۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۰

روزنامه جوان نوشت:

طی دو روز گذشته مواضع یونسی، دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی باعث واکنش بسیاری از دلسوزان انقلاب شد.

وی در بخشی از سخنانش در کنیسه یهودیان شیراز گفته است: «‌اگر من آخوند و آن خاخام‌ بگذاریم، همه مردم خوب با هم زندگی می‌کنند...»، عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست. شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود. اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مشخص نیست منظور اصلی یونسی از بیان اینکه « اگر من آخوند و آن خاخام‌ بگذاریم، » چیست و آیا تاکنون روحانیت یا خاخام‌های یهودی در ایران مانع زندگی خوب مردم با هم شده‌اند؟

مگر نه این است که حضرت امام به صراحت فرموده اند: «... آرم‌های ایران نباید آرم‌های شاهنشاهی باشد؛ باید آرم‌های اسلامی باشد. از همه وزارتخانه‌ها، از همه ادارات، باید این «‌شیر و خورشید‌» منحوس قطع بشود؛ عَلَم اسلام باید باشد. آثار طاغوت باید برود. اینها آثار طاغوت است؛ این تاج آثار طاغوت است؛ آثار اسلام باید باشد.»

وزیراطلاعات دولت اصلاحات در بخش دیگری از اظهاراتش - بدون آنکه ارتباطی به موضوع جلسه داشته باشد- به هیئات عزاداری هم اینگونه می‌گوید: «فرهنگ ایران عرفان طلب است و بیشتر روح دین و مذهب را طلب می‌کند تا ظواهر مناسک را، اما می‌بینیم که گاه سینه زنی را تا پاسی از شب انجام می‌دهند ولی زمان اندکی برای نماز اختصاص می‌دهند.»

یونسی قبل از این هم با جملاتی مسئله دار مبنی بر «‌هنوز وزارت اطلاعات به تسخیر دولت جدید در نیامده است» یا «مهمترین برنامه‌ای که اکنون باید آن را پی گیریم انتخابات مجلس شورای اسلامی است که باید همانگونه که در انتخابات ریاست جمهوری با شعار اعتدال مردم به پای صندوق‌های رأی آمدند در انتخابات مجلس نیز باید چنین اتفاقی بیفتد»، انتقادات بسیاری از خیرخواهان نظام را متوجه خود کرد.

 

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    17 0
    کاملا درست گفته. شما استدلال کنید چرا بد گفته خب همان زمان شاه هم وقتی می خواستند علایم پرچم را به دانش آموزان آموزش دهند همین را می گفتند که شیر نماد چیست و خورشید چی؟ بعد هم قرائت های افراطی روحانیون ناآگاه و خاخام های نادان مسلما باعث تبری مردم از هم می شود اگر همه این ادیان که در ذات خود واحدند به کنه فلسفه وجودی خود برمی گشتند مسلما مشکلی پیش نمی آمد و مردم چون با فطرت پاک نهاد خود و بدون کینه ورزی های حسابگرانه و استدلال های عقل گرایانه با دین برخورد می کنند هیچ مشکلی با هم ندارند و می توانند مطابق همان فطرت الهی در کنار هم باشند و در عین حال به دین خود بمانند اما وقتی پای مفسران به میان می آید مردم این طور مثل گوشت قربانی از امت واحده به گروه های متضاد تبدیل می شوند.
  • بی نام A1 ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    19 0
    در کنار این پرداختن بیش از حد به مناسک و فراموشی وظیفه اصلی آفت هر دینی است چنان چه در مثال آقای یونسی هم آمده است متاسفانه مسلک گرایی بی انضباط و همراه با افراط هسته اصلی دیانت یعنی خداپرستی را از بین برده است معلومه وقتی کسی نماز صبح اش را برای سینه زنی ترک می کنه به چیزی از دیانت ناب روی آورده است ولو این که آن دست آویز مقدس برای این دین باشد جناب یونسی هم دقیقا به همین آفت که دین یهود را هم در برگرفته اشاره می کند و می خواهد بگوید ساده سازی دین در الگوی مناسک و تکرار بی توجه و تقوا در آن آفت دیانت الهی است همین به همین سادگی این ها را هم همه می دانند ولی به دلیل ملاحظات سیاسی نمی خواهند اقرار کنند
  • بی نام A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    34 2
    از بیانات آقای یونسی حمایت می‌کنیم. به نظرم در حرفهای ایشان حرف اشتباهی زده نشده.
  • بدیع الزمان A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    10 16
    به سبقه و قیافه یونسی این همه روشنفکری نمیخوره
  • بی نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    26 1
    آن نماد شیر و خورشید اصلی بدون تاج است و در دوره قاجار بود که یک تاج کیانی هم به آن اضافه شد و بعد در دوره پهلوی تاج کیانی قاجارها با تاج پهلوی عوض شد. تاریخ در این زمینه کاملا روشن است و امثال روزنامه های خام فکری مانند جوان آب در هاون می کوبند.
  • نعيم A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    27 2
    اين روزنامه به جز اراجيف چيز ديگه اي نمي نويسه
  • علی IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    25 1
    قربون دهنت آقای یونسی حرف دل خیلی ازمردم رو میزنی..خداخیرت بده
  • مجید از مراغه IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    19 0
    انتقاد برای چه ؟ حرف بدی نزده است و ناقص هم گفته چون شمشیر را نگفته که منظور ذلفقار حضرت علی است
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    22 0
    مرفهایش که خدایی درسته۰۰۰۰عزاداری تا ساعت دو آن هم در کوچه و خیابان و برهم زدن آرامش مردم چه معنایی داره
  • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    5 18
    اینم از فرهنگ غلطشون که با شیب ملایم داره هدفمند میشه
  • ميثم A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    9 2
    روزنامه جوان سفسفته نفرما و به شعور ملت شك نكن ، كه صلاح خويش خسروان دانند
  • رکسانا IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    10 4
    خب درباره پرچم شیرخورشید که پرچم اصلی ما ایرانی ها هست و نماد شیر و خورشید یک نماد کاملا پارسی و ایرانی راست گفته.
  • رضا A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    10 1
    دورود بر یونسی
  • بی نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    از رو دست کیهان نوشته بود
  • علي A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    5 1
    مگر وزارت اطلاعات در تسخير كي بوده
  • مهدی A1 ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    5 1
    تایید میفرماییم .. همانگونه که شاعر میفرماید .اسدالله سرور غالب ... شاه مردان علی بوطالب ...