از زمانی که گروهک تروریستی جیش العدل اعلام کرد که 4 مرزبان ایرانی را آزاد کرده است خبرها متناقضی از وضعیت آن ها منتشر شده است.

سید صادق روحانی: گروهک تروریستی جیش العدل روز جمعه 15 فروردین اعلام کرد که 4 مرزبان ایرانی را آزاد و به نیروهای ایرانی تحویل داده است. عبدالرئوف ریگی، سخنگوی گروهک تروریستی جیش العدل در مصاحبه با العربیه گفت: تنها چهار نظامی ربوده شده به ایران تحویل داده شدند و جسد "جمشید دانایی فر" همچنان در اختیار این گروه است.

ریگی افزود: دولت ایران هیچ قولی برای آزادی بازداشت شدگان بلوچ نداده است.(ایـــنـــجـــا) همان روز اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران هم اعلام کرد که مرزبانان ربوده شده ایرانی امروز به رابط جمهوری اسلامی ایران در پاکستان تحویل داده شده‌اند، اما هنوز وارد کشور نشدند.(ایــنـــجــا)

فردای آن روز هم رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با تایید خبر آزادی ۴ مرزبان ایرانی گفت، اکنون سربازان کشورمان تحویل نیروهای امنیتی ایران شده‌اند.(ایـــنـــجـــا)

در حالی که این مقامات ایرانی از آزادی 4 مرزبان گروگان گرفته شده خبر می دادند، رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور با بیان این که اخبار قطعی درباره مرزبانان ربوده شده ایرانی متعاقبا اعلام می شود؛ گفت: اخبار مربوط به مرزبانان به محض ورود آنان به خاک ایران اعلام می شود.روح الله جمعه ای گفت: موضوعاتی نظیر این که مرزبانان تحویل رابط ایرانی شده اند، نادرست است چرا که ما به هیچ عنوان رابطی در این زمینه نداریم.(ایـــنـــجـــا)

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در پی انتشار خبر تحویل مرزبانان به گروه‌های مردمی ایرانی در برخی خبرگزاری‌ها با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک تحویل مرزبانان ربوده شده را تکذیب کرد. علی اوسط هاشمی در بخشی از یادداشت خود در فضای مجازی نوشت: لازم است به عرض مردم عزیز ایران که مشتاقانه در صدد کسب اطلاع از سرنوشت مرزبانان غیور هستند برسانم که تاکنون همه آن‌چه که در خصوص مرزبانان مطرح شده، بیانیه‌های گروهک بوده و تا این لحظه از طرف هیچ مقام رسمی، خبری مبنی بر تحویل مرزبانان واصل نگردیده است.(ایــنــجــا)

روز یکشنبه معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان خبر ورود ۴ مرزبان به خاک کشورمان را تکذیب کرد.(ایــنـــجــا) تکذیب معاون استاندار سیستان از یک سو و اظهارات مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان که گفت مرزبانان در دست نیروهای خودی هستند بر ابهام موضوع افزود.( ایــنــجـــا)

حالا امروز مولوی عبدالحمید یک بار دیگر اعلام کرده است که مرزبانان ایران تا ساعاتی دیگر وارد ایران می شوند. این در حالی است که هنوز مقامات وزارت کشور اظهار نظری در این مورد نکرده اند. عبدالحمید همچنین گفته که پیکر شهید دانایی فر همراه مرزبانان نیست.

به نظر می رسد اعلام زودهنگام برخی از مسئولان غیرمرتبط با مسئله گروگان گیری از یک سو و سکوت و تکذیب های مقامات وزارت کشورکه مستقیما با مسئله گروگان گیری در ارتباط هستند موجب ابهامات زیادی در مسئله ربوده شدن گروگان های ایرانی شده است و هنوز مشخص نیست که گروگان ها کجا هستند و کی قرار است به آغوش خانواده های خود باز گردند.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناصر ج IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    209 5
    چرا به جای این همه خبر های متناقض رسانه ملی هیچوقت به این خبر نپرداخت و اطلاع رسانی نکرد؟ یعنی این خبر کمتر از خبر انتخابات افغانستان یا تولید تلفن همراه نسل جدیده که اخبار تلویزیون داره مدام روش مانور میده؟رسانه ما یه پیرزن توی امریکا خودکشی میکنه یا یه بچه توی اسرائیل ربوده میشه یه هفته راجع بهش خبر تصویری میره و میگه این رسالت منه ولی کسی پیدا نمیشه بهشون بگه توی بحث شهادت سرباز ایرانی یا آزادی اونها شما هیچ رسالت خبری ندارید؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    منم نميدونم مثلا كوثري چيكاره است اين وسط كه قبل از همه اظهار فضل كرده؟! كسي نيست به اين آقا اينو بفهمونه؟
  • من یک ایرانی ام EU ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    88 4
    مرحبا به غیرتتان ای مردم ایران شما با خواست و پیگری تان موجبات آزادی این سربازان وطن را پدید آوردید. و الا اینان نیز همچون شهید دانایی فر به دلیل سردرگمی و بی مسئولیتی مسئولین هیچگاه قادر نبودند خانواده و فرزندان خود را برای بار دیگر ببینند این نمونه ای است از تحقق خواست و مطالبه ی ملی و نشان می دهد این مردم می توانند کارهای بزرگی انجام دهند
  • بی نام GB ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    ملت نشون دادن که اگه همه پیگیر بشن موضوع حل میشه اینها که فقط حرف میزنن و همیشه وضع رو خراب تر میکنند خدا این مولوی عبدالحمید رو نگهداره که کلی تلاش کرد اینها رو ازاد کنه.
    • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
      0 1
      جل الخالق! این بابا هم که داره از انگلیس کامنت میذاره عبدالحمید شناس شده هههههه. یهو یه شبه همه خوانندگان خبر آنلاین که بقال سر کوچه شون رو هم نمیشناسن مولوی رو میشناسن. به این میگن هوش و ذکاوت. مولوی اگه میلیونها دلار هم خرج میکرد اینقدر سرشناس نمیشد. اما خبرآنلاین و سایت الف مفت و مجانی این آدم را مشهور کردن.
  • ايراني IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    99 2
    فقط كافيه باراك اوباما لباسش پاره باشه يا مقامات از خدا بيخبر صهيون خشونت نشون بدن اون وقت ببين رسانه ملي چه ميكنه
    • بی نام A1 ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
      1 0
      آخه اصولا این چیزا نباید نگرانی مردم باشه. مرزبانی که هموطن ماست چه اهمیتی داره؟ واقعا ما چرا باید بیخودی خودمون رو درگیر هموطنمون بکنیم و نگران اسارت پاره های تنمون باشیم ؟ ما باید به اون خارجی های بدبختی فکر کنیم که هیچ کس نیست غصش رو بخوره و مشکلاتشون رو حل کنه
  • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    127 7
    صدا سیما فکر می کنه مردم نمی فهمن !!!! داره از کشور امریکا فقر نشون میده ...اونم امریکا اخه چرا خودتونو فریب میدید
  • آزاد A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    80 4
    اگه یه فلسطینی. پاش زخمی بشه رسانه به اصطلاح ملی بوق وکرناش گوش فلک رو کر میکنه اما جوانان ما راگروگان گرفتن خفه خون گرفته.
    • واقع بین IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
      0 1
      خدا کنه واقعا مشکلت و ناراحتیت گروگانگیری جوونای ما باشه !!!
  • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    از یکی شنیدم تا کاملا امنیت مرزبانان برقرار نشه و وارد ایران نشن این خبر رو عمومی نخواهند کرد
  • سینا A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    1 0
    عملکرد صداوسیما در این رابطه جای هیچ دفاعی نداره بااون سریالی که بدون هیچ نظارتی روی آنتن میره وخشم اقوام ایرانی را موجب میشه بعدهم که کل جهان به موضو سربازان ایرانی می پردازند آنووقت رسانه ملی حیرون تبلیغ اطلس مال وبانک انصاره
  • مهين IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    1 0
    خدايا شكرت ديروز كه تو تي وي ديدمشون خيلي خوشحال شدم به خاطر سلامت برگشتن اين 4 نفر و خيلي ناراحت چون جمشيد دانايي فر عزيز پيششون نبود خدا به خانوادش صبر بده چي كشيدن وقتي ديدن فرزندشون با اينا رفت ولي با اينا نيومد...........
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 1
    آخه عملکرد دولت چه ربطی به صدا وسیما داره دماغ سوخته ها