ایسنا نوشت:

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معلمان باید برای دارای سندیکا باشند و بتوانند بر عملکرد خودشان نظارت کنند گفت: معتقدم یکی از نیازها برای طرح رتبه بندی معلمان و نظارت و سنجش حرفه‌ای آنها که باید به واسطه خود معلمان انجام شود، راه‌اندازی سازمان نظام معلمی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، درمورد ضرورت‌ تشکیل سازمان نظام معلمی که چند سال پیش هم مطرح شده بود گفت: این طرح را بنده مطرح کردم و هنوز امکان تشکیل آن فراهم نشده است.

محمدیان ادامه داد: نقطه قوت معلمان این است که آنها عناصر فرهنگی، تخصصی و تربیتی هستند و باید دارای سندیکا باشند و بتوانند بر عملکرد خودشان نظارت کنند، همانند نظام مهندسی، نظام پزشکی و غیره.

او با بیان اینکه در این صورت از یک طرف دولت بر عملکرد معلمان نظارت دارد و از سوی دیگر از تشتت‌های صنفی و سیاسی هم جلوگیری می‌شود گفت: با تشکیل سازمان نظام، معلم تابع یک نظام رسمی می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه پیگیری این طرح در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: در زمانی که این مطرح شد، در کمیسیون آموزش مورد تایید قرار گرفت تا درباره ورود آن به سند تحول بنیادین بحث شود، اما متاسفانه از دستورجلسات خارج شد.

محمدیان گفت: اما اکنون معتقدم که یکی از نیازهای ما برای طرح رتبه بندی معلمان و نظارت و سنجش حرفه‌ای معلمان که باید به واسطه خود معلمان باشد، راه‌اندازی همین سازمان نظام است و می‌تواند یک سکوی برای ارتقای مهار‌ت‌های حرفه‌ای، آموزشی و نظارت و سنجش عمومی و ارزشیابی نظام آموزشی باشد و می‌تواند از بسیاری هزینه‌های آموزش و پرورش بکاهد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهربان توسی A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    6 0
    من معلم کاملا موافقم
  • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    8 0
    گیرم تشکیل هم شد چه کار میتواند بکند.
  • سجاد A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    20 0
    خواهشا جمع کنید این مسخره بازیها رو / واسه یه عده نون درست نکنید/ حقوق معلما رو زیاد کنید بسه دیگه تا کی تحقیر خسته شدیم . نماینده ها خواهشا استیضاح کنید
  • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    8 0
    حالا ما اومدیم این سندیکا رو تشکیل دادیم کی تضمین می کنه که بعضی ها مثل انتخابات نظام پزشکی دراون دخالت نکنند و مهندسی نکنند؟
  • بینام بهاری A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    7 0
    اگه بخوادموجبات ترقی معلمان باشه ازهمه لحاظ چه حقوق مادی ومعنوی خوبه ولی اگه بخواند سیاسی کنند واسه یه عده ای دکان وبازارباشه مخالفم واقعا چرااین دولت کریمه که باشعار فرهنگ اومد سرکار معلمین روفراموش کرد صدرحمت به دولتی قبلی واقعا که معلمان نردبان ترقی سیاسیون شدند
  • مدیر مدرسه IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    7 0
    برای معلم که هیچ چی ولی برای شما حتما نون و آب داره... وقتی سایتی مثل خبر آنلاین نظرات را گزینشی درج می کنه لابد تو سندیکا هم باید کر و لال بود