فارس نوشت:

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها در سال جدید نقشی است که آموزش و پرورش در قانون سنجش و پذیرش دانشجو دارد. یعنی ظرف مدت ۵ سال حداقل ۸۵ درصد داوطلبان براساس سوابق تحصیلی گزینش خواهند شد.

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در خصوص برنامه‌ها و اولویت‌های کاری امسال گفت: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌هایمان در سال جدید نقشی است که آموزش و پرورش در قانون سنجش و پذیرش دانشجو دارد؛ یعنی سال به سال به سمت اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو پیش می‌رویم.

او ادامه داد: بر اساس این قانون ظرف مدت پنج سال حداقل 85 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها از کنکور آزاد می‌شود و داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی گزینش خواهند شد.

عمادی گفت: بار اصلی اجرای این قانون بر عهده مرکز سنجش آموزش و پرورش است و باید امتحانات سه سال آخر دوره متوسطه را نهایی کنیم و به تدریج به این سمت پیش رویم و یکی از اولویت‌های اصلی‌مان نقش آموزش و پرورش در اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو است.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: باید به سمت استانداردسازی هرچه بیشتر امتحانات نهایی و طراحی سؤال امتحانی پیش رویم که این نیز فرایندهای خاص خودش را دارد که باید آموزش‌های لازم را در برنامه قرار دهیم و طراحان سؤال آموزش ببینند و با کیفیت بهتری طراحی سؤال را انجام دهیم.

او ادامه داد: مأموریت مرکز سنجش آموزش و پرورش در واقع سنجش همه مؤلفه‌ها و عناصر نظام تعلیم و تربیت است و به این سمت پیش می‌رویم تا از مسئولیت و برگزاری امتحانات نهایی فراتر رفته و وظیفه سنجش عناصر و مؤلفه‌های دیگر نظام تعلیم و تربیت از جمله نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و امکانات را داشته و یک نظام تعاملی با حوزه‌های مختلف وزارتخانه در این جهت را برقرار کنیم.

عمادی به اولویت کاری دیگر امسال اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اولویت‌ها که جزو برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش بوده و از مجلس رأی گرفته است و این مرکز باید مسئولیت آن را در سال 93 برعهده گرفته و انجام دهد، طراحی و استقرار نظام تضمین کیفیت در آموزش و پرورش است که برای این کار نیز کارگروه‌هایی تشکیل شده است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    6 3
    گزينش با سابقه تحصيلي ظلم به خيليهاست و لطف به عده اي كه يا سوال داشتن يا معلم خصوصي به نظرم كنكور سنجش بهتريه ويا حداكثر ٥٠ درصد سوابق باشه
  • بی نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    6 0
    حذف کنکورموجب لرزیدن پایه های علم درایران100درصدخواهدشد.نبودازمونی جامع برای پذیزش دانشگاه خطردارد.به نظرمعدل20به معنای تسلط داشتن به علم مربوطه دران سال است؟باوجودازمونهای ساده ی نهایی هرچنداسمش رامفهومی میگذارندبه نظرشماعلم فردچقدرافزایش میابدعلم رابه خاطرارزش معنوی وانسانیش نه بلکه بخاطر20گرفتن وپس ازمدتی ازذهن پاک شدن ودرنهایت استخدام شدن طلب میکنندپس کجاست ارزش علم .حقوق.علمی که ریشه درحقانیت پروردگارداردتنهاکسی که به تمامی علوم احاطه داردناراحت هستم برای انسانهای ظاهرنگرکه هیچگاه معنا،عشق و علم رادرک نخواهندکردذاتادرحال روزگارثروت پرده چشمهارابسته.ثروتی که جزدرراه معنویت ارزش های والاانسانی وعلم درهرراهی مصرف میشود.تمنام حذف نشدن کنکوروتغییرنحوه سوالات بطور علمی ونهایی شدن کلیه سالها
  • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    1 1
    همین الانشم 80درصد داوطلبای کنکور بدون آزمون میرن ماصدها محل وکد رشته محل داریم مهم دانشگاه های باکیفیتن که درصدکمی رو ازکل دانشگاه های کشوربه خودشون اختصاص میدن .حذف کنکورناعادلانست