نماینده مردم تهران در مجلس می گوید از ابتدا با استیضاح وزیر علوم موافق نبوده، اما رفتار دولت در قبال مجلس هم تناقض آمیز است و این امر به دیکتاتوری می انجامد.

احمد توکلی در گفت وگو با خبرآنلاین درباره ارزیابی اش از استیضاح وزیر علوم، گفت: من از برخورد دولت با مجلس در این موضوع تعجب کردم چون این دوستان کسانی هستند که همیشه به درستی در اظهار نظر هایشان اعلام کرده بودند که مجلس را نماد جمهوریت نظام می دانند.

وی با بیان اینکه نباید حق نظارت مجلس را محدود کرد، افزود:هر گاه قدرت نظارت محدود شده است، فساد در قدرت افزایش یافته است.

توکلی با اشاره به برخی اظهار نظر های مقام های دولتی، ادامه داد: برخی اظهارات تحقیر کننده و بی منطق از سوی مقامات دولت و بیان اینکه که اگر وزیر هم استیضاح شود، هر کسی به وزارت علوم بیاید همین سیاست و روش را ادامه خواهد داد. این طرز سخن گفتن باعث تعجب است . باید از این آقایان پرسید که مسیر قوه مجریه راجز مجلس چه کی تعیین می کند؟

مجید انصاری معاون پالمانی رئیس جمهور اخیرا در اظهار نظری با تاریخی خواندن استیضاح وزیر علوم در رابطه با با گزینه های احتمالی وزارت علوم در صورت رای آوری استیضاح، گفته بود: «با فرض آن که استیضاح رای بیاورد، گزینه بعدی قطعا کسی خواهد بود که تغییری در خط مشی وزارت علوم ایجاد نخواهد کرد.» ایــنــجــا را ببینید.

نماینده مردم تهران بابیان اینکه «این گونه اظهار نظرها معنایی جز دیکتاتوری ندارد و با مواضع شخص رئیس جمهور درباره جایگاه مجلس جور در نمی آید.»، افزود: این آقایان قانونا حق دارند کسانی را که مایلند تعیین کنند درست است، ولی باید مصلحت عام را در انتصاب ها در نظر بگیرند، مهمترین مصلحت در وضع فعلی حفظ آرامش و تقویت تفاهم برای نجات کشور از رکود مایوس کننده و تورم کمرشکن است. برخی از انتصاب های در وزارت علوم معنای جز «لجاجت با مجلس» نداشت و این به عصبانیت متقابل انجامید و این امر مضر به حال کشور است.

وی تاکید کرد: از روز اول به به وزیر علوم و دوستانش گفتم که تشنج در بین قوا به ضرر مردم است چون فشار گرانی روحیه ای برای مردم نگذاشته و وظیفه قوا این است که با کاهش تورم و ایجاد شغل ،امید را در دل مردم زنده نگاه دارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: در بین اساتید دانشگاه، کثیری از هم فکران وزیر علوم وجود داشتند که وزیر می توانست آنها را منصوب کند و مجلس را هم تحریک نکنند، اما با کمال تعجب دیدیم که خلاف این روش عمل شد که این رفتار به طور ذاتی تشنج آفرین است.

نماینده مردم تهران در مجلس که می گفت«از ابتدا با این استیضاح موافق نبودم»، ادامه داد: اما برخی اظهار نظرهایی که از سوی حامیان دولت و معاونان رئیس جمهور درباره جایگاه مجلس انجام شد، تناقض آمیز بود. اینکه بگوییم مجلس نماد جمهوریت است ولی نمایندگان حق استیضاح ندارند، چه معنایی دارد؟

وی ادامه داد:بدترین ثمره این رفتارها سخت تر کردن فرایند تصمیم گیری در مسایل اقتصادی است.

