دلارهایی که توریست های اروپایی به اقتصاد ایران می آورند

ورود گردشگران خارجی به ایران کانال تازه ای برای جذب درآمدهای ارزی را به روی کشور باز می کند.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، ورود گردشگران خارجي به ايران مي تواند راه هاي تازه اي براي ورود دلار به اقتصاد کشور باشد.

برخي آمارها نشان مي دهد ورود گردشگران خارجي به کشور رشد 200 درصدي را تجربه کرده است. همچنين براساس آنچه مسولان ميراث فرهنگي اعلام کرده اند طي بهار سال جاري 19 هزار اروپايي به ايران سفر کرده اند. سال گذشته تنها 7 هزار و 500گردشگر به ايران سفر کرده بودند. در صورتي که روند ورود گردشگران به ايران افزايش يابد، فضا براي جذب درآمدهاي ارزي اينگونه نيز مساعد مي شود.

 براساس آمارهاي رسمي 23 هزار و 625 گردشگر خارجی در سه ماهه اول امسال به کشور وارد شدند. این در حالی است که به گفته معاون سازمان گردشگری کشور، در مدت مشابه سال قبل تنها حدود هفت هزار و 495 گردشگر به ایران آمده بودند. به این ترتیب، میزان ورودی گردشگر خارجی در کشور بیش از سه برابر شده است. به عبارتی ورود این گردشگران با 215 درصد رشد همراه بوده است. او می گوید: «آماری که برای ترددها در عید ارائه می شد را قبول نداشتیم چون هر کسی را که خیابان رد می شد چند بار وارد سیستم آماری می کردند.»

در سالهای آغاز دولت نهم و ورود رحیم مشایی به سازمان میراث فرهنگی، آماری از گردشگران ورودی به کشور اعلام شد که از همان ابتدا، مبنای آن برای کارشناسان و فعالان این صنعت مبهم بود به همین دلیل زمانی که اعلام شد تعداد گردشگران ورودی به ایران در سال ۸۴ یک میلیون و ۱۶۲ هزار و ۱۴ نفر است، هتل داران و کارشناسان به تعجب به دنبال این گردشگران گشتند.

این روند صعودی ورود گردشگر خارجی به کشور، در طی هشت سال همین طور ادامه داشت. به طوری که سال 91، دولت دهم اعلام کرد سه میلیون 729 هزار گردشگر خارجی وارد کشور شده است.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هموطن A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    15 0
    وقتی رئیس دولت به راحتی دروغ میگفت انتظاری از زیر دستانش نبود. انشا اله که مردم هم بی نصیب نباشند. ضمنا دولت محترم برای جذب توریست باید بسیار تلاش کنند یک نگاه کوچک فقط و فقط به سرویس های بهداشتی و توالت های عمومی نشان از عقب ماندگی سالیان سال این کشور از این صنعت پر در آمد دارد...
  • بی نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    20 1
    ما باید تبلیغات گسترده تو شبکه های اونا داشته باشیم.........همینکیفیت اماکن تفریگاههاا هتل ها.....راههاراهنماها
    • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      8 0
      بفرماييد در تبليغاتمان روي چه چيزهايي مي توانيم مانور بدهيم تا توجه توريست جلب شود؟
    • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      4 0
      چشم بهش میگم...سرمایه گذاری تو ایران یعنی دلال بازی و مکیدن خون مردم به هر قیمتی و پول کثیف و بی حد حساب در آوردن...سیر از گرسنه خبر نداره ...سواره از پیاده
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    3 0
    توریستهای خارجی در کیش 24 ساعته هستند...میان پاسشون مهر بخوره بعد میرن...