وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه جلسه هیات دولت، در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره ۷ موضوع حرف زد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از مهمترین سوالات از علید اصغر فانی، درباره استخدام مربیان پیش دبستانی بود. در چند روز گذشته،‌ تعدادی از مربیان پیش دبستانی مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کرده اند و خواستار حل مشکلشان شده بودند.

فانی درباره استخدام آنها گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش حدود یک میلیون نفر همکار فرهنگی دارد در حالی که ما 12.5 میلیون نفر دانش آموز داریم که یک میلیون از آن‌ها در مدارس غیردولتی درس می‌خوانند. نیروی انسانی موجود در حال حاضر بیش از نیاز واقعی آموزش و پرورش است. البته نیروهای انسانی به خوبی توزیع نشده‌اند. این توزیع نامناسب هزینه‌های زیادی به دولت و آموزش و پرورش تحمیل کرده است و به خاطر همین یکی از سیاستهای وزارتخانه در حال حاضر ساماندهی نیروی انسانی است.

او گفت: اگر مجوز استخدام نداشته باشیم به طور بدیهی نمی‌توانیم آزمون برگزار کنیم. مجوز استخدام تابع شاخص‌هایی است که معاونت رییس جمهور در توسعه انسانی مطرح می‌کند و به تصویب مجلس هم رسیده اگر آزمون برگزار کنیم و نتوانیم استخدام داشته باشیم، این کار ناصوابی است.

بخش های دیگر سخنان وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه امروز هیات را در جدول زیر می خوانید؛

ردیف موضوع توضیح
۱ بازگشایی مدارس از حدود هشت ماه پیش موضوع بازگشایی مدارس برای مهر 93 را کلید زده‌ایم، هم‌اکنون آمادگی کامل برای پذیرش 12/5 میلیون دانش‌آموز در 105 هزار مدرسه را داریم. بیش از 130 میلیون جلد کتاب چاپ و از پانزدهم شهریور ماه در سراسر کشور توزیع شده است. آموزش و پرورش با آمادگی کامل سال تحصیلی 93 94 را آغاز می‌کند. این در حالی است که سند بنیادین نظام آموزشی کشور به عنوان سند بالا دستی برای ما مورد توجه و دارای 131 راهکار است. امسال 40 راهکار از این 131 راهکار را در قالب 99 برنامه مورد توجه قرار داده‌ایم و همزمان نقشه راه را برای اجرایی کردن کامل سند تدوین می‌کنیم و این اقدام گامی در تحقق استراتژی آموزشی و پرورش کشور است و در دولت یازدهم نیز موضوع ارتقای کیفیت آموزش و پرورش حائز اهمیت واقع شده؛ احساس می‌کنیم این 99 برنامه ذیل سند تحول گام بسیار مهم و موثری در کیفیت‌بخشی نظام آموزش و پرورش کشور باشد.
۲ سرانه مدارس امسال 120 میلیارد تومان سرانه به تایید دولت و تصویب مجلس رسید و حداقل نیمی از این رقم یعنی 60 میلیارد تومان قبل از آغاز سال در اختیار مدارس برای هزینه‌های بازگشایی قرار می‌گیرد، این در حالی است که در سال 91 به مدارس ریالی پرداخت نشد. سرانه مدارس شبانه‌روزی نیز در سال 93 بیش از دو برابر سال 92 است، ضمن اینکه کمک هزینه سرویس مدارس روستامرکزی امسال بیش از دو برابر سال 92 بوده و این نشان دهنده این است که دولت نسبت به محرومیت‌زدایی و رسیدگی به مناطق محروم عنایت خاصی دارد.
۳ دریافت پول از اولیا تا 24 مرداد امسال بیش از 50 درصد مدارس مورد بازدید قرار گرفته و البته این به این معنا نیست که اقدام قانونی در رابطه با دریافت‌ها صورت نگرفته ولی من به جرات ادعا می‌کنم که امسال آرامش اولیا در مقایسه با سال‌های قبل بیشتر بوده است. مقرر کردیم امسال ثبت‌نام و مراجعه اولیا به مدارس در رابطه با مقاطع اول ابتدایی و اول متوسطه یک و اول متوسطه دو باشد و مدیران در رابطه با سایر مقاطع به صورت اتوماتیک موظف به ثبت‌نام هستند مگر اینکه دانش‌آموز بخواهد مدرسه‌اش را عوض کند.