توکلی با اشاره به حمایتش از دولت در زمان رای اعتماد، گفت:بنده کسی بودم که در دفاع از کلیت دولت در مجلس به عنوان موافق حرف زدم و درباره انتخاب وزیر علوم با صراحت اعلام کردم چون در دانشگاهها به طور نسبی اصلاح طلبان بیشترند، باید یک وزیر اصلاح طلب معرفی شود. ولی با هر یک که معرفی شد یا در معرض معرفی شدن بود، از جمله آقای دکتر فرجی دانا ملاقات داشتم و تأکید میکردم که باید دانشگاه دولت و مجلس حداکثر تفاهم را برای حل مشکلات معیشتی مردم و نجات اقتصاد ملی با هم داشته باشند. حتی یکبار سرپایی به یاد آقا دکتر فرحی دانا آوردم که داری اشتباه میروی!

وی افزود:بعد از طرح استیضاح هم آقای دکتر صدیقی، معاون دانشجویی وزیر، به منزل ما تشریف آوردند تا در باره بورسیه ای ها توضیح بدهند. من عرض کردم من از تلاش شما در حذف کسانی که غیرقانونی و بدون صلاحیت علمی بورس گرفتند دفاع میکنم و سخت ترین مخالفت ها را هم با خلافکاری های آقای دکتر احمدی نژاد داشتم ولی دولت یک شخصیت حقوقی مستمر است و شما نمیتوانید در برخورد با کارکرد دولت قبل هرکه میخواهد بوده باشد، اصل را بر فساد تصمیمات بگذارید بلکه باید برعکس اصل را بر صحت بگذارید و هر جا خلافش ثابت شد اقدام کنید.

نماینده مردم تهران با اشاره به پیغامی که به وزیر علوم داده است، خاطر نشان کرد: به وسیله آقای صدیقی برای وزیر محترم پیام دادم از فرصت یکماهه استفاده کند و چند نفر را برای نشان دادن تفاهم عوض کند. چند روز پیش یکی از اعضای دانشگاه تهران که از نزدیکان وزیر است و با من نیز دوستی دارد زنگ زد پا در میانی کند. به او گفتم اگر امثال آقای دکتر میلی منفرد در حمایت جوانان تحصیلکرده بیکار و تهیدستان مستضعف زیر بار گرانی کمر خم کرده بخواهند قدمی بردارند دو سه نفری بیانیه بدهند و بگویند گرچه حق قانونی وزیر انتخاب همکارانش است ما برای زمینه سازی تفاهم بین قوا کنار میرویم تا مجلس و دولت وقت مشترک بیشتری برای حل معضلات معیشتی مردم بیابند. این کار آنها را بزرگ و مردم را خوشحال میکند. من هم میروم و تلاش میکنم استیضاح منتفی شود. ولی این دوستان برعکس عمل کردند . حالا با این موضعگیری ها در جهت فشار بر مجلس نه تنها ادامه کار این وزیر به تفاهم ضربه میزند، بلکه باید نگران دموکراسی هم بود.

توکلی ادامه داد: از موضع بالا حرف زدن با مجلس به مصلحت نیست چون مجلس با رای ملت تشکل شده است و این رفتار یعنی اینکه دولت در اقتصاد هم موفق نمی شود چون اقتصاد از سیاست پیچیده تر است و مشورت پذیری در آن امری مهم است.

