فارس نوشت:

در دومین نشست شورای مدیران و مشاوران معاونت امور هنری،‌ دبیر شورای مدیران از معرفی هنرمندان نخبه سال ۹۲ خبر داد و مدیر کل دفتر موسیقی نیز بر ضرورت آسیب‌شناسی و تغییراتی در برگزاری جشنواره موسیقی فجر تأکید کرد.

دومین نشست شورای مدیران و مشاوران معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز گذشته، دوشنبه ۵ اسفندماه‌ با حضور علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه مباحثی پیرامون اقتصاد هنر و آسیب‌شناسی جشنواره‌های مختلف مطرح شد.

در این نشست حسن مهرجردی، مشاور معاون امور هنری و دبیر شورای مدیران، گفت: «پس از بررسی‌ در زمینه‌های متعدد هنری و طی رایزنی با مدیران مختلف، هنرمندان نخبه‌ سال ۹۲ را انتخاب کردیم که به زودی معرفی می‌شوند و در مراسمی از آن‌ها تقدیر می‌شود. همچنین تلاش می‌کنیم اعضای کارگروه جشنواره‌ها به زودی انتخاب شوند تا جشنواره‌های برگزار شده را آسیب‌شناسی کنیم.»

مجید ملانوروزی، مدیرکل هنرهای تجسمی نیز ضمن ارزیابی مثبت از حضور نیروهای جوان و روند برگزاری جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر، گفت: «یکی از موارد مهم در ششمین دوره‌ جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر حضور استادان و چهره‌های پیشکسوت به عنوان داور و مدعو در این رویداد بود، اما کم‌تر شاهد آثار این بزرگان در جشنواره بودیم. این یکی از مواردی است که حتما باید در جشنواره سال آینده در نظر بگیریم و شاهد حضور هر چه بیش‌تر آثار بزرگان در جشنواره باشیم.»

مدیرکل هنرهای تجسمی در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: «برگزاری جلسه‌های مشترک با انجمن‌های مختلف تجسمی آغاز شده و برای منظم‌تر شدن امور، برنامه‌ریزی و کار برای برگزاری هفتمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر را از همین امروز آغاز می‌کنیم.»

در این نشست حمید قبادی، مشاور معاون امور هنری و دبیر کارگروه سامان‌دهی مد و لباس، به ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره مد و لباس پرداخت و گفت: «طبق فراخوان جشنواره، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۰ اسفندماه به دبیرخانه ارسال کنند. تا امروز ۳۷۰۰ اثر از سوی متقاضیان شرکت در جشنواره به دبیرخانه ارسال شده که بیش از ۲۵۰۰ اثر در بخش مسابقه حضور خواهند داشت. البته باید به این مجموعه حدود ۱۰۰۰ اثر را که پیش از این به دبیرخانه ارسال شده بود، اضافه کنیم.»

او با بیان این‌که در این دوره جشنواره تغییراتی را در داوری شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: «تلاش می‌کنیم در خصوص برگزاری و معرفی نفرات برگزیده هر چه بیش‌تر به سمت تخصصی شدن این رویداد حرکت کنیم که بر همین اساس داوری جشنواره و انتخاب آثار نیز با تغییراتی همراه خواهد بود.»

همچنین پیروز ارجمند، مدیرکل دفتر موسیقی، با تاکید بر این‌که جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به تغییرات نیاز دارد، بیان کرد: «بررسی مسائل و مشکلات جشنواره موسیقی فجر به آسیب‌شناسی نیاز دارد تا رویدادی هنری در خور ویترین موسیقی کشور برگزار کنیم. کار روی این موضوع باید هرچه سریع‌تر و از همین امروز آغاز شود تا برنامه‌ریزی‌ها به پایان سال موکول نشوند که البته برای برگزاری سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر این روند آغاز شده است.»

مهدی افضلی، مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر نیز ضمن اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و نقش هنر در پیش‌برد این هدف، گفت: «ما امکانات خوبی در اختیار داریم که می‌توانیم مفاهیم مهم و اثرگذارِ این‌چنینی را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنر به خوبی برای مردم تشریح کنیم. همچنین می‌توان برنامه‌ای پیش‌بینی کرد که با توجه به کارکردهای آثار هنری نتایج این رویکرد، هم در بخش مدیریت هنری و هم در زمینه‌های آموزشی کشور نمود پیدا کند.»

علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با تاکید بر لزوم توجه به سخنان بزرگان کشور، از مدیران خواست تا در خصوص مسائل مطرح شده، به ویژه در زمینه آسیب‌شناسی برگزاری جشنواره‌ها، تأمل داشته باشند و نتیجه کارشناسی‌های صورت گرفته در این زمینه را در جلسه آینده شورا مطرح کنند.

او همچنین ضمن تشکر از مدیرانی که برای برگزاری جشنواره‌های مختلف تلاش کردند، به نقش روابط عمومی جشنواره‌ها و اصحاب رسانه در بازتاب اخبار این رویدادها اشاره کرد و تاکید کرد که مدیران باید با رسانه‌ها تعامل و همکاری هوشیارانه داشته باشند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از همه دست‌اندرکاران جشنواره‌ها تقدیر کرد و تاکید کرد که در نشست‌های آتی از همه این همکاران قدردانی می‌شود.

در این نشست که با حضور مجید ملانوروزی، حسین طاهری، محمدتقی شریفی‌قادری،‌ پیروز ارجمند، حسن مهرجردی، حمید قبادی، بهروز فتحی، سیدعباس سجادی، محمد خوشرو، حسن عرب‌سرخی، عباس عظیمی، مرتضی باقرنژاد، جلیل صادقی‌زاده، ندا انتظامی، اکبر تشکری‌نیا و مهدی افضلی برگزار شد، مقرر شد تا دستورالعمل و وظایف شورای مدیران، مسائل مرتبط با اقتصاد هنر و مباحث نظری با حضور صاحب‌نظران و فعالان حوزه‌های مرتبط در شورای مدیران، بررسی شود.

 

503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =