فانی: منزلت معلمان را بدون جنجال دنبال می کنیم/ اولویت استخدام با فرزندان فرهنگیان است

وزیر آموزش و پرورش گفت: منزلت، معیشت و هویت معلمان باید ارتقا پیدا کند و این هدفی است که باید بدون جنجال پیگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش؛ علی اصغر فانی در همایش فرهنگیان شهرستان کاشمر گفت: امیدوارم دولت یازدهم بتواند منشاء خدمات ماندگاری در آموزش و پرورش باشد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که کوچکترین اقدام در آموزش و پرورش خانواده‌ها را تحت تاثیر خواهد کرد، افزود: درهشت ماه گذشته جلسات متعددی برای آغاز مدارس در مهرماه 93 برگزار شده و مدارس امروز آماده این امر می باشند.

وی به توزیع کتب درسی از پانزدهم شهریور ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: برای چاپ و آماده سازی کتاب های درسی 14 ماه زمان نیاز داشتیم و الان کتب درسی سال 94 زیر چاپ است.

فانی گفت: بودجه دولت در سال 93 به نسبت 92 از 11 درصد رشد برخوردار بود و بودجه آموزش و پرورش 26 درصد رشد داشته است که این امرنمایانگر اهمیتی است که دولت و مجلس به مقوله آموزش و پرورش دارند.

وی گفت: از بودجه 21 هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش در سال 93 حدود 99 درصد صرف هزینه های جاری می‌شود و تنها یک درصد یعنی 210 میلیارد تومان صرف کیفی سازی می شود بنابراین باید بر منابع موجود مدیریت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش به دنبال اولویت بخشی به استخدام فرزندان فرهنگیان است زیرا فرزندی که در خانواده فرهنگی تربیت شده با فرهنگ سازمانی ما آشناتر است و حضورش به ارتقای کیفیت کمک می‌کند.

وی گفت: برای نخستین بار اقتصاد آموزش و پرورش بررسی شده است، منابع زیادی داریم که استفاده نشده است اما با همین منابع می‌توان آموزش و پرورش را اداره کرد.

فانی به تجهیز پژوهشسراها از محل اعتبارات کیفیت بخشی اشاره کرد و گفت: در سال 82 نخستین پژوهشسرا راه اندازی شد و تا سال 84 به 210 مرکز افزایش یافت و امسال 101 پژوهشسرا در کشوراضافه می‌شود.

وی با تاکید بر گسترش «توسعه مشارکت ها» درآموزش و پرورش عنوان کرد: در دیدار خصوصی با رهبر معظم انقلاب ایشان تائید فرمودند که آموزش و پرورش با مشارکت سایر مردم بهتر اداره می‌شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همدان A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    9 46
    درود بر فاني بزرگوار قبولت داريم
  • دبير IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    22 10
    باسلام و احترام ...من دانشجوي دكترا شيمي هستم...حقوق من ١/١٥خيلي كمه بخدا...لطفا مسئولين محترم فكري هم براي ما بكنن.با تشكر
    • علی A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
      7 14
      عزیزم من دانشجوی دکتری ادبیات هستم با حقوق ماهی 90 تومن یارانه متاهل... برو خدا رو شاکر باش
  • بی نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    من یک معلم با بیست و پنج سال سابقه هستم.به شدت با این امتیاز بی معنی مخالفم.همچنانکه با اختصاص دادن برخی مدارس به فرهنگیان مخالفم.دلیل اول این است که چنین رانت هایی در تقابل با عدالت اجتماعی است و کسی حق ندارد از امکانات عمومی چنین حقوقی برای خود قائل شود.در ثانی درصد بسیار ناچیزی از جمعیت ملیونی خانواده آموزش و پرورش ممکن است از چنین رانتی بهره ببرند،اما در مقابل همه جامعه معلمین در مظان اتهام افکار عمومی قرار خواهند گرفت.واقعیت این است که هم اکنون هم برخی امتیازات نابجا باعث شده که آموزش و پروش از وجود نخبگان کم نصیب باشد
    • آیلار A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
      27 13
      من هم یک فرهنگی هستم که از تمام سهمیه ها و امتیازاتی که حتی افراد بی سواد و گاهی نالایق به وفور سود برده اند بی نصیب بوده ام. تمام وزارت خانه ها و سازمان ها برای پرسنل خود مزایایی اختصاص می دهند که باعث دلگرمی بیشتر شود و متاسفانه با این که عموما فرزندان فرهنگیان جزء بهترین دانش آموزان و دانشجویان کشور هستند همیشه از این گونه حمایت ها بی نصیب بوده اند. حتی اگر به قول شما به عده ای خاص از فرهنگیان هم تعلق بگیرد بهتر از هیچ است.
    • فرهنگی A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
      16 9
      بنده هم به عنوان یک فرهنگی حرف همکارمان را تایید می کنم چون رانت پیش می آید یکی اشتباه می کند اما همه منهم می شوند نه مجرم
  • معلم با 7 سال سابقه A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    26 17
    به شدت با استخدام فرزندان فرهنگیان مخالفم به دلایل زیر: 1. با اصل شایسته سالاری مخالف است 2. انگیزه نخبگان برای حضور در آموزش و پرورش کمتر از قبل میشود. 3. خون فرزندان ما رنگین تر نیست. در پایان امیدوارم که تمام نهادها قوانین اینچنینی را لغو کنند
  • ramin IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    11 14
    دوست گرامی آقای به ظاهر معلم با سابقه بیست و پنج سال. این مساله فقط یک امتیاز برای فرزندان معلمان است همانطور که در دیگر ادارات مثل نفت،مخابرات، برق، کارخانجات خصوصی و ... این مساله از سالهای دور وجود داشته است. فرهنگیان سالهای زیادی را با حقوق ناچیز سر کرده اند و این بی عدالتی است که در همه جایی حق و حقوق آنها و خدمات به آنه به هیچ وجه قابل مقایسه با دیگر کارمندان دولت نیست و این با عدالت اجتماعی در تضاد است.
  • بی نام A1 ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    12 10
    بروبابا هرکس میاد می خواد خودشون همه چیز را در چنگشون داشته باشن اخه این چه حرفی اولویت فرهنگیان ما جرم کردیم بابامون فرهنگی نیست
  • بی نام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    13 9
    چرا اولویت باید با فرزندان فرهنگیان باشه؟ مگه دوره‌ی هخامنشیانه هنوز؟ هر کی درس مرتبط خونده تحصیلات عالیه مرتبط داره باید استخدام بشه. ینی چی به جای اینکه اصل کار رو درست کنن هی برای آینده مشکل می‌تراشن؟ حالا 10 یا 15 سال دیگه با کسایی طرف می‌شن که درس خوندن و بی‌کارن چون قبلا جاشون رو دادن به فرزندان فرهنگیان
  • بی نام A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    6 18
    یعنی چه من که این همه درس خوندم ولی مامان بابام فرهنگی نیستن باید برم غاز بچرونم؟ کم تو این دانشگاه بیخود تربیت معلم اذیت نشدم با اون همه آدم عقده ای که . . .
    • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
      13 8
      شما با این ادبیات بهترخ گرد آموزش و پرورش نچرخی
    • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
      4 6
      غاز چروندن کنایه س جناب با ادبیات
  • ممسنی A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    6 4
    کار اشتباهی هست یعنی چه
  • مربی باسابقه مورد ظلم واقع شده IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    5 3
    شما که نیازی به نیرو ندارید نگو که میخواین مارو ازسرتون باز کنید
  • مهدی 7 سال سابقه US ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    12 7
    من خودم فرهنگی هستم ولی والدینم بی سوادن یعنی با حرفی که شما بدون کارشناسی زدین من نباید تو آموزش و پرورش استخدام میشدم گناه اون بچه های با استعداد چیه که فرزند فرهنگی نیستن شرایط رو طوری فراهم کنید که هر کی شایسته هست بیاد تو گود نه هر که فرزند فرهنگی هست .
  • یک فرهنگی A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    10 3
    آقای وزیر با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشود.کو بیمه های طلایی به قول خودتون که نقره ای هم نیستند. شش ماه اول سال تمام شده و از بیمه ها خبری نیست چرا؟ چرا سایر ادارات و نهاد ها اکثرا" حقوقشان از ما زیاده؟چندین میلیون تومان هرسال امتیاز و تشویق میگیرند ولی افزایش حقوق 20 یا 30 هزار تومانی در آموزش و پرورش در جراید واخبار اعلام میگردد ولی دریافت مبالغ هنگفت آنها از اداره خودشان بیرون نمیرود؟؟؟ چرا؟؟؟
  • ابراهیم A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    2 10
    سلام بر اقای فانی عزیز اقا تورو خدا این خبری رو ک گفتین بهش عمل کنین . من پدرم فرهنگیه . خودمم علاقه شدیدی دارم به معلمی . سال اینده کنکور میدم تورو ب جون بچه هات قسم میدم ب وعده ات عمل کن تا ما جوونا هم ب ارزوهامون برسیم .
  • ابراهیم A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    4 4
    ببین عزیزان این اولویت استخدام تو همه ادرات دولتی هستش ولیت و فرهنگیان نبود ک امسال اجرا شد حالا من نمیدونم اون یکی ادارات ک اجرا میشه هیشکی چیزی نمیگه ولی الان ک تو بخش فرهنگیان میخان اجرا کنن همه حسودی میکنن . و اینو بدونین ک دولت با حرف شما مردم این اجرا رو لغو نمیکنه . اینو مطمئن باشین .
  • معلم IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    10 2
    با سلام و خسته نباشید.تمامی ادارات دولتی این امتیاز دارن .تورو خدا اقای فانی به داد معلمها برسید.حقوق و مزایای ما واقعا کم هست.تمامی اورگانهای دولتی بیمه طلایی دارند ولی اصلا قابل قیاس با بیمه ما نیست.هزینه دندان تا سقف یک میلیون بهشون میدن ولی از ما ۲۰۰هزار بود اونم لغو شد.بیمه اتیه سازان با هیچ پزشکی قرارداد نداره.هرجا رفتیم ویزیت پرداخت کردیم.اونم معلوم نیست بعدا بدهند یا نه.یه فکر اساسی واسه معیشت و مزایای معلم ها داشته باشید.
  • من A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    3 1
    خیلی بده که این رانت بازی ها در مقدس ترین شغل که معلمی است بیاید نمیدونم فلسفه این تصمیمات چیه اما هرچی هست از نظر منه فارغ التحصیلی که والدینم کارمند نیستند اوج بی عدالتیه امیدوارم مسئولین فقط یک بار در تصمیماتشان در جایگاه ما فارغ التحصیلهای بیکاری که با هزار ارن مشکل بیشرومون تونستیم مدرک بگیریم قرار بگیرند تا مشکل میلیونها جوان چشم انتظار حل شود . چشم انتظارتر از قبلیم یا مهدی
  • یک معلم IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    1 0
    همکران عزیز اصلا قرار نیست به سبک بانک ها که فرزندان کارکنان خیلی راحت جذب میشن البته یک فرزند فرزندان فرهنگیان راحت جذب بشن، فقط ممکنه تو یک رقابت در صورت تساوی همه ی معیارها به فرزندان فرهنگیا اولویت بدن، نگران نباشد به ما چنین امتیازاتی نمیدن.
  • فرزند یک فرهنگی که فوت کرده A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    2 0
    من فرزند فرهنگی هستم که فوت کرده ولیسانس اموزش ابتدایی دارم ودوسال هم معلم خریدخدمات بودم درجشنواره های تدریس دارای مقام شدم امارابیرون کرد ما چهار فرزندیم اماهیچ کدوم استخدام اموزش وپرورش نشدیم به نظرمن بایدحتمافرزندان فرهنگی که مدرک شان به حرفه پدرشان می خورد استخدام شوند چراارگان های دیگر این جوراستخدام هارادارن ولی اموزش وپرورش نه
  • معلم با سابقه 12 سال A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    3 0
    من با اولویت استخدام فرزندان فرهنگیان به شدت مخالفم. با این که خودم 4 فرزند دارم با این کار مخالفم.چون 1.این کار باعث تبعیض نژادی عصر بدوی شده.2 مگه خون بچه های ما از خون بقیه رنگین تره3.با اصول اولیه آپ سازگار نیست و باید شایسته ئسالاری انجام شود