/212 27

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 62
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    شما اگر ذره ای با دموکراسی موافق بودید از رد صلاحیتهای گسترده نامزده های نمایندگی مجلس حمایت نمی کردید
    • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      6 73
      دموکراسی به این معنا نیست که مخالفین قانون اساسی وارد ارکان نظام بشوند
    • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      12 2
      در اعتقاد آقای توکلی به دموکراسی همین بس که ایشان در قسمت کامنت های سایت الف کلیک منفی به نظر را حذف کرد چون تحمل دیدن نظر مخالف را حتی بصورت کلیک منفی را هم ندارد
    • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      14 1
      پس آقای دکتر توکلی هم موافق استیضاح هستند. یادم باشه بعداً لازم میشه.
  • علی.ف A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    شما لازم نیست نگران دموکراسی باشین لطفا
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    این آقای دکتر در زمان احمدی نژاد هیچ نگران دیکتاتوری دولت نبود
    • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      17 19
      کاری به حرفش ندارم،ولی یادمه با احمدی نژاد مشکل داشت.
  • بی نام EU ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    358 7
    دموکراسی؟؟اخه یه چیزی بگو بگنجه ... همین که من نمیتونم در کامنت ها یه سری حرف ها رو بزنم چون نظرم تائید نمیشه ... به خبر انلاین هم حق میدم ... خب شما بگو اقای توکلی یکی از اولیه ترین اصول یک حکومت بر پایه دموکراسی اینه که بتونی حرفت رو بزنی ... چرا من نمیتونم؟؟؟
    • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      5 43
      الان داری راه میری؟
  • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    194 3
    جناب توکلی ضمن قبول کلیات فرمایشات شما یک نکته به نظر من جهت مجلسی قوی لازم است که در صحبتهای شما به آن توجه نشده و اینکه مجلس هم باید قوی باشد که کسی اگر هم بخواهد نتواند از موضع بالا صحبت کند . سوال ا ین است آیا با رد صلاحیت های گسترده و محدود شدن انتخاب مردم آیا اصولا امکان داشتن مجلس قوی هست ؟ به نظر من این مجلس از نظر داشتن نمایندگانی شجاع چون شما و کارشناسان خبره و مستقل ضعف اساسی دارد و اگه مجلس قوی بود ما وضعیتمان این نبود
    • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      14 7
      برای چی کل فرمایشات آقا را قبول می کنید عزیز جان
  • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    187 2
    دموكراسى
  • سامان A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    176 2
    واقعا آقای توکلی تعریف دموکراسی را برای دولت یازدهم لطف کنند انجام ندهند.... کاش می توانستند برای دو دولتی که گذشت تبیین می کردند معنای دیکتاتوری و دموکراسی را.... کمی دیر شده است برای تعریف آنها و نگرانی درباره آنها...
  • کامران IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    215 2
    دقیقا منظورتون کدوم دموکراسیه آقای توکلی؟؟؟؟
  • عادل IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    152 2
    آقای توکلی من از نوشته شما اين برداشت را دارم که شما می خواهيد جنگ قدرت به راه بياندازيد درغيراينصورت شما به راحتی می توانستيد همکاران خود در مجلس را قانع کنيد که از خر شيطان پائين بيايند و انتصابات را به وزير بسپارندو به جای ورود به جزئيات، نتيجه کار را طی يک بازه زمانی 23 ساله پايش کنيد مساله مجلس يا بهتر بگويئم جبهه پايداری تنها محدود به وزير آموزش عالی نبود بلکه طی يک سال گذشته دقيقا مشخص شد که اين آقايان جبهه پايداری قصد تخريب و کارشکنی در تمام امور دولت روحانی را دارند . روند استيضاح ها دقيقا دليلی است براين مدعا
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    140 2
    خدا وکیلی به دموکراسی اعتقاد قلبی داریم یا هرچه را قبول داریم دمو کراسی می نامیم
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    184 4
