ایرنا نوشت:

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از جذب و بکارگیری حدود سه هزار نفر به عنوان کادر اجرایی در اردوگاه های کار اجباری محکومان مواد مخدر خبر داد.
غلامحسین اسماعیلی گفت: معاونت منابع انسانی مجوز کلی برای جذب نیرو در اردوگاه های کار اجباری محکومان مواد مخدر را داده است اما در حال حاضر مشغول مبادله موافقت نامه های بودجه سال 93 هستیم.

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور درباره آخرین وضعیت آماده سازی اردوگاه های کار اجباری محکومان مواد مخدر گفت: در حال حاضر بخش هایی از اردوگاه های خراسان و اصفهان به بهره برداری رسیده و در صورت تخصیص اعتبارات لازم، اردوگاه های جدید شامل تهران، کرمان و سیستان و بلوچستان نیز تابستان امسال به بهره برداری می رسد.

اسماعیلی با بیان اینکه در بودجه سال گذشته، 70 میلیارد تومان برای آماده سازی اردوگاه های کار اجباری محکومان مواد مخدر اختصاص یافته بود گفت: قرار بود ایام پایانی سال گذشته حداقل یک سوم این مبلغ اختصاص یابد که متاسفانه در روزهای پایانی سال گذشته 17 و نیم میلیارد تومان آن تامین اعتبار شد.

رییس سازمان زندان ها گفت: بعد از پیگیری ها مشخص شد اشتباهی در تخصیص اعتبار صورت گرفته و قول دادند در ماه های ابتدایی امسال در قالب بودجه سال 93 جبران کنند.

به گفته اسماعیلی در صورت آماده سازی اردوگاه های جدید، در مجموع 30 هزار محکوم مواد مخدر به این اردوگاه ها منتقل و نگهداری می شوند.


رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور همچنین در خصوص آخرین وضعیت بهره برداری از دستبندها و پابندهای الکترونیک گفت: از تعداد محدودی از دستبندها و پابندهای الکترونیک به صورت آزمایشی در مرخصی های نوروزی استفاده شد و برای بهره برداری رسمی نیازمند تصویب دو آیین نامه اجرایی در دولت و قوه قضاییه هستیم.

اسماعیلی گفت: آیین نامه مربوط به دولت هفته گذشته در جلسه هیات وزیران به تصویب رسید و هم اکنون منتظر تصویب آیین نامه مربوط به قوه قضاییه هستیم که بزودی به تصویب رییس قوه قضاییه می رسد.

او با بیان اینکه سرورهای دستبند ها و پابندهای الکترونیک به طور کامل نصب شده است گفت: با تصویب دو آیین نامه یاد شده بهره برداری رسمی آغاز خواهد شد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =