در اولین روز از سی.ای.اس 2010 محصولاتی چون نرم‌افزار ضدتصادف گوشی‌های همراه، دستگاه شارژ بی‌سیم، کتاب‌خوان پلاستیکی لاجیک، ابزار ضدسرقت موبایل، چراغ‌قوه‌های 20 ساله و سرعت‌سنج شخصی رونمایی شد.

مجید جویا: سی.‌ای‌.اس یا نمایشگاه ابزارهای الکترونیکی مصرفی، هر سال از 7 تا 10 ژانویه در لاس‌وگاس ایالات متحده برگزار می‌شود و ابزارهای جدیدی که در سال نو به بازار عرضه خواهند شد، در آن معرفی می‌شوند. سی.ای.اس امسال میزبان بیست‌هزار محصول از 140 کشور جهان است و بیش از 2700 شرکت، تازه‌ترین دستاوردهای خود را به معرض نمایش گذاشته‌اند.

سی‌نت در گزارشی به معرفی برترین نوآوری‌های ارایه‌شده در نمایشگاه امسال پرداخته است که دومین بخش آن، امروز تقدیم می‌شود. بخش اول این گزارش را در اینجا می‌توانید ملاحظه کنید.  
بخش سوم این گزارش نیز فردا تقدیم خواهد شد.

رانندگی مطمئن‌تر با ZoomSafer برای کاربران بلک‌بری
مت هاوارد که خوره گوشی‌های بلک‌بری است، نزدیک بود که در هنگام رانندگی با کودکی 9ساله تصادف کند ، چرا که در حال رانندگی مشغول ارسال اس‌ام‌اس بود. اما این حادثه سبب شد او نرم‌افزاری برای بلک‌بری بنویسد تا از بروز حوادث مشابه برای خود و دیگران جلوگیری کند.

هاوارد و همکارانش توانستند مبلغ یک میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری روی نرم‌افزار پیش‌گیرانه موبایل که آن را زوم‌سیفر نام نهادند؛ گردآوری کنند. هنگامی‌که سرعت خودرو از 16 کیلومتر بر ساعت فراتر می‌رود، زوم‌سیفر کی‌برد روی گوشی را غیرفعال می‌سازد و در پاسخ به تماس‌ها و پیام‌های متنی، متنی را ارسال می‌کند که طرف مقابل دریابد صاحب گوشی در حال رانندگی است.

خوب چرا به جای این کار، گوشی را خاموش یا بی‌صدا نکنیم؟

هاوارد توضیح می‌دهد که خیلی از دارندگان موبایل، به این معتادند که همیشه و در همه حال در دسترس باشند. احتمالا سهم قابل توجهی از تلفات سالیانه سوانح جاده‌ای در جهان هم به دلیل همین اعتیاد به استفاده از گوشی همراه در حال رانندگی است. در حالی‌که با نصب این نرم‌افزار روی گوشی، چه بخواهیم و چه نخواهیم، در هنگام رانندگی نخواهیم توانست از موبایل استفاده کنیم.

 

 

دستگاه شارژ بی‌سیم
آیا می‌توانید تصور کنید که گوشی همراه خود را روی یک صفحه بگذارید و گوشی خود به خود شروع به شارژ شدن کند؟ شرکت WiPower ، یک فناوری شارژ بی‌سیم تولید کرده که می‌تواند این کار را انجام دهد.

رایان تزنگ، هنگامی که وای‌پاور را تاسیس می‌کرد، روی یک چیز حساب کرده بود: او می‌دانست مردم چقدر از این متنفرند که همیشه ابنوهی سیم و دوشاخه برای شارژ موبایل و دیگر وسایلشان با خود ببرند.

تنفر وی منجر به ساخت فرستنده بی‌سیم قدرت وای‌پاور شد، ابزاری شبیه موس‌پد که به راحتی به دیوار وصل می‌شود و وسایلی که از گیرنده متناسب آن بهره ببرند و روی آن قرار بگیرند، بلافاصله شروع به شارژ شدن می‌کنند.

این ابزار از تشدید القایی بهره می‌برد، همان فناوری که مسواک‌های برقی چندین سال است که از آن استفاده می‌کنند تا از قطعات خود در مقابل آب محافظت کنند. پیش از این و در سال جاری، پالم شارژر تاچ‌ستون خود را معرفی کرد، که از همین فناوری استفاده می‌کند.

صفحه شارژ وای‌پاور می‌تواند هم‌زمان چندین دستگاه را که نیاز به توان متفاوتی دارند، شارژ کند. برای مثال یک دوربین دیجیتال نیاز به توانی خیلی بیشتر از یک ام.پی.تری‌پلیر دارد، ولی هر دوی آنها را می‌توان با هم روی صفحه دستگاه گذاشت و به راحتی شارژ کرد.

