روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت:

متأسفانه بداخلاقی‌های سیاسی از اولین روزهای بعد از تعطیلات نوروز از ناحیه رقبای دولت و اظهارنظرهای کارشناسی نشده یا غیر ضروری توسط بعضی مسئولان موجب شده بخش عمده‌ای از وقت‌ها به جای آنکه صرف مسائل محوری شود، با درگیری‌های لفظی و بحث‌های حاشیه‌ای تلف شود و تلفات زیادی نیز با خود به همراه بیاورد. عده‌ای در عین حال که مدعی ولایتمداری هستند هر روز به شکلی درباره مذاکراتی که خود رهبری آن را زیر نظر دارند و دست اندرکاران آن را فرزندان انقلاب نامیده‌اند و توصیه کرده‌اند راه برای ادامه کار آنها باز باشد، بهانه‌جوئی و اعلام دلواپسی می‌کنند. سایت‌های متعدد، روزنامه‌ها، بولتن‌ها، راه‌پیمائی‌ها و همایش‌های متعدد در خدمت این گروه قرار دارند و حتی و با استفاده از بودجه‌های متعلق به بیت المال و امکانات عمومی و تر?بون‌های نظام از جمله مجلس شورای اسلامی به مشوش ساختن اذهان مردم می‌پردازند. عده‌ای نیز در عین حال که به دولت وابسته هستند و باید مشکلات کشور، اقتضائات منطقه و شرایط جهانی را به خوبی درک کنند، گاهی اظهارنظرهائی می‌کنند که حتی اگر صحیح باشد قطعاً غیرلازم و چه بسا مضر است.
نام اقدامات گروه اول را نمی‌توان انتقاد گذاشت کما اینکه اظهارنظرهای گروه دوم را نیز نمی‌توان خدمت به دولت یا نظام و کشور دانست. مردم به خوبی می‌فهمند و این فهم و درک خود را به زبان می‌آورند که گروه اول، دلواپس مصالح کشور نیستند بلکه دلواپس منافع خود هستند کما اینکه برای گروه دوم نیز متأسفند که همچون خروس بی‌محل، مطالبی به زبان می‌آورند که تعرض به مراجع محسوب می‌شود، بهانه به طرف مقابل می‌دهد، اختلافات را دامن می‌زند و در عین حال هیچ سودی برای کشور ندارد.
...ورود به مسائل غیرضروری از قبیل موضوع پرچ م و اینکه آیا شیر و خورشید خوب است یا بد نیز از جمله اقدامات حاشیه‌ایست که نه تنها مفید نیست بلکه عوارض منفی زیادی نیز دارد. اشکالی ندارد که افرادی معتقد باشند علامت شیر و خورشید خوب و استفاده از آنها بلامانع است،‌ ولی سخن بر سر اینست که در شرایط حساس کنونی که دولت درگیر مسائل مهم داخلی و بین‌المللی است و کسانی درصدد هستند از هر کاهی کوهی بسازند و موانعی بر سر راه دولت ایجاد کنند، چه ضرورتی ایجاب می‌کند افراد منتسب به دولت وارد مسائل و موضوعاتی شوند که اولاً حاشیه‌ای هستند، ثانیاً حساسیت برانگیزند و ثالثاً بهانه‌هائی به دست مخالفان می‌دهند؟

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    83 12
    احسنت.
  • مهدي IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    3 1
    چرا نظر من رو درج نفرمودين ؟ اينكه مردم غم نان دارند و اين نان رابطه مستقيم به اقتصاد و سياست خارجي دارد
  • سلیمان A1 ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    4 1
    روزنامه جمهوری اسلامی مطالبی را بیان داشته است که بخشی درست و بخش دیگر هم غیر کارشناسی است. بحث مذاکرات هسته ای کشور را ازچاهی بیرون آورده که دلواپسان آن چاه را درست کردند. ولی بحث شیر خورشید نیز توسط همه کسانی که در راس امور بودند بدون داشتن اطلاعاتی در باره آن از سطح بین الملل برداشتند و به جای اینکه ما بعنوان یک نماینده جهانی در مسائل امداد رسانی حضور داشته باشیم ناچاریم زیر پوشش هلال احمر کار کنیم و اطلاعی از موضع گیری امدادرسانی جهان نداشته باشیم.
