نماینده مردم لاهیجان: وزارت خارجه برای توسعه دیپلماسی نفتی با کشورهای همسایه چه برنامه ای دارد؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس سوال خود از وزیر امور خارجه را تشریح کرد.

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به در دستورکار قرار گرفتن سوالش از وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هم اکنون در فضای اقتصاد بین الملل موضوع دیپلماسی نفتی از اهمیت بالایی برخوردار است و مسئولان مرتبط با این حوزه باید برنامه دقیقی را برای این بحش طراحی کنند.

نماینده مردم لاهیچان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بالای توسعه میادین مشترک نفتی و گازی افزود: در سال های اخیر بر توسعه میادین مشترک نفتی و گازی تاکید شده است و متاسفانه در این حوزه با مشکلاتی رو به رو بوده ایم.

وی تاکید کرد: متاسفانه به علت شرایط اقتصادی موجود در کشور منابع نفتی و گازی مشترک ایران در حال غارت است و مسئولان مرتبط همچون دستگاه دیپلماسی باید اقدامات لازم برای این موضوع را انجام دهند.

ندیمی با بیان این که نحوه برداشت کشورهایی همچون قطر، کویت و عراق از میادین مشترک نفتی و گازی به نحوی است که پس از چند سال دیگر این میادین قابل برداشت نیستند، تصریح کرد: مسئولان دستگاه دیپلماسی باید با مذاکرات مناسب این موضوع را مدیریت کرده و کشورهای مقابل با نحوه برداشت خود منابع میادین مشترک را از بین نبرند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: هم اکنون با مذاکرات می توان بخشی از منابع میادین مشترک نفتی و گازی را حفظ کرد و باید وزارت امور خارجه این موضوع را در اولویت قرار دهد.

ندیمی تصریح کرد: به طور مثال هم اکنون رابطه خوبی میان ایران و عراق برقرار است و مسئولان وزارت امور خارجه می توانند با مذاکرات سازنده با این کشور و فعال کردن دیپلماسی اقتصادی به صنعت نفت ایران در حوزه میادین مشترک با عراق کمک کنند.

نماینده مردم لاهیجان افزود: بر همین اساس و با توجه به اهمیت دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه از آقای ظریف درباره برنامه های این وزارتخانه برای توسعه دیپلماسی اقتصادی و نفتی سوال خواهم پرسید.

29295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    0 0
    سلام من اهل لاهیجانم مواظب این نماینده باشید چون به انتخابات دوره بعد نزدیک می شویم حرکتهای تبلیغاتی ایشون هم زیاد می شود طوری که خود را به راس گفتگو های صدا وسیما و روزنامه و سایتها می رساند حالا بازیر زره بین بردن دولت و دولتیها یا با طرح ولایحه های جورواجور در مجلس وحرکتهای این چنینی طوری القا نماید که اهای مردم حوزه انتخابیه این منم ندیمی و با کمترین هزینه خودش رو مطرح نماید این شگرد این آقاست دروغ می گم حالا ببینید.
  • بی نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    0 0
    آقایان رسایی و حسینیان و قدوسی را مامور کنند تا حق مردم را از حلقوم دشمنان بیرون بکشند...خوب...!!!!!