کتاب‌خوان الکترونیکی پلاستیکی لاجیک
پلاستیک لاجیک، سازنده ای‌ریدر کماکان ناشناخته Que، بالاخره در جریان سی‌ای‌اس 2010 از این محصول خود رونمایی خواهد کرد و جزئیات قیمت‌گذاری آن را نیز اعلام خواهد نمود.
فناوری‌های پلاستیک لاجیک در کمبریج انگلستان متولد شده و گروه تحقیقات این شرکت، ده سال برای یافتن راه‌های استفاده از ترانزیستورهای پلاستیکی به جای ترانزیستور سیلیکونی در نمایشگر ای‌ریدر وقت گذاشته است.

استادان آزمایشگاه‌های کاوندیش در کمبریج در نهایت به یک ای‌ریدر قابل انعطاف رسیده‌اند که مانند نمایشگرهای شیشه‌ای نوک، خرد نمی‌شود. ساخت آن نیز به شرکتی آلمانی سپرده شده و تا آنجا که ما می‌دانیم، هزاران دستگاه از این محصول تاکنون آماده بارگیری شده‌اند.

جلوگیری از گم شدن و یا سرقت موبایل‌ها، لپ‌تاپ‌ها و بچه‌ها با Nio
بیشتر آنهایی که گوشی تلفن خود را گم کرده‌اند و یا قربانی سرقت موبایل شده‌اند، احتمالا چنین چیزی را نیز فریاد زده‌اند: «نه!!!!!!!! شماره‌های حافظه گوشی!».

شرکت Tenbu Technologies که از شرکت‌های پیشروی خدمات موبایل است، برای حل این مشکل نیو را معرفی کرده است، یک برچسب امنیتی بلوتوثی که به تمام وسایل شما می‌چسبد و اگر لپ‌تاپ، تلفن، کلیدها و یا حتی کودک شما از محدوده آن خارج شوند، شروع به بوق زدن می‌کند.

این ابزار می‌تواند وسایلتان و اطلاعات با ارزش درون آنها را برایتان حفظ کند.

ولی دقیقا چه کاری می‌کند؟ نیو را به کلیدها، کیف لپ‌تاپ، یا هر چیز دیگری که می‌خواهید از دست ندهید؛ وصل کنید. برچسب نیو با نرم‌افزار نیو که روی گوشی همراه با قابلیت بلوتوث شما نصب شده، ارتباط برقرار می‌کند. هنگامی که از محدوده امنیتی از پیش تعریف‌شده خارج شوید، سیستم هشداردهنده شروع به بوق زدن می‌کند.

پایین‌ترین رده امنیتی به شما اجازه می‌دهد که پیش از شروع سیستم هشدار به بوق زدن، تا 22 متر از وسیله مورد نظر فاصله بگیرید. در رده بالاترین اهمیت، این فاصله مجاز به تنها یکی دو متر محدود می‌شود. این حالت می‌توان هنگام سوار شدن به وسایل نقلیه که در آنها خطر جاگذاشتن لوازم وجود دارد، مورد استفاده قرار بگیرد.

این ابزار هم‌اکنون به قیمت 70 دلار فروخته می‌شود. یعنی این که محافظت از لوازم شخصی خیلی هم ارزان نیست، ولی خوب از دست ندادن اطلاعات شخصی شاید بیش از این‌ها اررزش داشته باشد.

با هدفون‌های سفارشی Yurbud، از شر گوشی‌های ناراحت راحت شوید
معمولا کسی از هدفون‌ها، مخصوصا آنها که همراه با ام‌پی‌تری پلیرها عرضه می‌شوند، انتظار راحتی ندارد: از گوش می‌افتند، لق می‌زنند، و یا منجر به درد می‌شوند.

ست بورگت، مدیر عامل شرکت Yurtopia، وقتی برای مسابقات ورزشی تمرین می‌کرد، به نیاز برای تولید چنین چیزی پی برد. او با بهره بردن از پیشینه خود در ابزار پزشکی غیرتهاجمی، سعی کرد چیزی بسازد که مشتریان به جای تعویض هدفون‌های فعلی، یک ارتقادهنده به آن‌ها بیافزایند.

مصرف‌کنندگان می‌توانند عکس گوش خود را بفرستند و یورتوپیا از آن برای تعیین اندازه درست استفاده کند. 12 سایز متفاوت وجود دارند، در نتیجه به رغم آن‌که این پوشش‌های گوشی به طور سفارشی تولید نمی‌شود، ولی مناسب‌ترین اندازه برای هر گوش را می‌توان از بین آنها یافت.

یورباد، عایق صدا است و از نشت آن جلوگیری می‌کند، چیزی که در مورد هدفون‌های کوچک معمولی زیاد اتفاق می‌افتد. در نتیجه، به ادعای یورتوپیا، مصرف‌کنندگان می‌توانند صدای دستگاه خود را تا 40 درصد کاهش دهند. قیمت خرید یک جفت یورباد 20 دلار و برای دو جفت، 30 دلار خواهد بود.