    اون روز كه احمدي نژاد كاملا ديكتاتور گونه حرف مي زد و همه مملكت رو به چالش كشيده بود شما كجا نگران دموكراسي نبوديد؟؟ نرخ روز نون چند آقاي توكلي؟
    • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      5 0
      آقای توکلی اگر دغده دموکراسی داشت، موقع انتخابات مجلس از آقای علی مطهری که به دلیل راست گویی تنها مانده بود، دفاع می کرد. ما که یادمان نمی رود اصولگرایان از جمله آقایان توکلی و حدادعادل برای این که آقای مطهری رأی نیاورد هماهنگ کردید که در هیچ لیستی نباشد و ... این با دموکراسی مورد نظرشما چقدر مرتبط است؟ آقای مطهری عین دموکراسی است... پس چرا مخالف حضور ایشان بودید؟؟
  • بی نام DE ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    149 5
    شما تا حالا کجا بودید جناب توکلی. دولت قبلی که آبرویی برای مجلس نگذاشت.
  • سهیل IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    138 1
    جناب آقای توکلی شما که می فرمایید وضعیت معیشت مردم مهم تر از مسائل سیاسی است چرا به همکاران خود نمی گویید به جای طرح یک استیضاح سیاسی که از حقوق مجلس است سریعتر به لوایح خروج از بحران دولت رسیدگی کنند ؟ اگر دفاع دولت از وزیرش منجر به دیکتاتوری می شود ، سواستفاده سیاسی از موقعیت نمایندگی منجر به چه می شود؟
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    99 2
    ما نفهمیدیم که این مسائل چه ربطی به گرانی داشت که هی چپ و راست گرانی گرانی میکنه
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    110 2
    الان همه مشكلات معيشت و بيكاري و اقتصاد مملكت با كنار رفتن امثال دكتر ميلي منفرد حل ميشه؟؟؟ اگر اينطور بود كه تو اين 8 سال كه همفكران شما در همه كاره بودند كه مملكت گلستان شده بود؟؟ انتخاب معاونين حق وزير است شما به دوستان خود بگوييد دست از دخالت ها بردارند تا مشكل معيشت و بيكاري مردم حل شود
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    100 2
    دموکراسی ؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    122 3
    نه که دوره قبل از بس نظارت کردید فساد سرتاپای دولت رو نگرفته بود
  • مهرداد A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    104 3
    انگار که اولین دروه مجلس آقای توکلی هست . 8 سال قبل خوب معنی دیکتاتوری دولت بر مجلس را فهمیدیم .
  • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    94 1
    ببخشید فساد در نمایندگان مجلس را کی پی گیری می کند. آخه چند تا از اینها نماینده واقعی مردم هستند. اینها نماینده خودشون و آشناهاشون هستند. بعدشم دولت و رییس جمهور که همش دارند بنده خداها از این همه لطف مجلس تشکر می کنند
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    112 2
    شما حتماً نگران دمکراسی هستی زمان احمدی نژاد و برخوردت با مرتضوی رو یادمونه برادر دلواپس
  • بی نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    78 2
    مجلس اگر حد و حدود خود را بشناسد اینچنین برداشت هایی از مواضع دولت نمی کند، موضوع این است که مچلس زیاده خواهی می کند
  • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    78 3
    شما باید 8 سال پیش نگران میشدید هنوز یادمان نرفته آقای توکلی در سخنرانی خود در مجلس منتخب مردم را با لفظه آن بنده خدا خطاب کردید
  • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    81 2
    دموکراسی در مجلس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    63 1
    وزیر ورزش هم نصرالله سجادی که سال 82 از تحصن حمایت کرده بود و مجلس بهش رای نداد رو معاون کرد ولی مجلس بهش گیر نداد حالا به وزیر علوم گیر داده چرا کسی که مجلس بهش رای نداده معاون وزیر علوم شده این دوگانگی یعنی مساله میلی منفرد و توفیقی نیست.
  • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    86 2
