تسنیم نوشت:

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: نگاه ملی و منطقه ای به آب داشتن بسیار مهم است، باید توجه داشت که آب ایران برای همه مردم ایران است و نباید عصبیت های محلی و سیاست های این گروه و آن گروه را در مسئله آب وارد کرد.

محمد نهاوندیان در دومین جشنواره توانمندی های بهره برداری و نگهداری در صنعت آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: وقت آن رسیده که در فرهنگ عمومی جامعه ما در توجه به ارزش ذاتی آب نقطه عطفی شکل بگیرد.

وی افزود: خوشبختانه فصل تازه ای در توجه به آب در سیاست های دولت آغاز شده و فصل تازه آبادانی کشور با نگاه تازه به آب در حال رقم خوردن است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اختصاص 2 میلیارد دلار سرمایه از صندوق توسعه ملی به مسائل آبی کشور، گفت: بحث آبهای مرزی که در سالهای گذشته آنطور که باید مورد توجه نبود، در اولویت جدی دولت قرار دارد.

وی ادامه داد: نگاه ملی و منطقه ای به آب داشتن بسیار مهم است، باید توجه داشت که آب ایران برای همه مردم ایران است و نباید عصبیت های محلی و سیاست های این گروه و آن گروه را در مسئله آب وارد کرد.

نهاوندیان با بیان اینکه جز با نگاه ملی نمی توانیم بحران آبی کشور را حل کنیم، اذعان داشت: برخی جهل مرکب دارند که تصور می کنند که آب به اندازه کافی داریم و بر اساس این تصور تصمیم گیری هایی کرده اند که در برخی بخش ها می توانست به یک فاجعه دامن بزند.

وی افزود: وزیر نیرو در جلسات خصوصی عنوان کرده که بسیاری از شهرهای ما با مشکل آب مواجه اند و هزاران روستای کشور با تانکر آبرسانی می شود که با گذشت 30 و چند سال از انقلاب، نشان می دهد در این سالها اولویت هایمان را درست تعیین نکرده ایم و باید اولویت ها در جای خودش قرار گیرند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه انتقال آب از دریاها به طور جدی مطرح است، گفت: تأمین آب کرمان از خلیج فارس و انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه به طور جدی در حال بررسی است.

وی ادامه داد: هدررفت 30 درصدی در شبکه ابرسانی کشور بسیار تکان دهنده است و باید برای افزایش بهره وری در شبکه های آبرسانی برنامه ریزی و اقدام کنیم که بازبیافت اقتصادی اطلاح روش های نگهداری حتما توجیه پذیری اقتصادی خواهد داشت.
نهاوندیان با ابراز تأسف از رویه اجرای هدفمندی یارانه ها در دولت گذشته گفت: اولین اقدام ما در یک سال و چندماه گذشته این بود که روش اجرای هدفمندی یارانه ها را اجرا کردیم.

وی افزود: یکی از دلایل اجرای هدفمندی یارانه ها این بود که مصرف آب و حامل های انرژی بهینه شود، با همین توجیه بود که قیمت آنها بالا رفت اما منابع حاصل از این افزایش قیمت که باید به همین صنعت ها برمی گشت بازنگشت و در آب و برق به وضعیت نگران کننده ای رسیدیم که ممکن است خاموشی داشته باشیم و در بخش آب هم بودجه ما کفاف نگهداری را نمی دهد.
رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه هرگونه جانمایی برای اسکان جدید جمعیتی باید با توجه به مسائل آب صورت بگیرد، گفت: صرف اینکه بخواهیم مردم صاحب خانه شوند کافی نیست و باید بررسی های لازم از جمله توجه به مسئله آب انجام شود.

نهاوندیان با بیان اینکه افزایش بهره وری در آب و برق مورد حمایت دولت است، گفت: در تبصره 11 بودجه سال 93 که در بودجه سال 94 نیز عینا تکرار شده، منابع خوبی برای هر طرح که موجب افزایش بههر وری و کاهش مصرف در آب و برق شود دیده شده و همچنین منابع خوبی در صندوق شکوفایی و نوآوری بای شرکت های دانش بنیان دیده شده است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =