خانه ملت نوشت:

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه بازدید مسئولان سازمان زندان‌ها از این مراکز براساس یک برنامه روتین و همیشگی آیین‌نامه اجرایی سازمان انجام می‌شود، گفت: دشمنان نظام که برخی از آنان در داخل زندان هستند،‌ خواستند با شایعه‌پراکنی از این موضوع بهره‌برداری سیاسی کنند و با جوسازی، شایعه و دروغ به دنبال ایجاد هجمه جدیدی علیه نظام بودند.

غلامحسین اسماعیلی،‌ در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین و اخبار منتشر شده در رسانه‌های خارجی مبنی بر مجروح شدن تعدادی از آنان گفت: اصلا این موضوع مطرح نیست و صحت ندارد، زیرا بازدید مسئولان سازمان زندان‌ها از این مراکز براساس یک برنامه روتین و همیشگی آیین‌نامه اجرایی سازمان انجام می‌شود و دشمنان نظام که برخی از آنان در داخل زندان هستند،‌ خواستند با شایعه‌پراکنی از این موضوع بهره‌برداری سیاسی کنند. از طرف دیگر این افراد که قطعاً سینه‌چاک نظام نیستند، با جوسازی، شایعه و دروغ به دنبال ایجاد هجمه جدیدی علیه نظام بودند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با تاکید بر اینکه هیچ مصدومی در بازرسی اخیر مسئولان این سازمان از بند ۳۵۰ زندان اوین مشاهده نشده است، به برخی اظهارات نمایندگان مجلس در خصوص مصدومیت برخی از این زندانیان اشاره کرد و گفت: من امروز با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای نمایندگان توضیح دادم که در این بازرسی هیچ موردی از مجروحیت و درگیری مشاهده نشد و کسی به بیمارستان منتقل نشده است.

وی درباره موضوعات مطرح شده مبنی بر برقراری تماس مستقیم از سوی یکی از زندانیان از داخل زندان اوین با شبکه شایعه‌پراکنی بی‌بی‌سی فارسی تصریح کرد: یکی از علل بازرسی ما از زندان اوین پیگیری و کور کردن این خطوط ارتباطی بود و خوشبختانه ۹۵ درصد از این خطوط ارتباطی کور شد و خطوط باقی‌مانده نیز در آینده بسته می‌شود، از این‌رو ناراحتی این افراد همین است که ابزارهای ارتباطی از آنان گرفته شده است.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درخصوص خبرهای مطرح شده مبنی بر سکته قلبی یکی از زندانیان سیاسی در حین بازرسی بند ۳۵۰ زندان اوین گفت: قطعاً این مطلب دروغ است و آن شخصی که با شبکه معاند بی‌بی‌سی فارسی مصاحبه کرده از دروغگویان بزرگ است. از طرف دیگر سازمان زندان‌ها در رابطه با شایعه‌پراکنی برخی از زندانیان پرونده تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شده است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =