ایرنا نوشت:

رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور با بیان این که اخبار قطعی درباره مرزبانان ربوده شده ایرانی متعاقبا اعلام می شود؛ گفت: اخبار مربوط به مرزبانان به محض ورود آنان به خاک ایران اعلام می شود.
«روح الله جمعه ای» اظهار امیدواری کرد که اخبار خوبی را درباره مرزبانان داشته باشیم.

او همچنین اخبار مربوط به ورود مرزبانان ربوده شده به خاک ایران یا تحویل آنان به مقامات ایرانی را تایید نکرد و گفت: امیدواریم اخبار کامل و مناسبی را در ساعات آینده اعلام کنیم.

رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور ادامه داد: گروهک تروریستی جیش العدل که مرزبانان اعلام نکرده که آنان را به ایران تحویل داده و هیچ جایی این موضوع را اعلام نکرده اند.

جمعه ای با بیان این که مرزبانان ربوده شده هنوز وارد قلمرو ایران نشده اند، گفت: آنها هنوز تحویل سفارت و کنسولگری ایران داده نشده اند و حتی به هیچ عنوان وارد خاک کشور نشده اند.

او گفت: موضوعاتی نظیر این که مرزبانان تحویل رابط ایرانی شده اند، نادرست است چرا که ما به هیچ عنوان رابطی در این زمینه نداریم.

او ادامه داد: ایران بر اساس قوانین بین الملل دارای نمایندگی در سایر کشورها است و صرفا رابط یا اخبار نادرست در این باره کذب است و کار از طریق نمایندگی ها و به صورت رسمی پیگیری می شود.

رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور درباره اخبار منتشر شده غیر رسمی در برخی رسانه های کشور که از آزادی مرزبانان ربوده شده خبر دادند، گفت: رسانه ها باید از منابع رسمی و مسوولان ذیربط اخبار را پیگیری و منتشر کنند.

جمعه ای از رسانه ها خواست از بیان اخبار و مطالب پراکنده و نادرست از منابع نامشخص خودداری کنند چرا که این خبرها نه تنها کمکی به روند حل مساله نمی کند بلکه می تواند در این زمینه باعث مشکلات تازه ای شود.

وی تاکید کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل برای مرزبانان پاسخگویی و مسوولیت به عهده انتشار دهندگان و بیان کنندگان مطالب است.

رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور با بیان این که این وزارتخانه از روز نخست ربودن پنج مرزبان ایرانی پیگیر مسایل بوده است، گفت: روند حل مشکل مرزبانان از روز نخست با محوریت وزارت کشور و هماهنگی و همکاری تمام ارگان ها و دستگاه های ذیرط پیگیری شده و قطعا نتایج از این منبع اعلام می شود.

جمعه ای خاطرنشان کرد: برخی افراد در رسانه ها طی مصاحبه هایی اعلام کردند که ما پیکر مرزبان شهید را تحویل گرفته ایم که این اشتباه است و حتی خود گروهک تروریستی جیش العدل هم مطلبی درمورد تحویل جسد مطرح نکرده است.

پنج مرزبان ایرانی شامگاه هفدهم بهمن سال گذشته در منطقه جکیگور استان سیستان و بلوچستان و در نزدیکی مرزهای کشور پاکستان ربوده شدند.

گروهک تروریستی موسوم به «جیش العدل ایران» 19 بهمن ماه 92 با انتشار تصاویری در صفحه توئیتر خود مسوولیت ربایش 5 نفر مرزبان ایرانی را بر عهده گرفت.

در روزهای گذشته برخی رسانه های داخلی از منابع نامشخص و غیر مسوول اخبار مربوط به آزادی مرزبانان ربوده شده را منتشر کردند. این اخبار از سوی منابع آگاه و رسانه های رسمی کشور تایید نشده است.


45231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    47 7
    ما به امید آزادیشان زنده ایم
  • بی نام IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    16 2
    یعنی چی؟؟همش دروغ بود؟:((
  • بی نام A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    0 0
    در روزهای گذشته برخی رسانه های داخلی از منابع نامشخص و غیر مسوول اخبار مربوط به آزادی مرزبانان ربوده شده را منتشر کردند. این اخبار از سوی منابع آگاه و رسانه های رسمی کشور تایید نشده است. اصولا مردم از طریق وبلاگ این گروه پیگیری میکنند نه صدا و سیما!
  • شروین A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    0 0
    دوروزه دارم این اخبارو چک میکنم،اگه جزو خانواده درجه یکشون بودم تا به حال مرده بودم،خبر میزارید و به ثانیه نمیکشه تکذیب میکنید،مگه انسان نیستید شماها؟؟ با روان مردم بازی نکنید،من که دیوانه شدم این دوروزه،دایم درحال چک کردن خبرام