چراغ قوه اضطراری mPhase تا سال 2030 روشن خواهد ماند
شرکت mPower Technologies، چراغ‌قوه‌ای با طول عمر 20 سال را عرضه خواهد کرد: روشنایی اضطراری ام‌پاور.

اهمیت چنین دستگاهی را وقتی درک خواهید کرد که در تاریکی مانده باشید و باتری چراغ قوه شما هم تمام شده باشد، اتفاقی که در هنگام تعویض لاستیک اتومبیل برای مدیرعامل این شرکت افتاد! او در آن هنگام تصمیم به ساخت چراغ‌قوه‌ای گرفت که هیچ وقت خاموش نشود.

شرکت ام‌پاور از آن زمان با استودیوی طراحی پورشه همکاری کرده تا چراغ‌قوه‌ای براق تولید کند که علاوه بر روشنایی طولانی‌مدت، بتواند وسایل دیگر را هم از طریق اتصال یو‌اس‌بی تغذیه کند. نتیجه آن، تولید این چراغ قوه بود که در نمایشگاه به طور رسمی معرفی خواهد شد.

رادار جیبی برای مربیان ورزشی و خبرچین‌ها
چرا باید تمام لذت استفاده از سرعت‌سنج‌ها متعلق به پلیس باشد؟ شرکت Pocket Radar یک سرعت‌سنج جیبی برای کسانی ساخته که به دانستن سرعت اجسام متحرک علاقه‌مندند.

شاید خبرچین‌ها دوست داشته باشند که با آن، موتورسواران یا پلیس‌ها را هدف بگیرند، ولی از پاکت رادار می‌توان جدی‌تر هم استفاده کرد.

استیو گودی، یکی از موسسین این شرکت در مصاحبه‌ای توضیح داد که حتی طرفداران هاکی، دوچرخه‌سواری، اسب‌دوانی و فوتبال هم می‌توانند از این ابزار استفاده کنند. او می‌گوید: «این دستگاه در هر ورزشی با یک شیء متحرک کاربرد دارد».

موسسین این شرکت، چهار سال صرف تولید این دستگاه کردند که در بهار سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. با قیمت 199 تا 249 دلاری این ابزار، تنها طرفداران سینه‌چاک ورزشی می‌توانند از پس خرید آن برآیند. با این حال، شاید استفاده از آن برای استفاده مربیان ورزشی مناسب باشد، کما این‌که هم اکنون نیز یک نمونه از آن توسط یک مربی بیس‌بال استفاده می‌شود.

بدن‌سازی و شارژ ابزار با YoGen
قطعا آدم‌های اهل سفر، عاشق شارژرهای خورشیدی موبایل هستند، ولی اگر به جایی بروند که خورشید نباشد، چه؟

شرکت Easy Energy برای بر طرف کردن این مشکل، یوجن را عرضه خواهد کرد، یک شارژر موبایل که فقط به نیروی دست شما متکی است. برای استفاده از این شارژر جیبی، باید به دفعات متعدد تسمه هندل نخی آن را کشید، درست همانگونه که موتور یک دیزل ژنراتور کوچک خانگی را روشن می‌کنند.

این شرکت، محصول یوجن را به عنوان بخشی از پروژه خود برای «تامین نیاز جهانی برای تولید شارژرهای دستی کوچک، و تولید کننده انرژی سبز» به بازار عرضه می‌کند. ایزی‌انرژی همچنین در نظر دارد یوجن‌مکس را عرضه کند، یک شارژر لپ‌تاپ که با فشردن یک پدال پایی کار می‌کند (مانند چرخ خیاطی‌های قدیمی).

این محصول که تا ماه آینده به بازار عرضه می‌شود، 40 دلار قیمت دارد و در دو نوع سیاه و شفاف عرضه می‌شود.

قفل ضد سرقت MapLock برای جی‌پی‌اس خودرو
طبق آمار Who-Rae، یک شرکت استرالیایی تولید کننده محصولات مصرفی، فروش جی‌پی‌اس در سال‌های اخیر بیش از 700 درصد افزایش داشته است. ولی مشکل اینجاست که با افزایش محبوبیت و مصرف، جرایم هم وارد می‌شوند؛ و به ادعای این شرکت، اکنون بیشترین چیزی که از خودروها در جهان سرقت می‌شود، جی‌پی‌اس است.

از همین رو وو-رای مپ‌لاک را عرضه کرده است، یک ابزار امنیتی که به جی‌پی‌اس وصل می‌شود و آن را با کابل به فرمان اتومبیل می‌چسباند. با استفاده از این ابزار هم جی‌پی‌اس شما سر جای خودش می‌ماند، و هم اینکه دزدها به های برداشتن آن، به خودرو خسارت وارد نمی‌کنند و با شکستن شیشه پنجره و تخریب داخل اتومبیل سعی نمی‌کنند آن را از جا در بیاورند. و این یعنی حفاظت مضاعف.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 35301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =