سلیمی می گوید به خاطر فاصله کم بین بازی های آسیایی و مسابقات جهانی اصلا از شرایط خودش راضی نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛بهداد سلیمی امید اول ایران برای مدال در رقابت‌های وزنه‌‌برداری قهرمانی جهان و انتخابی المپیک،  هفته آینده با گروه دوم راهی آلماتی می‌شود. او در آخرین روزهای اردوی تهران مثل بقیه زیرنظر هادی پانزوان خودش را آماده می‌کند. 

شرايط خوبي ندارم
او به خاطر فاصله كم بين بازي‌هاي آسيايي و قهرماني جهان خيلي از شرايطش راضي نيست: «فرصت كمي بين اين دو مسابقه مهم وجود داشت، حالا شرايط خيلي خوبي ندارم. البته اين به معني آن نيست كه كاملاً آماده نيستم. بلكه به اين معني است كه آن‌طور كه خودم مي‌خواستم، براي شركت در اين مسابقات آماده نيستم.» 

با وزنه زدن در ليگ افت كرديم
او وزنه زدن در هفته دوم ليگ را هم بي‌تأثير نمي‌داند: «علاوه بر زمان كم بين وزنه زدن در هفته دوم ليگ، دو هفته پيش در اصفهان هم روي ميزان آمادگي ملي‌پوشان تأثير نامطلوبي گذاشت. وزنه‌‌برداري طوري است كه هر وزنه‌بردار بعد از يك مسابقه افت مي‌كند، به خاطر همين ملي‌پوشان بعد از ليگ افت كردند و زمان كافي براي ريكاوري و برگشت به آمادگي كامل تا اعزام به قزاقستان را نداشتند. سازمان ليگ مي‌توانست هفته دوم ليگ را در زمان ديگري برگزار كند و يا اينكه مثل هميشه ركوردهاي ملي‌پوشان در رقابت‌هاي جهاني را براي تيم‌هاي آنها براي هفته دوم محاسبه مي‌كرد.» 

كار سخت براي قهرماني در آلماتي
قهرمان فوق‌سنگين وزنه‌‌برداري جهان، كه در اينچئون قول ركوردزني در مسابقات جهاني را داده بود، حالا رسيدن به مدال رقابت‌هاي جهاني را خيلي سخت مي‌داند: «نگاهي به تعداد شركت‌كنندگان در قزاقستان حكايت از سطح مسابقات دارد. 600 وزنه‌بردار از كشورهاي مختلف به آلماتي مي‌آيند. اين مسابقه حتي از نظر تعداد هم يك ركورد محسوب مي‌شود. پيش از اين، رقابت‌هاي جهاني وزنه‌‌برداري با حضور 150 تا 200 نفر برگزار مي‌شد ولي امسال 600 وزنه‌بردار در اين مسابقات حضور دارند و هر كشور مي‌خواهد كه سهميه بازي‌هاي المپيك ريودوژانيرو را بگيرد. با اين حساب براي قهرماني كار راحتي نداريم.»

روس‌ها، حريفان اصلي من
او وزنه‌برداران روسي را حريفان اصلي‌‌اش در قزاقستان مي‌داند: «دو وزنه‌بردار روسي سخت‌ترين حريفانم در اين مسابقات هستند. بدون ترديد رقابت سختي را در دسته فوق‌سنگين در اين مسابقات دارم. بايد بگويم كه ديگر وزنه‌برداران هم براي اين مسابقات خود را آماده كرده‌اند و آنها را هم نبايد دست‌كم بگيرم.»

ما 6 سهميه المپيك را مي‌خواهيم
سليمي درباره وضعيت بقيه وزنه‌برداران اردونشين مي‌گويد: «بقيه وزنه‌برداران در اردو هم به خوبي تمرين مي‌كنند. آنها تلاش مي‌كنند با قرار گرفتن بين 6 وزنه‌بردار‌ برتر جهان در دسته‌هاي مختلف بيشترين امتياز را براي ايران بگيرند. هدف ملي‌پوشان از حضور در رقابت‌هاي جهاني قزاقستان گرفتن 6 سهميه المپيك است. در صورتي كه به اين مهم در آلماتي برسيم، به هدف خود رسيده‌ايم.»

براي مدال، بدون شانس هم نيستيم
ملي‌پوش وزنه‌‌برداري ايران با اينكه كار را سخت مي‌داند اما به مدال‌آوري ملي‌پوشان اميدوار است: «سختي كار به آن معني نيست كه تيم ايران شانس مدال در بعضي اوزان را ندارد. بلكه ما اول تلاش مي‌كنيم حداكثر سهميه را بگيريم و به مدال هم اميدواريم. علاوه بر من، كيانوش رستمي هم شانس مدال از اين مسابقات را دارد و ديگر وزنه‌برداران ملي‌پوش هم از همه توان‌شان براي نتيجه بهتر را به كار مي‌گيرند.»

آلماتي نشد، در آمريكا سهميه‌ها را كامل مي‌كنيم
سليمي معتقد است سال آينده هم شانس گرفتن سهميه را داريم: «علاوه بر آلماتي رقابت‌هاي وزنه‌‌برداري قهرماني جهان سال آينده در آمريكا هم انتخابي المپيك است. در صورتي كه ما حداكثر سهميه را در آلماتي نگيريم، اين شانس را داريم كه در آمريكا جبران كنيم.»

اميدوارم مسئولان بچه‌ها را شارژ كنند
مرد فوق‌سنگين جهان، همه امكانات اردوي تيم‌ملي را براي ملي‌پوشان مطلوب مي‌داند: «از نظر شرايط و امكانات كمبودي در اردوها نداريم و همه وزنه‌برداران در محيطي سالم تمرين مي‌كنند. ولي اميد دارم تا پيش از اعزام تيم به قزاقستان، مسئولان شرايط افزايش انگيزه ملي‌پوشان را فراهم كنند. وزنه‌‌برداري رشته‌اي است كه به تمركز نياز دارد زماني كه وزنه‌بردار روحيه و انگيزه بالايي داشته باشد، شك نكنيد نتايج خوبي مي‌گيرد.»

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    10 8
    فقط ایلیا ایلین
  • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ وکیسه A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    3 17
    ایشاله میرسی بهش. ولی فکر نکن کار خودته. قدر حاج حسین رو بدون
    • بی نام IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
      6 2
      حالت خوبه ؟ هرچی بدبختی تو وزنه برداری هست نتیجه این حاج حسین هست . نمیدونم کی دست ازین وزنه برداری بر میداره
  • عشق وزنه برداري A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    5 3
    بهداد خان سليمي اميدوارم كه موفق باشي ولي يه لحظه هم فكر كردي كه با خودمحوري تو وزنه برداري وبچه هاي المپيكي نابود شدنوفقط خودت موندي حالا چشم اميد همه به مدال خوشرنگه طلاي توست نااميدمون نكني
  • ثابت A1 ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
    7 3
    ماشالا دادا....ایشالا خدا بهت سلامتی بده که به افتخارآفرینی ادامه بدی.
  • حامد A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    5 2
    بهداد قوی باش این فدراسیون کی میخواهد درست اداره بشه .