ایسنا نوشت:

وزارت حقوق بشر عراق اعلام کرد که گروه داعش از کودکان عراقی به عنوان عامل انتحاری در حملات خود به مناطق عراق استفاده می‌کند.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، وزارت حقوق بشر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه داعش از کودکان عراقی بالای 12 سال به عنوان سرباز استفاده کرده و آن‌ها رابرای به کارگیری در حملات خود به عنوان عامل انتحاری به استان الانبار می‌فرستد.

در این بیانیه آمده است که اعضای داعش همچنین عاملان انتحاری را به 500 تا 3000 دلار می‌فروشند.

وزارت حقوق بشر همچنین در بیانیه خود اعلام کرد که اعضای داعش این افراد را با افکار تکفیری شستشوی مغزی داده است. همچنین پیش از آن که آن‌ها را برای عملیات انفجار انتحاری اعزام کنند، آب میوه‌هایی حاوی قرص‌های توهم زا به آن‌ها می‌دهند.

از سوی دیگر ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از سلسله گروه داعش بر سد موصل در شمال عراق ابراز نگرانی کرد و گفت: این سد بخش حیاتی از زیرساخت‌ عراق و منبع اصلی آب رسانی و تولید برق برای مردم این کشور است.

وی گفت: واشنگتن با مسئولان دولت عراق و اقلیم کردستان برای حل این بحران تماس‌هایی را برقرار کرده است.

همچنین جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در تماس تلفنی روز پنج شنبه با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در خصوص نیروهای پیش مرگ کردستان که از اربیل دفاع می‌کنند و همچنین بر لزوم رسیدگی به مشکلات اقلیت‌های یزدیدی‌ها در شمال عراق بحث و گفت‌وگو کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: جو بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی پیشنهاد کمک بشردوستانه به یزیدی‌ها را ارائه و اعلام کرد که واشنگتن هر اقدامی از جمله حملات هوایی برای محافظت از اتباع آمریکایی در اربیل اتخاذ می‌کند.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه نیزدر تماسی تلفنی با مسعود بارزانی آمادگی پاریس را برای حمایت از نیروهایی که علیه داعش می‌جنگند، اعلام کرد.

اولاند و بارزانی همچنین آمادگی خود را برای همکاری جهت توقف حملات داعش اعلام کردند.

در همین راستا منابع عراقی اعلام کردند که پس از عقب نشینی نیروهای پیش مرگ از روستای "الحمدانیه" و شهرک‌های "بعشقیه"، "القوش" و "قره قوش" کنترل شهر "قره قوش" یکی از بزرگترین روستاهای مسیحی نشین در استان نینوا واقع در شمال عراق را در دست گرفتند.

از سوی دیگر ابوبکر زیباری، رئیس ستاد ارتش عراق اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ هیچ گاه شکست نخواهند خورد و حتی اگر شکست بخورند همواره روحیه‌ای بالا خواهند داشت.

وی گفت: واشنگتن و جامعه جهانی آمادگی خود را برای کمک به اقلیم کردستان در جنگ علیه داعش اعلام کرده‌اند و ما تماس‌های زیادی در این خصوص داشته‌ایم.

ابوبکر زیباری تاکید کرد: ظرف 48 ساعت آتی شاهد تغییرات مهم و حیاتی در خصوص حملات علیه گروه داعش خواهیم بود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معصومه A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    3 1
    بریم خدا رو شکر کنیم که ایران با همه ی مشکلات لااقل درگیر جنگ نیست خدایاشکرت که حداقل ترس این رو نداریم بریزن تو مدرسه دخترها رو ببرن ، سرمردم رو ببرن و بندازن تو بیابون و خیلی کارهای دیگه . . خدایا شکرت
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 1
    ایزدی نه یزیدی11