  • فریدون IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    1 10
    این چه انگیزه ای است که یک نفر داعیه دار دولت حرف از شیروخورشید میزندکه بعض ها هم جرعت بکنند یک سری مسایل را در کشور بیان کنند درهرنمادی معنایی نهفته است .نیازی نیست که مطرح شود .
  • ایرانی IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    7 2
    آفرین بر نویسنده این مقاله. حرف دل ملت بود.
  • بی نام IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    4 7
    من هم موافقم
  • معلم IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    2 1
    مطلب بسیار دلسوزانه ای را برای دلواپس ها و دولتی ها نوشته ای آقای کیهان شریعتمداری لطفا از روزنامه جمهوری اسلامی انصاف و حقیقت گویی را یاد بگیرید
  • جواد A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    3 13
    روزنامه جمهوری اسلامی برات متاسفماین بازی های سیاسی برای گمراه کردن مردم از متن توافق هسته ای که کسی حاضر به دفاع ازش نیست.ما دلواپس از دست رفتن دستاورد بزرگ هستیم
  • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    3 0
    خوب بود
  • طالقانی قزوینی IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    1 22
    واقعا برای روزنامه ای که نام مقدس نظام عزیزمان را به دوش می کشد متاسفم وشرمسار از این اظهاراتی که کردید فراموش کردید که در زمان 8ساله گذشته که دولت ، حقا دنبال کار وتلاش بود نه از کاه که بلکه از زره ای کمتر کاه نگذشتن و هر روز دولت را تبدیل به بمب های خبری برای بیگانگان فتنه جویان مخالفان معاندان سلطنت طلبان ودشمنان ریز و درشت داخلی وخارجی کردن حالا ما میگیم الله بهتر است یاشیروخورشید ویا جشنهای آنچنانی برای کاخ نشینان مضر است شدیم دلواپس منافع خود متاسفم از این درک پایین شما وای به حال شما که نمیفهمید وحق رو از باطل نشخیص نمی دید حتما نام الله جلوی اقدامات شمارو میگیره که تایید می کنید
  • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    19 1
    آقای مهاجری طرح شیر و خورشید چه اشکالی دارد؟ من هنوز قلبم با شیر و خورشید است اما بدون تاج شاهنشاهی. من دوست نمی دارم کشورم در فعالیت های امدادی حامل پرچم هلال عثمانی و سعودی باشد. نماد ما هنوز هم در سازمان سلیب سرخ جهانی ثبت است. این چه منافاتی با اسلام خواهی دارد؟
  • عباس IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    3 0
    سلام ،طیق قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هر ایرانی از مسئولین رده بالای نظام تا افراد عادی آزادند که نظر وعقیده خود را بدون هیچگونه ملاحظه ای بیان کنند وهیچکس نمی تواندبدلیل منافع حزبی وگروهی وتفسیرهای شخصی وسلیقه ای....در این خصوص محدودیت ایجاد کند.آزادی اظهار نظر وعقیده حقی الهی است که خداوند به انسان عطا کرده است واسلام بعنوان دین خدا منادی آن است وهیچکس حق سلب آن را ندارد.متاسفانه 2500 سال حکومت های پادشاهی فرهنگ خاصی را در در روحیات واعتقادات ایرانی ها وکشور ما حاکم کرده که هر کسی را که مثل ما فکر نکرد در صدد مقابله وحذف او برمی آییم که تا این فرهنگ از گشور ما رخت بر بندد صدها سال طول می کشد.
  • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    10 2
    ینی اظهار نظر درمورد علامت شیر و خورشید با همایش دلواپسان و تجمعات اعتراضی و اقدامات غیرمنطقی اصولگرایان افراطی هم وزن هستند ؟
  • بی نام A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    3 1
    کاش امروز امیر کبیر زنده بود
  • یوسفی IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    4 1
    خبر آنلاین نظرات مخالفان را مثل رادیو بی بی سی پخش نمی کند