    چطور زمانی که فساد را با دوچشمانت از دولت قبل می دیدی و لی به خاطر مصلحت جناحت لام تا کام نی گفتی اگر هم می گفتی برای تظاهر به گفتن بود ونمایشی اکنون می گویید 7روز هفته وزاری دولت در مجلبس ترد بکنند وجواب این نماینده یا ان نماینده را بدهند پس کی می خواهند به مشکلات رسیدگی کنند کس دیگری باعث بانی این وضعیت وخیم است واثارش هنوز وشاید تا سالها ادامه داشته باشد انوقت توضیح از کس دیگری می خواهید.شما ان موقع که بایستس استیضاح کنید تا اکنون با این وضعیت وخیم روبرو نباشیم سکوت کردید وااکنون دوقورت نیمتان باقی است
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    106 1
    جناب توکلی شما از نمایندگان بعنوان نماینده مردم گفتید اینها نماینده چه مردمی هستند اینها در بین مردم ده درصد رای ندارند بله شورای نگهبان افراد انقلابی باسواد دلسوز رد صلاحیت میکند و یک عده وابسته به جناح سیاسی که هیچ سابقه ای در انقلاب ندارند تایید میکند البته با همه نمایندگان نیستم در بین نمایندگان افراد خوب هم عده ای هستند
  • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    116 2
    كشتيد ما رو با اين پز مردم سالاريتون
  • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    80 1
    سی سال درمورد اقتصاد وفرهنگ ومعیشت ومرگ برآمریکا گفتن مشورت کردید ومشاوره دادید به کجارسید؟ دیگه ول کنید لطفا این دخالت های سیاسیتون رو درارکان دولت
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    57 1
    الان صحبت نمایندگان غیرقانونی است که وزیر فلان آقا را عوض کند ما استیضاح نمی کنیم این چه مجلس است و آیا نمایندگان هرکاری دوست داشته باشند می توانند انجام دهد؟
  • سعدى A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    60 3
    ماتاحالاراجع به شماطورديگرى فكرميكرديم. امّا اكنون شمابهتره نگران خودتان وپيچش فكرتان باشيدآقاى دكتر.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    63 1
    آقای دکتر توکلی: آیا اظهار نظر مجلس چه به حق چه ناحق در انتصابات معاون یک وزیر از اختیارات مجلس است؟ همه میدانیم نیست پس این عمل مجلس خود خارج از عرف دموکراسی نیست؟ چرا اصل این موضوع را در مجلس به نقد نمی گذارید که حیطه وظایف مجلس در قانون اساسی مشخص شده است و مجلس نمی تواند در وظایف و حقوق قوه مجریه دخالت کند.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    45 1
    خیلی هم جواب خوبی به این مجلس فعلی داده اند
  • مجید از مراغه IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    66 2
    مثل اینکه توکلی علاقه عجیبی به گروکشی دارد و مشکلات اقتصادی را به وزارت علوم و استیضاح ربط میدهند و همیشه در حال تهدید هستند باید گفت اقای توکلی مردم به روحانی رای دادند و راه مردم و دکتر روحانی هم مشخص است شما نگران دیکتاتوری و غیره نباشید و منبعد خودتان را دست بالا نگیرید و در اوج غرور نگوئید فلانی ها در خانه من امدند و غیره و کاملا با گفته اقای انصاری موافقم که فرمودند هر کسی که وزیر علوم شود باید این راه را ادامه دهد چون مردم چنین میخواهند و اگر توکلی ناراحت است مشکل خودش است و ربطی به دیکتاتوری و غیره ندارد و در ضمن عملکرد امثال توکلی و ... اقتصاد این کشور را به اینروز انداخته است . در بایان باید از توکلی به برسید اقای دانشجو وزیر بشود مشکلات اقتصادی حل میشود ؟
    • وحيد RO ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      4 0
      من از آقاي توكلي سوالي دارم آيا تفكيك جنسيتي كه توسط كامران دانشجو وزير سابق مي خواست انجام بشود نمود دموكراسي بود؟؟؟؟مگر نه اينكه براي اجراي چنين طرحي اگر قرار است دموكراتيك برخورد شود از دانشجويان و اساتيد نظر سنجي مي شد پس توكلي جان حرف از دموكراسي نزن كه خودتان هرچه مي گوييد دموكراسي هست نه آنچه في الواقع ارزشهاي واقعي دمكراسي كه فراجناحي هم هست در ضمن خودتان در مصاحبه اظهار كرديد كه قاطبه ي دانشگاهيان اصلاح طلب هستند كه خود نشان مي دهد كه به طور ضمني اذعان داريد كه بدنه ي دانشگاه از فرجي دانا حمايت مي كنند
  • بی نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    73 1
    دیکتاتوری هر دو جورش بده. هم دولتیش و هم مجلسیش. نمی ذاریم دیکتاتوری مجلسی راه بندازید.
  • سامان A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    40 6
    چرا نظرات را منتشر نمی کنید
