش نشان در 45 ایستگاه در شهر مشهد خدمت می کنند و این افراد در شب چهارشنبه سوری در حال آماده باش هستند.

مراجعه 60 مصدوم به بيمارستان فارابي

60 مصدوم چهارشنبه پایان سال، تاکنون به بیمارستان چشم پزشکی فارابی مراجعه کردند . به گزارش واحد مرکزی خبر، در میان مصدومان شش نفر خانم، 10 نفر کودک و یک طفل پنج ماهه دیده می شوند. تاکنون پنج نفر در بیمارستان چشم پزشکی فارابی بستری و بقیه به صورت سرپایی مداوا شدند.

انتقال ۱۸ مصدوم به بیمارستان مطهری/سوختگی شدید دو مصدوم

سخنگوی بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری تهران از بستری شدن ۱۰ نفر از مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در این مرکز درمانی خبر داد و به مهر گفت: تا کنون ۱۸ مصدوم حوادث چهارشنبه سوری در تهران به این مرکز درمانی انتقال داده شده اند که ۱۰ نفر آنها در بخش های ویژه بستری شده اند.

به گفته پرویز نمازی، دو تن از مصدومان که ۵۰ و ۷۵ درصد سوختگی داشته اند در بخش آی سی بستری شده اند و بقیه نیز در بخش سوختگی بستری هستند.

مسئول روابط عمومی بیمارستان شهید مطهری گفت: همه مصدومانی که به این مرکز درمانی انتقال داده شده اند، مرد هستند.

آتش سوزي در زمين متروکه اي در اطراف بزرگراه نيايش

اقدامات نابجای عده ای در چهارشنبه پایان سال آتش سوزی گسترده ای را در زمین متروکه میان شهرک فجر و شهرک نور در بخش جنوبی بزرگراه نیایش در پی داشت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این زمین متروکه مقادیر زیادی نخاله و چوب انباشته شده بود.

چهارشنبه شب پايان سال آرام در منطقه نارمك

شب چهارشنبه پایان سال آرامی در منطقه نارمک تهران رو به سپری شدن است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، بر اساس گفته های ماموران نیروی انتظامی و شهروندان منطقه نارمک، امسال شب چهارشنبه پایان سال بسیار آرام تر از سالهای گذشته در حال برگزاری و از اقدامات خطرآفرین تا حد بسیار زیادی کاسته شده است. اکثر خانواده ها فرزندان خود را تحت مراقبت دارند.

شب چهارشنبه آخر سال در استانها تا ساعت 21:30

گزارشها از سراسر کشور حاکیست حوادث شب چهارشنبه آخر سال، در مقایسه با سال گذشته تا ساعت 21:30 امشب کاهش داشته و از اکثر استانها تاکنون گزارش حادثه مخابره نشده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سلیمی رییس مرکز فوریتهای پزشکی و اورژانس استان البرز گفت: در چهار حادثه مختلف در کرج و محمد شهر چهار مرد 43 ، 21 و دو جوان 17 ساله با پرتاب مواد محترقه دچار سوختگی شدید و به بیمارستانهای مشکین دشت و مدنی منتقل شدند.

یک خانم ماهدشتی نیز بر اثر اصابت مواد محترقه منور از ناحیه چشم آسیب دید.

دکتر سلیمی رییس مرکز فوریتهای پزشکی و اورژانس استان البرز با تأیید این خبر گفت: این خانم 32 ساله در حال عبور از خیابان بود که دچار این حادثه شد. فرد حادثه دیده توسط عوامل اورژانس مستقر در ماهدشت به بیمارستان شریعتی منتقل شد.

بر اثر انفجار مواد محترقه در کرج همچنین دست یک جوان 21 ساله از مچ قطع شد.

رییس مرکز فوریتهای پزشکی و اورژانس استان البرز گفت: مواد محترقه پیش از پرتاب توسط این جواد در دست راستش منفجر شد و شدت حادثه به حدی بود که پزشکان مجبور به قطع دست وی از ناحیه مچ شدند.

از کرمانشاه هم خبر می رسد 12 نفر در این استان ، آسیب دیده اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه 10 نفر از مصدومان را مربوط به شهر کرمانشاه اعلام کرد و گفت : 6 نفر از این مجروحان به دلیل شدت سوختگی ها هم اکنون ، در بیمارستانهای شهر بستری و 4 نفر دیگر به صورت سرپایی درمان شده اند.