در راستای بازدیدهایی که از مدارس انجام شده، اگر نقطه ضعفی در کار وجود داشته تذکر داده شده و در مواردی هم، مدیر مدرسه به دلیل برخوردهای ناثواب با اولیا عزل شده است.

۴ دانش آموزان شین‌آبادی مشکل درمان دانش‌آموزان شین‌آباد حل شده است و آن‌ها مشکلی هم برای درمان و هم برای تحصیل‌شان ندارند؛ ضمن اینکه جابجایی و اسکان‌شان به تهران برای درمان انجام شده است و وقتی که در تهران هستند معلم در اختیارشان می‌گذاریم تا از تحصیل عقب نمانند.
۵ استیضاح مجلس شوای اسلامی اختیارات قانونی دارد و می‌تواند هر اقدامی که در قالب قانون است، انجام دهد. در این مورد چیزی به خود من ابلاغ نشده و من حضورم را در آموزش و پرورش به عنوان یک خدمتگزار غنیمت می‌دانم و امیدوارم بتوانم برای نظام تعلیم و تربیت موثر و مفید باشم.
۶ همکاری با سازمان‌های دیگر تفاهم‌نامه ای بین آموزش و پرورش و شهرداری در حال آماده شدن است که تا چند روز دیگر به امضا می‌رسد. یقینا آموزش و پرورش از مساعدتهای شهرداری به خصوص در تهران استفاده کرده و تجهیز حیاط مدارس با وسایل بازی از جمله اقدامات شهرداری بوده است. آموزش و پرورش نه تنها با شهرداری تهران بلکه با وزارت صنعت و معدن،‌ وزارت کشور، سازمان محیط زیست، معاونت حقوقی رییس جمهور و سازمان مناطق آزاد تفاهم‌نامه‌هایی را به امضا رسانده که به موجب آن می‌تواند از امکانات سایر دستگاه‌ها استفاده کند.

 

