وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعا از کوچکترین حق مردم در سانحه هواپیما نمی گذرم و تا آخرین لحظه آن را پیگیری می کنم.

وزير راه و شهرسازي در عيادت از مصدومين سانحه هواپيما در بيمارستان شهيد مطهري تاكيد كرد: قطعا از كوچكترين حق مردم در سانحه هواپيما نمي گذرم و تا آخرين لحظه آن را پيگيري مي كنم و با هر كسي كه كوچكترين قصوري داشته باشد برخورد مي كنيم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین عباس آخوندي با حضور در بيمارستان شهيد مطهري در جريان كامل فرايند درماني و آخرين وضعيت مصدومان سانحه هواپيما قرار گرفت.

وزير راه وشهرسازي در اين بازديد با هر يك از مصدومان دقايقي گفت و گو كرد و سخنان آن را در مورد نحوه وقوع حادثه و وضعيت درمان آنها را شنيد و در تماس تلفني با وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي خواستار رسيدگي بيشتر به حادثه ديدگان شد.

وي پس از عيادت از مصدومان گفت: با وزير بهداشت تلفني گفت و گو كردم و قرار شد معاون وزير براي پيگيري درمان مصدومان سانحه هواپيما مامور شود و تمام جزئيات درماني را كنترل و مورد رسيدگي قرار دهد.

آخوندي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه كميته بررسي سوانح در حال پيگيري علل حادثه است، يادآور شد: يكي از جعبه هاي سياه هواپيما بازخواني شده است كه اطلاع رساني آن با كميته سوانح است.

آخوندي همچنين در پاسخ به پرسشي درباره تعليق مسافرگيري 126 دستگاه اتوبوس هاي اسكانيا گفت: كميسيون ايمني راه مرتب در وزارت راه و شهرسازي برگزار مي شود و در اين كميسيون بحث خودرو ها، رانندگان، رفتارهاي پرخطر و ديگر موارد موثر در ايمني مورد تجزيه و تحليل قرار مي گيرد و كميسيون مسئوليت زيادي را در اين خصوص دارد.

وي اضافه كرد: با توجه به ايجاد حجاسيت نسبت به اتوبوس اسكانيا كميسيون ايمني راه ها مقرر كرد براي ارتقاي ايمني تردد شركت سازنده اسكانيا در ايران تمام اتوبوس هاي اين شركت را فراخوان و مورد بازرسي فني و مطابقت با استاندارد هاي كارخانه قرار دهد و شركت موظف به برطرف كردن آنها باشد.

آخوندي گفت: در فراخوان اوليه مشخص شد كه 126 دستگاه اتوبوس اسكانيا مطابق استانداردهاي شركت سازنده دستكاري شده اند كه كارت هوشمند اين اتوبوس ها به حالت تعليق درآمده است تا وقتي كه نتوانند گواهي استاندارد را بگيرند حق جا به جايي مسافر را نخواهند داشت.

وي در پايان سخنانش تاكيد كرد: تمام اطلاعات مورد برسي سانحه هواپيما در اختيار مردم قرار مي گيرد و گفته ام براي رسيدگي محدوديتي ندارند و به هر سندي دسترسي خواهند داشت و براي مصاحبه به هركسي مي توانند رجوع كنند.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    2 0
    آقای آخوندی به فکر حق و حقوق مجروحان حادثه برخورد دو اتوبوس اسکانیا ۱۸ شهریور پارسال هم باشید تا الان که حدود یکسال از اون حادثه که این همه از پیگیری های ویژه اون صحبت میشد میگذره ، هنوز هیچ دادگاهی تشکیل نشده و دیه ای پرداخت نشده.