تسنیم نوشت:

وزیر آموزش و پرورش گفت: لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

علی اصغر فانی گفت: این لایجه می‌تواند در افزایش انگیزه فرهنگیان و شایستگی حرفه‌ای معلمان تاثیر گذاشته و منزلت، معیشت و هویت آنان را هدف بگیرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی 94-93 در 122 هزار مدرسه بیش از 12 میلیون و 700 هزار دانش آموز و یک میلیون نفر همکار فرهنگی داریم .
فانی گفت: برای نخستین بار از بین 101 راهکار سند تحول امسال به 40 راهکار ورود پیدا کردیم و در قالب 90 برنامه کار را آغاز کردیم و شعار سال تحصیلی امسال را ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش قرار دادیم.
او گفت: 125 میلیون جلد کتاب درسی بین دانش آموزان توزیع شده که در مقایسه با سال قبل نحوه بازگشایی مدارس و آماده سازی کتاب درسی بهتر از سال های قبل بوده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: به دنبال سیاست هایی که از سال قبل آغاز کردیم شامل سیاست ساماندهی نیروی انسانی، توسعه مشارکت در آموزش و پرورش، مدیریت آموزشگاهی، بودجه ریزی عملیاتی و تمرکز زدایی ، امسال نیز همین سیاست ها دنبال می‌شود.
او گفت: در کنار این سیاست ها به امر بهسازی منابع انسانی نیز توجه خاصی داریم و بخش عمده ای از مطالبات فرهنگیان پرداخت شده و بخشی از حق الزحمه فرهنگیان در تصحیح اوراق امتحانی خرداد و شهریور امسال و یک ماه حق التدریس فرهنگیان نیز تا چند روز آینده پرداخت می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توزیع شیر در بین دانش آموزان گفت: شیر مدارس تا آخر متوسطه اول یا سال نهم عرضه می‌شود و دولت 300 میلیارد تومان از محل یارانه ها و وزارتخانه نیز 100 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده که امیدواریم 70 نوبت شیر تا پایان سال در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.
او گفت: سیاست کلی ما در وزارتخانه اولویت دادن به استان های پایین‌تر از میانگین در هر شاخصی است که گلستان نیز در چند شاخص از میانگین کشوری پایین‌تر است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بینام بهاری A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    9 0
    کدوم مطالبات فرهنگیان؟پاداش ازد‌واج وفوت ...بیمه طلایی سهم دولت .....کدوم پول تصحیح اوراق امتحانی که ده هرارتومانه مگه چند نفرازفرهیان تصحیح اوراق دارند چقدر دروغ میگین سرتون بخوره ارایه بدین
  • مهدی IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    5 0
    هنوزنرفته رای نمیاره نمایندگان محترم حسن نیت خودشون رونسبت به فرهنگیان قبلا نشون دادن
  • مدیر مدرسه IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    7 0
    نه این که مجلس در خیلی از موارد به فکر معلمان بوده همین چند مدت پیش در مورد پیش دبستانی ها که یادمون نرفته
  • مربیان همیشه مظلوم A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    7 0
    فانی به وسیله ما رای اعتماد آورد وبعدا که دیدبه ما احتیاجی نداره منکر ماشد ودشمن درجه یک ماشد ومجلس هم انگار نه انگار
  • از یک معلم IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    چرا اضافه تدریس معــ مان20سا به با رادراستان اردبی چرا اضافه تدریس ما معلمان 20 سال به بالا را دراستان اردبیل قطع کرده اند در صورتیکه ما از روز شنبه تا چهار شنبه حضور فیزیکی در مدرسه را دا ریم و ابلاغ 20 ساعت در هفته صادر کرده اند لطفا تکلیف 4 ساعت هر هفته مارا روشن فرمائید ,