مدرسی گفت: 2 نفر دیگر از مصدومان مربوط به شهرستانهای روانسر و پاوه هستند که مصدوم روانسری از ناحیه چشم آسیب دیده و در بیمارستان روانسر بستری است.

‌ انگشت نوجوان 14 ساله رشتی هم بر اثر انفجار مواد محترقه قطع شد.

رییس مرکز فوریتهای پزشکی گیلان اعلام کرد: نوجوان 14 ساله رشتی به دلیل بی احتیاطی و انفجار مواد محترقه انگشت کوچک دست چپش را از دست داد. حال عمومی این نوجوان رضایت بخش است.

دکتر محمدی همچنین از مصدومیت 3 فرد دیگر در شهرستانهای آستارا و تالش خبر داد و گفت: این افراد بصورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

دکتر عالی منش مدیر مرکز فوریت های پزشکی فارس هم از مصدومیت 10 نفر در شیراز به علت سهل‌انگاری در مراسم شب چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: همگی این افراد به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی قطب الدین شیراز هم گفت: تاکنون 20 مصدوم بر اثر سوختگی مواد محترقه به این بیمارستان اعزام شدند.

دکتر نسیمی گفت: مصدومان بر اثر مواد منفجره از ناحیه صورت، شکم و دست آسیب دیده اند.

تاکنون حوادث ناشی از آتش بازی و انفجار مواد محترقه 7 زخمی در استان زنجان برجا گذاشته است .

دکتر موسوی زاده رییس اوژانس استان زنجان با اعلام این خبر گفت: این تعداد مجروح نسبت به سال گذشته کاهش داشته است .

در مراسم شب چهارشنبه آخر سال در شهرستان مهاباد نیز 16 نفر مصدوم شدند.

رییس بیمارستان امام خمینی مهاباد گفت: این تعداد که بیشتر آنان در گروه سنی 8 تا 30 سال بوده اند به علت صدمات ناشی از انفجار مواد محترقه مصدوم شده و برای مداوا به اورژانس بیمارستان امام خمینی مهاباد مراجعه کردند.

امیری گفت: بیشتر جراحات مصدومان از ناحیه ی کف دست و انگشتان ، گونه و چشم بوده است که به صورت سرپایی مداوا شدند و فقط یک نفر به علت خونریزی چشم به پزشک متخصص ارجاع داده شد.
آتش‌نشانان فیروزکوه نیز عصر امروز طی پنج عملیات اطفای حریق ، آتش را در این شهرستان مهار کردند.

رئیس مرکز آتش نشانی فیروزکوه گفت: خوشبختانه این حوادث مصدوم نداشته است.

مومنی گفت: با حضور به موقع ماموران این مرکز ، از گسترش آتش در یکی از باغهای شهر و خودرویی در حاشیه جاده ، جلوگیری شد.

او گفت: علیرغم هشدارهای بسیار اما متاسفانه برخی از افراد با بی احتیاطی در شب چهارشنبه آخر سال ، ضرر و زیان بسیاری به اماکن خصوصی و عمومی وارد می کنند .

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    11 2
    من خودم کارمند پرستاری هستم و اطلاع دقیق دارم که چه زیان های غیر قابل جبرانی از این چهارشنبه سوری که به این شکل در آمده به مردم ما تحمیل می شود و آدم در این روز نه تنها احساس خوبی ندارد بلکه نگرانی ودلهره از کارهای یک عده افراد بی عقل و ناپخته که به هم نگاه می کنند و کارهای خطرناک انجام می دهندنیز ایجاد می شود نوروز و سیزده بدر رسوم خوبی هستند و شادی آورند ادم باید یه کم فکر کند ببیند این چهارشنبه سوری چه فایده ای دارد آیا ما باید به هر قیمتی بعضی رسوم که به شکل خطرناک درآمده حفظ کنیم به نظر من باید قانونی وضع شود که در اماکن عمومی ترقه بازی و روشن کردن آتش در معابر عمومی ممنوع باشد و خانواده ها احساس امنیت کنند.
  • حمید IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    7 20
    چهارشنبه سوری جز تحجر و پایبندی کورکورانه به خرافات و انتقال آنها به کودکان و نوجوانان چیزدیگری نیست باید با مخلان امنیت مردم وخانواده ها قاطعانه برخورد شود وبه رسوم مضر و خسارت بار خاتمه داده شود.
  • بی نام A1 ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    7 3
    این همه خسارت و تلفات. حالا خوب است که آرام برگزار شد و رفت وگدنه چی می شد.