جواد لاریجانی: دنیا به زودی متوجه توخالی بودن شعارهای حقوق بشری غرب خواهد شد

دبیر ستاد حقوق بشر در همایش روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران، ضمن تعامل جدی در زمینه حقوق بشر با جهان به طور مستدل و صریح از مواضع و اصول و ارزش های خود دفاع می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر دکتر محمدجواد لاریجانی در این همایش که به ریاست دکتر ظریف وزیر امور خارجه تشکیل شده بود، با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و ظهور تجربه ای موفق در ابتناء یک نظام سیاسی و مدنی بر پایه عقلانیت اسلامی موضوعی دردناک برای غربی ها بود گفت: آنها از همان روزهای اول در فکر مهار این تجربه که با منافع آنها سازگار نبود برآمدند.

لاریجانی با بیان اینکه غربی ها روش های مختلفی را برای مهار جمهوری اسلامی ایران امتحان کرده و به کار گرفته اند گفت: یکی از اصلی ترین ابزارهای آنها برای این تجربه انگ حقوق بشری زدن به جمهوری اسلامی ایران است و ما باید در این خصوص و برای این برنامه غربی ها استراتژی معین و مشخصی داشته باشیم.

جواد لاریجانی در تشریح استراتژی نظام در زمینه حقوق بشر گفت: امروز حقوق بشر به طور واضح به ابزار فشار برخی از کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده و یکی از پایه های اصلی استراتژی ما در این زمینه است که از هر فرصتی در مجامع بین المللی برای دفاع مستدل و صریح از مواضع، اصول و ارزش های خود استفاده خواهیم کرد.
دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: استراتژی دیگر ما تعامل جدی در زمینه حقوق بشر با جهان است و جمهوری اسلامی ایران در سالهای گذشته به خوبی نشان داده است برغم اعتراضات و انتقادات جدی که به سوء استفاده برخی از کشورهای غربی از ساختارها و مکانیزم های بین المللی حقوق بشر دارد، هیچگاه همکاری و تعامل مثبت را کنار نگذاشته است.

محمدجواد لاریجانی که در جمع رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور سخنرانی می کرد پایش مسائل حقوق بشری در داخل و خارج کشور را یکی دیگر از پایه های استراتژی کشور در این زمینه بر شمرد و گفت: در عین اینکه باید رفتارهای خود در زمینه حقوق بشر را در داخل پایش کنیم، پایش رفتارهای کشورهای مدعی حقوق بشر در خصوص ملت خود و سایر ملت ها نیز موضوع بسیار مهمی است. در حالیکه رسانه های غربی موارد تضییع حقوق بشر توسط کشورهای غربی و پیشرفته را منعکس نمی کنند ولی کوچکترین مسائل مربوط به جمهوری اسلامی را با حجم انبوه و با آب و تاب منعکس می کنند، باید در مورد هرگونه رفتار این کشورهای مدعی که بوی تجاوز به حقوق بشر از آن به مشام می رسد اقدام کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه تاکید کرد: متاسفانه ما در حالی انگ نقض حقوق بشر می خوریم که در واقع باید پرچمدار حقوق بشر در دنیا باشیم و این یکی از اصلی ترین استراتژی های نظام است.
لاریجانی افزود: دنیا به زودی متوجه توخالی بودن ادعاها و شعارهای کشورهای غربی درباره حقوق بشر خواهد شد و تا همین حالا هم متوجه آن شده است و در چنین فضا و شرایطی این ایران اسلامی است که باید با محوریت عقلانیت اسلامی پرچمدار حقوق بشر در جهان باشد.
4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    5 0
    و البته "تو پری" شعار های شما....
  • بی نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    4 0
    ما تو ایران هم کم شعار نمیدیم نمونش افزایش جمعیت وزایمان در راهرو توالت و سرعت اینترنت و قیمت ماشین و...... چرا فرافکنی
  • بی نام A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    4 0
    يادش بخير رئيس جمهور عزيزتون آقاي معجزه هزاره سوم هم از اين وعده ها به زودي... زياد ميدا
  • بی نام A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    3 2
    دنیا به زودی متوجه توخالی بودن شعارهای کاسبان تحریم خواهد شد.
  • بی نام RO ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    2 0
    شما با گفتن "غرب" عملا نصف دنيا را بردي زير سوال. حالا نصف ديگه متوجه پوشالي بودن حقوق بشر غرب بشن زياد فرقي نداره عزيز دل برادر .
  • بی نام A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    4 0
    دنیا همون غرب هست نمی دونی بدون
  • زهرا IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    3 0
    آقا کی؟؟ ما نفهمیدیم از 30 سال پیش هی دارین میگین کی؟؟
  • بی نام A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    4 0
    جوک نگو مؤمن
  • بی نام A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    2 0
    بزودی رو خوب اومدی ؟ بزودی بزودی بزودی
  • احمد از قلعه سلیم IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    1 0
    جناب آقای وزیر محترم کشور چرا بخشداری کیار شرقی به مرکزیت دزک در استان چهارمحال و بختیاری که بیش از یکسال است تصویب شده اجرایی نمیشود مردم بخش کیار شرقی بیش از 27 سال است منتظر این بخشداری هستند
    • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      0 0
      ببخشید این چه ربطی به موضوع و شیخ قاضی القضات داره؟
  • بدون نام ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    6 0
    آقاي لاريجاني حرفاي شما خنده داره.
  • بیکار A1 ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    1 0
    ممکن است لطف کنید و زمان مشخصی را برای این «بزودی» تعیین کنید. مثل اینکه این «دنیا» زیاد به فرمایشات جنابعالی توجهی نمی نماید. کاری اش می شود کرد؟ ضمنا بقیه بزرگان معمولا مثل حضرتعالی وقت تعیین نمی کنند. آنها قضایا را به یا به قیامت یا به زمان ظهور حضت حجت ع موکول می کنند. شما احتمالا اطلاعات دقیق تری دارید. لطف کنید ما را هم در جریان قرار دهید.
  • محمد FI ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    3 1
    فارغ ار گرایشات سیاسی و جناحی، واقعا چرا توی این تحریم ها و گرانی دولت این سمینارها را با حضور سفرای ایرانی برگزار می کند شما حساب کنید بلیط رفت و برگشت حدود 167 نفر از سفرا و رئیس نمایندگی ها و کنسولگریها چقدر می شود؟ این همه اصراف برای چی؟ شما رو به خدا این هزینه از بیت المال هستش. والله درست نیست.
  • بی نام A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    4 0
    الان بيشتر از سي ساله كه مرتب مي‌گين به زودي فلان خواهد شد، به زودي بهمان خواهد شد. همه كه مثل شما عمر نوح ندارن كه صد سال آينده براشون به زودي محسوب شه.