  • مرجان IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    59 1
    آقای توکلی چرا از تلویزیون نمی خواهید یک مناظره بین شما و وزیر علوم در تی وی بگذارد تا مردم بدونن واقعا چه خبره اینجوری همه مون گیج شدیم والله
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    64 1
    آقاي توکلي دوباره داره به حالت جنجالي خودش برميگرده. متاسفم براشون
  • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    49 1
    شما نگران دموکراسی نیستید آقای تولکی بلکه نگران خود هستید که نمنه با این روندی که پایه گذارش شما و دوستان تان در 9 سال اخیر بوده اید دامن شما رو هم بگیره و نوبت به خود شما برسه
  • بی نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    87 1
    شما اخیرا فقط دلواپس دموکراسی هستید قبلا نبودید ؟
  • علی IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    51 9
    بنده دکتر توکلی را انسانی منطقی می دانم.باید گفت آیا اینکه اقلیت مجلس بخواهد نظرات خود را به دولت تحمیل کند،در عزل و نصب ها دخالت کند،این دیکتاتوری اقلیت نیست؟اگر شما وزیر بودی با حرف نمایندگان معاونت را عوض میکردی؟ متاسفم که این اسیضاح در مسیر مردم سالاری نیست و عین دیکتاتوری است...اگر مثلا وزیر صنعت استیضاح می شد داستان متفاوت بود ولی حالا...
  • بی نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    65 1
    نه که دوره قبل از بس نظارت کردید فساد...
  • بی نام FI ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    72 1
    اقاي دكتر توكلي استيضا يكي از موفقترين وزراي دولت را فقط به دليل مسايل سياسي امضا كرد
  • بی نام US ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    87 2
    اینکه توکلی نگران دموکراسیه دیگه ازون طنزای تلخ روزگاره
  • بی نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    استیضاح کردن حق نمایندگان است اگر رای بیاورد که دیگر استیضاح کنندگان اقلیت نیستندواگر هم رای نیاورد که نیاز به این همه هیاهو ندارد
  • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    99 15
    آقای توکلی اگر کمی راجع به دموکراسی و اصول اساسی اون فکر کنید اینقدر راحت این کلمه رو به زبان نمیارید.خیلی شگفت انگیزه که شما ازدموکراسی صحبت میکنید.
  • امین A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    8 0
    جناب توکلی کاش به جای این لجاجت بی معنی به حرف جامعه علمی کشور گوش میدادید....
  • بی نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    7 0
    من خبر رو رو نخوندم اما تو کشور ما فقط دمو پارتی حاکم
  • بی نام A1 ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    11 0
    آقای دکتر توکلی ، شما دارید بر اساس منافع شخصیتان اظهار نظر می کنید .
  • نوبخت از قائمشهر A1 ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    12 0
    این حرف که چون نسبت به فلانی حساسیت داریم نباشد نشانه چیست؟اگه دیکتاتوری نیست پس چیه
  • حسین2007 IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    26 0
    دموکراسی ؟ نفرمایید این حرفارو خندمون میگیره
  • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    12 0
    "پیتزای قرمه سبزی" یادتونه؟ این همون دموکراسیِ ... هست
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    4 0
    این ژست توکلی هم یه کمی تکراری شده. دکتر پیشنهاد میکنم یه نگاه به کارنامه نمایندگی خود در 8 سال گذشته بیاندازی شاید فرجی بشه از این ژست دربیای به خدا از 10 نفر یک نفر هم حرفهای شما رو باور نمیکنه توکلی نگران دیکتاتوری توکلی قسم مرتضوی را باور کرد و مرتضوی فردا سر کار رفت توکلی ضد فساد اقتصادی توکلی واحمدی نژادیسم یه کار عملی علیه فساد کرده بودی تو 35 سال گذشته من حرفهات رو قبول میکردم ولی جز حرف چیزی پیدا نمیکنم
  • بی نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    8 0
    دمکراسی؟؟؟ جاااااان؟؟؟؟ چی هست حالا؟
  • بی نام A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    9 0
    واقعاً؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