فارس نوشت:

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: اینکه یزد توانسته ۲۰ سال متوالی رتبه نخست کنکور سراسری در کشور را از آن خود کند، ریشه در اعتقادات مذهبی و سختکوشی یزدی‌ها دارد.

احمد شیرزاد، ظهر امروز در جشن افتخار بیستم استان یزد اظهار داشت: یزد با تلاش دانش‌آموزان و معلمان خود توانسته ۲۰ سال به طور متوالی رتبه نخست کنکور سراسری را از آن خود کند.

وی عنوان کرد: در ۲۰ سال گذشته کارشناسانی از استان‌های مختلف برای بررسی علت کسب رتبه‌های علمی در یزد به این استان مراجعه کردند و با مدیران مدارس و معلمان، دلایل موفقیت را مورد بررسی قرار دادند اما به نتیجه دلخواه خود نرسیدند.

شیرزاد خاطرنشان کرد: علت آن این است که موفقیت‌های ۲۰ سال گذشته دانش‌آموزان یزدی، دلایل نهفته دارد که از آن جمله می‌توان به دلسوزی معلمان، تلاش و همت دانش‌آموزان، تدین و پیگیری خانواده‌ها، همراهی مسئولان استان و از همه مهم‌تر هویت یزدی بودن دانش‌آموزان که با تدین، تلاش، قناعت و سختکوشی عجین است، اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه آماری از کنکور سراسری سال ۹۲، بیان کرد: در استان یزد در گروه آزمایشی ریاضی ۳ هزار و ۲۷ نفر شرکت کردند که ۷۴ درصد از این تعداد در دانشگاه‌ها پذیرفته شدند و یزد در این زمینه رتبه نخست کشور را از آن خود کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد همچنین عنوان کرد: در رشته علوم تجربی نیز ۵ هزار و ۳۰۳ نفر در استان یزد در کنکور شرکت کردند که ۵۴.۹ درصد از این تعداد پذیرفته شدند و یزد در این گروه نیز حائز رتبه نخست شد.

شیرزاد یادآور شد: در رشته علوم انسانی نیز ۴ هزار و ۵۴ نفر در کنکور شرکت کردند که ۶۹.۶ درصد از آن‌ها پذیرفته شدند و رتبه اول این گروه نیز از آن یزد شد.

وی تعداد شرکت‌کنندگان رشته هنر را نیز ۷۵۳ نفر اعلام کرد و افزود: ۲۳.۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این رشته در دانشگاه‌ها پذیرفته شدند که یزد در این رشته رتبه دوم را از آن خود کرد.

شیرزاد آمار شرکت‌کنندگان در رشته زبان‌های خارجی را نیز هزار و ۷۹۴ نفر اعلام کرد و گفت: در این رشته ۱۱.۹ درصد قبول شدند که رتبه یزد در این رشته ۲۹ شد که چندان قابل قبول نیست.

وی عنوان کرد: این رتبه نشان می‌دهد که یزد در زمینه زبان‌های خارجی ضعف دارد و باید بیشتر بر روی آن کار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه در کنکور سراسری ۹۲ در مجموع ۱۴ هزار و ۹۳۱ نفر از یزد شرکت کردند و ۵۶ درصد قبول شدند، عنوان کرد: بعد از یزد مازندران با ۵۲.۵ درصد قبولی دوم و سمنان با ۵۱.۸ درصد قبولی سوم شدند.

در این مراسم که با حضور مادر شهید احمدی روشن، معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش، استاندار و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد، از دانش‌آموزان برتر علمی استان یزد تجلیل شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    4 0
    نکته اساسی در موفقیت یزد اینه که در هیچ استانی به اندازه یزد معلم ها با دانش آموزان کار نمی کنند. معمولاً آموزش و پرورش یزد معلمها رو تحت فشار میزاره و اونا رو به رقابت با هم وادار کرده و با برگزاری آزمونهای مختلف سعی میکنه دانش آموزان رو در کنکور موفق کنه. یاد تلاش و فشار چینی ها میفتم که بر بچه ها میارن تا در المپیک مقام بیارن
  • کنکوری A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    5 0
    برای ما کنکوریها هم دعا کنید.
  • بی نام JP ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    2 4
    خالی بندی در حد تیم ملی......مگر ظرفیت دانشگاههای دولتی چقدره؟؟؟؟اگر منظور ایشان دانشگاه ازاد و پیام نور هم هست که اینها کلی ظرفیت خالی دارند و در خیلی از این دانشگاهها بدون خواندن هم هر کسی قبول میشه.....اتفاقا دلیلش اینه که فضای شهر یزد سنگینه و جوانهاش دوست دارن هر جور شده از شهرشون در برن......دلیلش فقط همینه نیازی هم به کارشناسهاتون که اتفاقا نتونستن دلیلشو بفهمن نبوده و کلی حق ماموریت الکی هزینه کردین............چه فخری هم میفروشه......خبر انلاین این همه زحمت میکشم و تایپ میکنم خدا وکیلی سانسور نکن
  • بی نام A1 ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    7 1
    البته سختکوشی یزدی ها قابل تقدیر است. با این حال آماری که ایشان ارائه کرده اند بیشتر یک آمار کمی است و همه می دانیم هر قبولی در کنکور این روزها خیلی هم موفقیت محسوب نمی شود. فکر می کنم اگر درصد رتبه های برتر کنکور سراسری را اعلام نمایند می توان عادلانه تر نسبت به میزان موفقیت استان های کشور اظهار نظر کرد.
    • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      7 0
      این موضوع رو به یزدی ها تبریک میگم. ولی کنکور که معیار خوبی برای سنجش برتری علمی نیست که. توی کشور ما برای اینکه کار راحت بشه، کنکور رو گذاشتن. کنکوری که بر مبنای حفظیات و معلوماتی هست که بعد از یکی دو سال کلا فراموش میشه، چطوری میتونه معیار سنجش باشه!؟ متاسفانه سیستم آموزشی ما چه در مدرسه و چه در دانشگاه ضعیفه و سیستم سنجش ما خیلی ضعیفتر . من خودم کنکورم بد نشد و همون سال اول توی دانشگاه دولتی خوب قبول شدم، ولی این همه نخبه های ما در کنکور، چه دردی رو از مملکت دوا کردن!؟ من خودم رتبه های زیر 50 کنکور ارشد رو میشناسم که بیکارن! هر چند که سیستم کاریابی ما هم خیلی خیلی داغونه.
  • سیدداود IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    2 3
    آفرین بر شما که به حق شایسته چنین ‏ جایگاهی در عرصه علمی شدید و این نیست مگر با قنوت و قنات و قناعت،‏ که همان تدین ، پشتکار و خویشتنداری شما.‏ مرحبا بکم.‏ ماشاالله لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم.
    • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      2 0
      هیچ استانی اینقدر به معلمهاش فشار نمیاره که یزد میاره. همش تست و همش آزمون!!!!! از کلاس اول ابتدایی میشنین تست کار کردن. اینکه هنر نیست!!!! البته بایستی در صد قبولی در دانشگاههای معتبر را هم سنجید