فارس نوشت:

مراسم افتتاحیه خط تولید مایع دیالیز ظهر امروز در حالی برگزار شد که وزیر بهداشت از آمادگی این وزارتخانه برای واگذاری بخشی از وظایف خود به هلال احمر خبر داد.

حسام‌الدین مدنی مدیرعامل تجهیزات پزشکی هلال احمر در مراسم افتتاح خط تولید مایع دیالیز گفت: بزرگترین هدف ما توسعه فناوری‌های جدید و بهبود و توسعه فرایندهای فعلی است.

وی به برنامه‌های تجهیزات پزشکی هلال احمر برای آینده اشاره کرد و گفت: تولید کیسه خون، اکسیژناتور، استند قلبی، سرنگ بدون سوزن، واکسن‌های مننژیت و ورود به مبحث سلول‌درمانی از جمله برنامه‌های آتی ما به شمار می‌رود.

مدنی ضمن ابراز تمایل به راه‌اندازی خط تولید واکسن‌های مننژیت در کشور گفت: رویکرد ما به سمت توسعه فناوری‌های نو هم‌راستا با اقتصاد مقاومتی است.

در ادامه فرهادی رئیس جمعیت هلال احمر از اعلام آمادگی هلال احمر در کمک به امر درمان و همکاری با وزارت بهداشت خبر داد و گفت: قصد توسعه گیاهان دارویی را داریم.

وی گفت: مرکز دارویی سها در شمال کشور مرکزی است برای تولید گیاهان دارویی و این مرکز باید توسعه پیدا کند.

همچنین قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت با تبریک هفته هلال احمر یاد و خاطره مرحومان دکتر حبیبی و دکتر دستجردی را گرامی داشت و گفت: آثار خدمات این دوستان همچنان باقی است.

وی به همکاری با هلال احمر اشاره کرد و گفت: ما زمینه‌های همکاری زیادی با هلال احمر داریم به خصوص اینکه اکنون دوست بسیار صمیمی من که از قبل از انقلاب با او آشنا بودم مسئولیت هلال احمر را برعهده دارد.

وزیر بهداشت ادامه داد: همکاری خوب ما می‌تواند در زمینه‌های تولید و خدمات باشد هلال احمر با وضعیت مالی بهتری که دارد می‌تواند روی تولید سرمایه‌گذاری کند و ما نیز استفاده‌کننده این خدمات باشیم.

وی از مجموعه هلال احمر درخواست کرد تا در تهیه دارو بتواند در ایجاد هلدینگ دارویی و کاهش تصدی‌گری دولت در بخش‌های اورژانس و خدمات پزشکی به ما کمک کند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه وزارت بهداشت هیچگاه ادعا نمی‌کند که خدمات کامل و بی‌عیب و نقصی ارائه می‌کند گفت: ما همیشه فکر می‌کنیم که در ارائه خدمات ناتوانیم و به همین دلیل از کمک‌ها استفاده می‌کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر هلال احمر آماده باشد خیلی از کارهایی که وزارت بهداشت نمی‌تواند به خوبی آن‌ها را انجام دهد به آن‌ها واگذار می‌کنیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    اورژانس 115 رو هم قراره واگذار کنن؟