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    4 11
    موفق باشید
  • بی نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    26 4
    سازماندهی یا اخراج؟؟
    • فاطیما A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
      5 1
      سلام بر معلمان عزیز.البته ساماندهی نه اخراج. متاسفانه پخش نیرو بسیار نا عادلانه است.مثلا در منطقه ما حداقل 50 کلاس ابتدایی بدون معلم هست . در مقطع متوسطه 50 درصد کلاسها با نیروهای غیر موظف از مناطق دیگه پر شده. به مدارس معاونت نمیدن تا کلاسی خالی نمونه. اما شهرستان کناری ما در مقطع متوسطه کلی مازاد داره. یعنی معلمی که حقوق میگیره اما کلاسی براش نیست. حالا تهران این مازاد بودن چند برابره. همه از شهرستانها انتقالی میگیرن میرن تهران و اینطوری کلاسها بیشتر خالی می مونه.وزیر محترم اگر بتونه تعادلی بررار کنه حتما هزینه ها کاهش پیدا میکنه.
  • بی نام A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    31 5
    پول مفت را مربیان پرورشی .معاونین اجرایی وآموزشی می گیرند .تو دفتر نشستند .تخمه ژاپنی می شکنند. کله پاچه میل می کنند.حدود سیصد هزار تومان از من معلم کلاس اول که سی و دو شاگرد دارم بیشتر می گیرند.
    • بی نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      3 4
      معاونیین پرورشی و اجرایی رو موافقم... معاون خودم بلد نیست دکمه پاور رایانه رو بزنه ....
  • بی نام IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    4 24
    خانم يااقاى محترم. چرا براى اثبات خودتون ديگران روخراب ميکني اين بنده خداها تابستون که معلمين عزيز مشغول استراحت و گردش هستند اونا مشغول کارند انصاف داشته بخاطر پول ايمانتو نفروش
  • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    18 4
    بله درسته تابستونا معاونین محترم میرن سرکار.اما همون تابستونشم معاونین بهمراه مدیریت نوبتی به سرکار میروند.
  • سلیمانی IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    2 1
    باسلام بر سکاندارن عرصه تعلیم وتربیت برای ساختن جامعه ای آباد باید شرایط آن مهیا شود با توجه به محدودیت منابع نمی توان از آقای وزیر یا هر دلسوز دیگری که این پست را پذیرا می شود باید به انصاف برخورد کنیم چون کشور در شرایط تحریم های ناجوانمردانه است ، از دیگر سو برای محقق شدن خیلی از خواسته ها زمان لازم است ، جناب آقای وزیر بیش از سی سال در عرصه تعلیم وتربیت خدمت کرده و دردها و دغدغه ها راقطعا می داند ، عدم تخصیص منابع دست ایشان را می بندد ، و مجلس هم نمی تواند برای رفع یک مشکل هرچند بزرگ تمام بودجه را به یک کانال واریز نماید ، برای حل این مشکلات بنده پیشنهاد می کنم در امر آموزش اولویت بندی برای نیازها صورت گیرد وبه جای دادن بن وبرخی تسهیلات بیشتر به شان وجایگاه معلمان توجه شود . یک معلم
  • فرهنگی A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    9 2
    باسلام جناب وزیر محترم می دانم که نیت شما اصلاح اموزش وساماندهی نیروهای اموزشی وپرورشی درمقاطع هست .اما به عنوان کسی که درتمام شغل های این سازمان کار کردم وتجربه دریافتم خواهش می کنم این بی عدالتی مالی رو از بین کلیه فرهنگیان بردارید؛ این امر باعث شده معلم حوصله تدریس درکلاس نداشته باشه چون بسته به مدارس چندین نفر باسمت معاونت وبیکار وکم کار دفتر نشین دارن 300000هزار تومان هم اضافه دریافت می کنند واین است که عامل بیسوادی وریشه کنی علم از مدارس ما میشه .لطفا" دراین امر جدی تجدید نظر کارشناسانه بفرمایید .این عدالت علی ع نیست بخدا قسم ...
  • معلم IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    6 1
    يا سلام جانب وزير ..همه مزاياي آمزش و پرورش در بخش اداري تموم ميشه و به معلمها نميرسه مثلا وام ها يا ماشين و...لطفا رسيدگي بفرماييد ...
  • یک معلم رنج دیده ابتدایی که دیگه اعصاب نداره A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    1 1
    تورا به خدا جناب وزیر جواب ما معلما رو بده من معلم ابتدایی بیست سال کار کردم توی کلاسهای سی چهل نفره پسرانه به خدا دیگه اعصاب ندارم خدا خدا می کردم که بخشنامه بازنشستگی پیش از موعد بیاد اینقدر منتظر شدم تا بالاخره اومد کلی وقت گذاشتم مدارک جمع کردم کلی امیدداشتم که بازنشست می شم کلی برنامه ریزی کردم همه ی تابستون منتظر جواب وزارتخانه بودم ولی بعد روزهای آخر شهریور اعلام کردند به دلیل نا مشخص بودن وضعیت بازنشستگیتون برید پست بگیرید مگر ما مسخره هستیم؟ اینه اهمیت دادن به شان فرهنگیان به خدا نمی تونم ادامه بدم ما پاداش هم به این زودی ازتون نمی خواهیم یک فکری به حال من وامثال من بکنید ما که توقع کمتری داریم بازنشست کنیدباور کنید الان دیگه ضرر ما برای بچه ها بیشتر از نفعمان هاست
  • مهدی A1 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 1
    سلام اقای فانی مااخر نفهمیدیم استخدام میشیم یا نه؟دانشجوی ورودی93فرهنگیانم